Дайте три: Які ще "Айленди" отримає Україна від США

Схоже, патрульні катери типу Island (Айленд) сподобались керівництву ВМС ЗСУ, тому що США вже планує передати Україні наступну партію

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Дайте три: Які ще "Айленди" отримає Укра…

Не встигли ми повідомити, що два патрульні катери типу Island, які отримали імена "Слов'янськ" та "Старобільск", прибули до Одеси і були прийняті на службу ВМС ЗСУ, як надійшла інформація, що Україна отримає від США ще три патрульних катери такого ж типу.

І це не якісь там чутки, а офіційна інформація від американців. Якщо зовсім точно, то про це 13 листопада в Одесі заявив тимчасово повірений у справах США в Україні пан Джозеф Пеннінгтон.

"Катери "Старобільськ" і "Слов'янськ" є лише невеликою частиною допомоги у сфері безпеки, яку США вже надали Україні з 2014 року. У рамках нашої підтримки України, я також радий повідомити, що на додачу до цих двох патрульних катерів класу типу Island, які ми передаємо сьогодні, Сполучені Штати Америки нададуть ще три додаткові катери цього ж класу. Це катери Берегової охорони США, які в подальшому збільшать військово-морські спроможності ВМС України", ‒ повідомив Пеннінгтон.

Відомо навіть, які саме катери в недалекому майбутньому стануть українськими: USCGC Ocracoke (WPB-1307), USCGC Washington (WPB-1331) і USCGC Kiska (WPB-1336). Більше того – делегація ВМС ЗС України вже оглянула ці катери наприкінці жовтня і прийшла до висновку, що вони перебувають у гарному технічному стані.

Як і попередні два катера, ці будуть надаватися за програмою "Надлишкового оборонного обладнання". Тобто, самі кораблі обійдуться Україні безкоштовно, однак всі супутні послуги безкоштовної їх передачі (ремонт, транспортування, переозброєння, навчання персоналу тощо) оплатять українські платники податків. Якщо говорити про цифри, то попередні два "Айленди" обійшлись нам у 260 млн грн (10,1 млн доларів).

Одразу варто зазначити, що всі катери є дещо новішими за попередню партію і, судячи з усього, досі перебувають на плаву (попередні два на момент передачі Україні перебували у стані консервації). Варто зупинитися на них окремо.

Патрульний катер USCGC Ocracoke (WPB-1307) був побудований на корабельні Bollinger Shipyards у Локпорті в штаті Луїзіана і введений до складу Берегової охорони США 9 червня 1989 року. Його порт приписки – Портмен у штаті Мен. Цей катер 31 березня 2015 року разом з іншими кораблями Берегової охорони США брав участь у рятувальній операції канадського вітрильника Liana's Ransom, коли той потрапив у шторм біля Глостера, в штаті Массачусетс.

Патрульний катер USCGC Washington (WPB-1331) було передано до Берегової охорони США 15 червня 1990 року. Він ніс службу у західній частині Тихого океану в районі Гуаму та Співдружності Північних Маріанських островів.

Патрульний катер USCGC Kiska (WPB 1336) також був введений до складу Берегової охорони США у 1990 році. Службу проходив у західній частині Тихого океану, неодноразово брав участь у різноманітних операціях. Порт приписки – Санта Ріта на Гуамі.

Тобто, на відміну від попередніх двох "Айлендів", які використовувались у прісноводних Великих Американських озерах, ці троє несли службу хоч і у прибережній зоні, та все ж океану і добре зарекомендували себе під час рятувальних операцій під час штормів.

Це важливий фактор з огляду на те, як саме їх збираються використовувати в Україні. А за словами капітана першого рангу ВМС ЗСУ Василя Радчука, патрульні катери "Старобільськ" та "Слов'янськ" залучатимуть до виконання таких завдань, як захист судноплавства, захист портів і морських комунікацій, патрулювання в межах виняткової морської економічної зони, забезпечення розгортання сил (військ), посилення охорони морських ділянок державного кордону, прикриття конвоїв під час забезпечення перевезення вантажів в морі.

Крім того, планується залучати катери до операцій протидії з проявами піратства, незаконної міграції та контрабанди в акваторії чорноморсько-азовського басейну, участі у пошуково-рятувальних операціях з надання допомоги аварійним об'єктам.

Враховуючи недокомплект українського флоту (а точніше відсутність флоту, як повноцінної бойової одиниці), можна сміливо припустити, що й наступна партія американських катерів буде використовуватись для аналогічних цілей.

До речі, завдяки морехідним можливостям катери Island можна застосовувати у Чорному, Азовському і навіть Середземному морях. Щоправда, з Азовським поки існують проблеми – їх туди ще потрібно доставити.

Читайте також: Бійня в Керченській протоці: Чому Росія напала на українські військові кораблі.

Щодо характеристик "Айлендів", то вони наступні:

Водотоннажність: 167,76-170,9 тонн

Довжина: 33,52 метрів

Довжина з кормовою платформою: 34,44 метрів

Ширина максимальна: 6,4 метрів

Осадка максимальна: 2,13 метрів

Висота максимальна: 16,7 метрів

Швидкість максимальна: 29,5 вузлів

Швидкість переходу (номінальна): 18 вузлів

Швидкість економічного ходу: 12 вузлів

Найменша швидкість патрулювання: 10 вузлів

Швидкість мінімальна (на 2-х ГД): 9 вузлів

Дальність плавання при 90% запасах ПММ: 2307 миль

Дальність плавання: 2058 миль (розрахунок дальності плавання зроблено для умов що корабель рухається 24 години швидкістю ходу 29,5 вузлів та 96 годин зі швидкістю ходу 10 вузлів)

Екіпаж: 16 осіб

Автономність: 5 діб (обмежена запасами продовольства (ємністю морозильної камери) та може бути збільшена)

Запас пального (95%): 35223 літрів

Запас води: 3558 літрів (поповнюється опріснювальною установкою)

Запас моторного мастила: 412 літрів

Озброєння: - 25-мм автоматична артилерійська установка Bushmaster Mark 38 Mod 0

                    - 12,7-мм кулемети М2НВ

До речі, попередні два "Айленди" очікує проведення доозброєння – на них буде встановлено крупнокаліберний кулемет калібру 12,7-мм (який саме – не повідомляється, але швидше за все це буде НСВ-12,7 "Утьос"), автоматичні гармати з дистанційним керуванням (невже "Нептун"?) та комплекси радіотехнічного озброєння.

Залишається додати, що точної інформації про термін передачі наступних катерів типу Island наразі немає, однак враховуючи те, що схема вже відкатана, можна очікувати їх прибуття в Україну вже у наступному, 2020-му, році.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme