Машина для оборони блокпостів: Що за "Варта-Новатор" надійшла на озброєння ЗСУ

Мало-помалу українська армія обростає все новими й новими видами зброї та техніки

Машина для оборони блокпостів: Що за "Ва…

Днями у 169-му навчальному центрі підготовки підрозділів ЗСУ пройшли випробування дослідного зразка багатофункціонального бронеавтомобіля "Козак-2М1" і спеціалізованого броньованого автомобіля "Варта-Новатор".

У випробуваннях брали участь представники командування РВіА, управління бойової підготовки, розвідувального управління, управління зв’язку і інформаційних систем та армійської авіації командування Сухопутних військ Збройних сил України.

За офіційною інформацією, і "Варта-Новатор", і "Козак-2М1" на випробуваннях підтвердили заявлені тактико-технічні характеристики і отримали позитивну оцінку від усіх представників робочої групи. При цьому командувач ООС генерал-лейтенант Олександр Сирський особисто випробував нові автомобілі, сівши за кермо і дав позитивну оцінку їхнім технічним можливостям.

Про "Козак-2М1" ми писали раніше, а ось з новою "Вартою-Новатор" варто познайомитись ближче.

Читайте також: Кілери танків: На які легкі протитанкові машини роблять ставку ЗСУ.

Що собою представляє

Спеціалізований броньований автомобіль "Варта-Новатор" – це бронеавтомобіль з колісною формулою 4×4 виробництва компанії "Українська Бронетехніка". Машина створена спеціально для підрозділів швидкого реагування Національної поліції, Нацгвардії і ЗСУ в найскладніших умовах бездоріжжя.

Новий СБА вперше був представлений 15 грудня 2017 року, а вже 22 грудня на території Міжнародного міжвідомчого багатопрофільного центру підготовки підрозділів Національної гвардії України пройшли його перші випробування (тест-драйв).

Якщо порівнювати "Варту-Новатор" з її попередником – базовою моделлю "Варта", то вона компактніша, легша (повна маса 9 т.) та швидша (120 км/год по шосе). За своїми характеристиками машина близька до КрАЗ "Спартан" і Богдан "Барс-8".

СБА "Варта-Новатор" створено на базі посиленого шасі Ford F-550. Має довжину 6500 мм, ширину 2350 мм і висоту 2300 мм. Комплектується двигуном потужністю 300 к.с. з крутним моментом 1460 Нм. Застосовуються безкамерні шини Continental. На автомобіль встановлена централізована система підкачки шин.

Три борти вантажного відсіку відкидаються. Бокові борти легко знімаються для полегшення завантаження/розвантаження та перевезення вантажів різного розміру. У вантажному відсіку розміщено місце для сидіння та передбачено місце для фіксації санітарних нош.

Броня

"Варта-Новатор" виготовлено зі сталі шведської компанії ARMOX різної твердості (до 560) та товщини в залежності від зони бронювання. В цілому машина відповідає класу бронювання ПЗСА-4. Крім цього, всі двері обладнані спеціальними підсиленими ригелями і замками підвищеної надійності та мають можливість відкривання ззовні у екстрених ситуаціях.

У бронеавтомобілі використано V-подібну форму днища і V-подібну геометрію самої бронекапсули. Такий захист дозволяє витримувати підрив заряду потужністю до 8 кг у тротиловому еквіваленті, а також дозволяє в разі пошкодження днища замінити його без заміни бронекапсули. До того ж він оснащений сучасними протимінними сидіннями для екіпажу (2 людини) й десанту (3 людини) з ефектом амортизації.

"Начинка"

"Варта-Новатор" має спеціальне освітлення в салоні (білий, червоний, синій колір) та систему повного, часткового та нічного маскувального освітлення у темний час доби.

У автомобілі встановлено камеру заднього виду із виводом на монітор, навігатор та телевізійний пристрій для виявлення та супроводження цілей, а також пересування у повній темряві.

Бронемашина  обладнана системою пожежогасіння в салоні та в моторному відсіку. Завдяки ультрафіолетовим та інфрачервоним детекторам система виявляє займання за 3 мілісекунди та ліквідує її за 250 мілісекунд.

Озброєння

Стіни й дах розраховані з урахуванням встановлення на даху башти кулеметної установки загальною вагою до 500-550 кг. Також є можливість встановлення бойового модуля з кулеметом КТ-7,62 і НСВ-12,7.

Кулемет КТ-7,62 – це танкова модифікація 7,62-мм каліберного кулемету КМ-7,62, вона має важчий ствол і обладнана електроспуском. Це кулемет, розроблений в Україні на заводі "Маяк" за схемою кулемета ПКМ (Кулемет Калашникова) і вперше представлений у 2011 році.

КТ-7,62 призначений для ураження і знищення різних вогневих цілей ворога. Також є можливість вражати повітряні цілі противника. Стрільба може вестися різними видами набоїв: із звичайними кулями, із трасуючими кулями, із бронебійно-запальними та з кулями збільшеної пробивності. Кут наземного обстрілу складає 90°, а по повітряним цілям стрільба ведеться під кутом в 360°.

Кулемет НСВ-12,7 ("Утьос") – це 12,7-мм великокаліберний кулемет, розроблений в Тульському ЦКДБ СМЗ наприкінці 1960-х – початку 1970-х років.

НСВ-12,7 призначений для боротьби з легкоброньованими цілями та вогневими засобами, для знищення живої сили супротивника та ураження повітряних цілей. Як боєприпаси для НСВ використовуються патрони стандарту 12,7×108 мм, в тому числі патрони з кулями Б-32, БЗТ-44, МДЗ і БС.

Завдяки такому озброєнню, "Варту-Новатор" можна використовувати як машину підтримки піхоти й оборони блокпостів.

Перспективи

За останньою інформацією, 15 листопада 2019 року партія з 40 одиниць СБА "Варта-Новатор" була передана до Збройних сил України.

Також у листопаді 2019 року було анонсовано цивільну версію автомобіля.

Крім цього, "Варта-Новатор" могла б стати непоганим експортним варіантом. Принаймні, її так вже почали позиціонувати.

Читайте також: Виставка "Зброя та безпека-2019": Що Україна пропонує на експорт (ФОТОРЕПОРТАЖ).

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"