Модернізація армії: Хто вироблятиме нові позашляховики для ЗСУ

Збройні сили України давно потребують оновлення автомобільного парку, адже досі використовують радянські УАЗи і отриману в різні роки військову допомогу у вигляді HMMWV, Toyota Land Cruiser і Land Rover Defender

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Модернізація армії: Хто вироблятиме нові…
Фото: Укравтобуспром

Днями Міністерство оборони оприлюднило перелік компаній-претендентів на заміну радянських УАЗів, які досі експлуатуються Збройними силами України. Про відкриття дослідно-конструкторської роботи "Розроблення легкового автомобіля підвищеної прохідності для потреб Збройних сил України" в Міноборони оголосили ще в січні цього року, і заявки приймались до 5 березня.

Справа в тому, що зараз основну групу армійських автомобілів, що використовуються в ЗСУ, складають УАЗи різних модифікацій, які вже морально і фізично застаріли. Крім того, модернізація цих автомобілів та випуск запасних частин до них здійснюються підприємствами держави-агресора.

УАЗ на службі ЗСУ

Звісно, частково потреби ЗСУ в позашляховиках закриваються за рахунок міжнародної військової допомоги. Але вічно так тривати не може, та й масштаби не ті. Тому вирішили замінити наявні авто на сучасні позашляховики.

Читайте також: Від касок до "Джавелінів": Як США допомагають ЗСУ

HMMWV в ЗСУ

Отож, на оголошений Міністерством оборони конкурс відгукнулись шість компаній:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Протект Інжиніринг"

Товариство з обмеженою відповідальністю "Віді Юнікомерс"

Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська бронетехніка"

Товариство з обмеженою відповідальністю, "Конструкторсько-виробниче підприємство "Синергія"

Відкрите акціонерне товариство "Укравтобуспром"

Міжнародний аналітичний центр права "НГО МАЦП".

Depo.ua спробував розібратись – що це за компанії і яку техніку вони можуть запропонувати Збройним силам України.

ТОВ "Протект Інжиніринг" було зареєстроване у 2014 році зі статутним капіталом в 2000 грн. Його основним видом діяльності значиться надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Також фігурують неспеціалізована оптова торгівля, прибирання будинків, надання інформаційних послуг та виробництво автотранспортних засобів. Щоправда, які саме автомобілі ця компанія готова постачати для української армії – наразі невідомо.

Конструкторсько-виробниче підприємство "Синергія" взагалі було зареєстровано лише вісім місяців тому зі статутним капіталом в 1000 гривень. Основний вид діяльності: виробництво військових транспортних засобів. Яких саме – можна лише здогадуватись.

Ще більш "темною конячкою" виглядає "НГО МАЦП" (Неурядова громадська організація "Міжнародний аналітичний центр права"). Ця громадська організація була зареєстрована у 2018 році та має нульовий статутний капітал. Власне, це все, що про неї відомо.

Трохи більше інформації є про компанією "Віді Юнікомерс", зареєстровану у 2008 році. Основна її діяльність: торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами.

На офіційному сайті компанії вказано, що вона здійснює діяльність з 2000 року та є виробником спеціалізованих автомобілів (медичної допомоги та інкасаторських) на готових базових шасі.

Тобто, судячи з усього, у випадку перемоги в конкурсі, ця компанія збирається купувати відповідні автомобілі іншого виробника у базовій комплектації і переробляти відповідно до побажань Міністерства оборони.

Окремо варто зупинитись на ВАТ "Укравтобуспром" (він же – Український інститут автобусо-тролейбусобудування). Не варто сміятись – це підприємство далеко не новачок у сфері військових автомобілів.

Зокрема, ще в 1999 році тут почали працювати над проектом з робочою назвою "Джип-1,5", а у 2003 році представили конструкторську документацію на модель військового позашляховика Д041 "Степ".

Розробники навіть виготовили кузов дослідного зразка, а також спеціальні шини, які дають можливість пересуватися навіть при істотному падінні тиску. Також для машини розробили повністю незалежну підвіску всіх коліс. На СП "Іveco-Мотор-Січ" був придбаний 2,9-літровий турбодизель потужністю 122 к.с.

Крім цього, було опрацьовано питання про випуск комплектуючих на 24-х українських підприємствах, однак до робочого прототипу справа не дійшла. Принаймні, про це нічого не відомо. Хто знає, може зараз цей проект реанімують. Виглядає він досить цікаво.

Модель військового позашляховика Д041 "Степ"

Окрім цього, у 2018 році "Укравтобуспром" презентував проект концептуального легкого тактичного броньованого автомобіля Сavalier. Це бронеавтомобіль колісної формули 4х4 з повною масою у 6,6 тонн, який призначений для перевезення до шести людей десанту. Передбачалось, що машина матиме протимінний захист, зокрема V-подібним днище.

Щоправда, і тут немає жодної інформації про те, просунувся даний проект далі концепт-проекту, чи ні.

Проект концептуального легкого тактичного броньованого автомобіля Сavalier

Ну а ТОВ "Українська бронетехніка" представляти особливо не потрібно – вона відома у військових і навколовійськових колах, як виробник військових автомобілів "Варта" на шасі МАЗ-5434 і " Новатор" (або "Варта-Новатор") на шасі Ford 550 для ЗСУ і Нацгвардії.

СБА "Новатор"

Читайте також: Машина для оборони блокпостів: Що за "Варта-Новатор" надійшла на озброєння ЗСУ

Зрозуміло, що зараз мова йде про автомашини іншого класу і з іншими характеристиками, але сумніві у тому, що "Українська бронетехніка" знайде що запропонувати, майже не виникає.

Цікаво, що на конкурс Міноборони з невідомих причин не подалась компанія "Богдан-Моторс", яка у попередні роки постачала для потреб ЗСУ і Нацгвардії позашляховики "Богдан-2251" і "Богдан-2351", розроблені на основі китайських пікапів Great Wall Wingle 5.

Позашляховик "Богдан-2351"

Залишилось зазначити, що проведення відкритої дослідно-конструкторської роботи з заміни радянських позашляховиків УАЗ в Збройних силах України планується провести у першій половині цього року "за кошти виконавця". Тобто, розробники мають представити на конкурс свої проекти, після чого серед них буде обраний переможець.

Наразі відомо, що новий позашляховик має відповідати тактико-технічним характеристикам сучасних зразків армій НАТО: надійність, потужність, економічність, вантажопідйомність, простота технічного обслуговування та ремонту. Також машина має забезпечувати виконання завдань незалежно від місцевості та кліматичних зон.

Читайте також: Як Україна розбудовує свою армію: Легка бронетехніка

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme