Крута тачка: Що за бронетранспортер Al-Wahash виготовлятимуть ОАЕ з Україною

Український військово-промисловий комплекс останнім часом генерує все більше ідей, які можуть зацікавити закордонних замовників

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Крута тачка: Що за бронетранспортер Al-W…
Фото – Укроборонпром

Depo.ua продовжує відслідковувати новинки української зброї та техніки. Вчора ми розповідали про співпрацю України і Об'єднаних Арабських Еміратів (ОАЕ), результатом якої, серед іншого, стало виробництво в близькосхідній країні новітнього бронетранспортера Al-Wahash.

Читайте також: Україна озброює світ: Що за бронетехніку ми постачаємо в ОАЕ.

Вперше бронетранспортер Al-Wahash з бойовим модулем БМ-3М "Штурм-М" представили 18 лютого 2019 року на міжнародній оборонній виставці IDEX-2019 у місті Абу-Дабі (Об'єднані Арабські Емірати), як результат співробітництва підприємств ДК "Укроборонпром" та компанії Calidus LLC з ОАЕ.

Компанія Calidus LLC була заснована лише у 2015 році, але вже встигла зайнятися повномасштабною розробкою нових зразків бронетехніки. До теперішнього часу компанія завершила проектування перспективної багатоцільової броньованої платформи Wahash ("Дикий сокіл") і вивела на випробування два дослідні зразки в конфігурації бронетранспортера.

Один з них, Al-Wahash називають одним з найсучасніших бронетранспортерів у своєму класі, тому що він був створений шляхом поєднання найновіших технологій від провідних виробників світового рівня, у тому числі з України. Давайте подивимось на нього ближче.

Платформа

За інформацією з відкритих джерел, розробкою проекту Wahash керував сербський конструктор Петар Радуловіч.

БТР Al-Wahash отримав броньовий корпус великих розмірів і характерної форми, що нагадує агрегати іншої сучасної бронетехніки. За рахунок ряду компонувальних та інших рішень вдалося отримати корпус з необхідним рівнем захисту, маса якого на 30-40% менша, ніж у конкурентів.

Лобова частина корпусу складається з похилих броньових листів. На рівні десантного відділення корпус утворює уступ і зменшує свою ширину. Є горизонтальний дах і особливе днище нової конструкції з ромбоподібним перетином – для поліпшення захисту від вибухових пристроїв.

Балістична стійкість корпусу відповідає 4 рівню STANAG 4569. Тобто, корпус може витримати кулю калібру 14,5 мм. Протимінний захист – рівень 4a/b (10 кг тротилу під колесом або днищем). Також підтверджена можливість захисту екіпажу при підриві 50 кг заряду в 5 м від машини.

Al-Wahash має типове для сучасних БТР компонування. У передній частині корпусу ліворуч знаходиться відділення управління, праворуч – моторний відсік. Всі інші відсіки віддаються під бойове відділення і місця десанту. За рахунок великих розмірів корпусу десантне відділення має об'єм 13,5 м3.

Екіпаж Calidus Wahash складається з двох або трьох осіб – в залежності від використовуваного бойового модуля або призначення машини. Механік-водій перебуває у відділенні управління і має власний люк, інші члени екіпажу повинні працювати під вежею чи іншим оснащенням.

"Начинка"

У моторному відсіку поміщений шведський дизельний двигун Scania DC13 потужністю 724 к.с. Двигун сполучений з автоматичною трансмісією ZF 7 AP 2600 SP, яка роздає потужність на всі вісім коліс або на гребні гвинти. У паливній системі присутні два основних бака по 160 л кожен і один аварійний захищений бак на 120 л.

Ходова частина побудована на агрегатах від компаній Kalle, Sisu, Knorr-Bremse і Hutchinson. Використовується незалежна підвіска на подвійних поперечних важелях. Застосовані гідропневматичні амортизатори з можливістю зміни кліренсу (450 і 650 мм). Колеса мають розмірність 16R20, оснащені пневматичною резервованою гальмівною системою, централізованою підкачкою і жорсткими вставками.

Для пересування по воді передбачені два кормових гребних гвинта в кільцевих каналах. Гвинти поміщені за межами корпусу, вище коліс четвертої осі.

В десантному відділенні поміщаються 8 енергопоглинаючих крісел, закріплених біля бортів. Доступ в десантний відсік забезпечений кормовими дверима і відкидною драбинкою. Також є два люка в даху. У бортах корпусу відсутні амбразури для стрільби з особистої зброї, тому що вони здатні негативно вплинути на стан захисту.

Бронетранспортер оснащується сучасними цифровими засобами зв'язку і управління. Передбачається можливість доопрацювання бортової апаратури відповідно до побажань замовника. Бронемашина може бути вбудована в існуючі та перспективні комплекси управління військами.

Нормальна бойова маса визначена в 32,1 т. При цьому забезпечується перевезення корисного навантаження в 10,8 т. Заявлена ​​можливість збільшення маси до 34 т, однак це призводить до скорочення основних характеристик. Зокрема, виникає необхідність в застосуванні додаткових модулів, що підвищують плавучість.

Al-Wahash на шосе здатний розвинути швидкість до 130 км/год. Максимальна швидкість на воді обмежується 10 км/год. Запас ходу по суші з використанням палива з трьох баків складає 750 км.

Озброєння

Як уже зазначалося, БТР Al-Wahash має на озброєнні бойовий модуль БМ-3М "Штурм-М", розроблений конструкторським бюро ім. О. О. Морозова.

БМ-3М "Штурм-М" – це сучасний одномісний бойовий модуль зі стабілізацією блоку озброєння у двох площинах (стабілізацію забезпечує сучасний цифровий стабілізатор високої точності СВУ-504С з використанням твердотільних гіроскопів). Він є одним з найкомпактніших і разом з тим найпотужніших серед існуючих модулів даного класу.

Для посилення вогневої потужності на нього встановлено 30-мм автоматичну гармату ЗТМ-1 (з боєкомплектом 350 пострілів). Крім того, на бойовому модулі додатково розташовано дві пускові установки для протитанкових керованих ракет "Бар'єр", а також 30-мм автоматичний гранатомет КБА-117 та спарений кулемет КТ-7,62 мм (з боєкомплектом 2000 набоїв).

Бойовий модуль бронетранспортера БТР-3ДА також містить телевізійні засоби прицілювання та тепловізійні прилади для забезпечення можливості вести вогонь уночі. А система панорамного огляду дозволяє членам екіпажу тримати в полі зору місцевість під розгорнутим кутом – майже 360 градусів.

В модуль встановлено комп'ютерну систему керування вогнем "Каштан" від НПП "АТ-система", яка відповідає стандартам НАТО і дозволяє вести спостереження за ціллю (1800-8000 м. вдень і 600-2000 м. вночі) з автоматичним розпізнанням мішені типу БМП. Також у "Штурма" присутній сучасний бортовий комп'ютер, завдяки якому бійці можуть побачити всі необхідні для стрільби дані на одному екрані.

Прицільні системи отримали додатковий захист: зменшений зазор між баштою та корпусом знижує ймовірність заклинювання механізму повороту башти (бойового модуля) від попадання куль та снарядів.

Озброєння модуля забезпечує ураження броньованої техніки, живої сили і вертольотів противника.

Перспективи

18 лютого 2019 Calidus LLC з ОАЕ та українська державна компанія "Укрспецекспорт", що входить до складу ДК "Укроборонпром", підписали Меморандум про співробітництво, закріпивши домовленості щодо подальшої співпраці.

Зокрема, планується спільне виробництво БТР Al-Wahash з БМ "Штурм" та його просування на ринку ОАЕ та інших країн, можливо навіть України. Окрім того, сторони планують розширення співпраці у втіленні програм модернізації бронетанкової та автомобільної техніки, озброєння, а також виготовлення нових зразків озброєння та військової техніки.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme