Кандидат без обіцянок: Як технологи Кличка копіюють кампанію Зеленського

Виборча кампанія у Києві увійшла у вирішальну стадію. Можна виділити цікаві особливості, завдяки яким політтехнологи ведуть до нової перемоги явного фаворита перегонів Віталія Кличка

Кандидат без обіцянок: Як технологи Клич…
Фото: Facebook Андрія Ільєнко

На чому ж політичні технологи з команди мера побудували цьогорічну кампанію свого клієнта?

З перших днів після початку пандемії коронавірусу міський голова щодня з’являється на телеекранах та звітує про ситуацію з хворобою в столиці та дії міської влади, покликані запобігти поширенню недуги. Голос Кличка у громадському транспорті по кілька разів на день не дає містянам забути про заходи особистої безпеки. Усе це має сформувати в киян образ їхнього мера як господаря, який знає, що відбувається у ввіреному йому виборцями місті та активно, не покладаючи рук вдень і вночі працює в інтересах громади.

Одночасно штаб Кличка зробив наступний логічний крок у цьому ж напрямку. Мер постав в образі "міцного господарника", який щодня їздить містом, щось відкриває, контролює стан численних, треба визнати, ремонтів доріг, якість оновлення інфраструктурних об’єктів, тощо. У цьому сенсі нинішня кампанія для столичного голови є унікальною: попередні п’ять років Кличко зі значно меншим ентузіазмом опускався до проблем рівня міської каналізації і водогону. Та вибори – час особливий, коли навіть найбільш спокійні за своє завтра кандидати згадують про їхню місію та призначення. Саме тому Кличко всюди, де є інтерес тієї чи іншої групи виборців.

Після того, як за допомогою відкриття на київських пагорбах щогли з державним прапором, мер столиці засвідчив бажання зайти на електоральне поле партій патріотичного спрямування, креативників з його штабу наче прорвало. Градоначальник відкриває фонтан зі скульптурою неподалік легендарного пішохідного мосту свого імені (в народі), запускає фонтан в іншому районі міста, рапортує про відремонтовані шляхи і мости, ділиться планами оновлення доріг на 2021 рік, озвучує наміри привести до тями черговий "втомлений" київський міст, повідомляє про заміну хлору більш безпечним компонентом для знезараження води в міських водогонах, звітує про повну готовність міського господарства до зими, вітає "Динамо" з виходом у Лігу Чемпіонів з футболу, дає "зелене світло" допуску вболівальників на футбольні матчі… Та навіть вимагає суворого покарання для "зачеперів" у столичному метро.

Здається, до всього, що в останні місяці відбувається у місті, є діло цьому міцному господарнику. Але уважні спостерігачі мабуть вже помітили, як у намаганні показати мера Києва з кращого боку, його піарники технічно обходять "гострі кути", об які теоретично той міг би перечепитися. Якби політичні партії – опоненти раптом запропонували виборцям столиці співставного з Кличком за рейтингом суперника. Мовчать у Кличка про не завжди зрозумілі засади формування виборчих списків партії "УДАР", де серед кандидатів помітна присутність групи забудовників, які хотіли би зберегти свої впливи на київську політику і грошові потоки, що генеруються в місті. Намагаються оминати і натяки на наявність домовленостей між Банковою та Хрещатиком, 36 про спільну гру на цих виборах і не менш спільний розподіл столичного "пирога" після 25 жовтня.

Є в обраній командою Віталія Кличка тактиці ведення виборчої кампанії і ще одна цікава особливість. Її можна назвати вузьким місцем, яке, втім, до певного часу може й не помітить пересічний житель столиці. Йдеться про відсутність конкретних обіцянок з вуст чинного мера міста-мільйонника щодо вирішення задавнених, справді критичних проблем, які не один рік турбують столичних жителів і перетворюють життя в мегаполісі на біг із перешкодами.

Віталій Володимирович багато говорить про речі тактичні, але майже нічого – про стратегію, про те, що є справді ключовим для майбутнього кожного киянина, розуміє це чи ні нинішній виборець.

Ще 16 грудня минулого року мер офіційно представив проєкт нового Генерального плану столиці. І відтоді предметна розмова на цю тему не поновилася, хоча, здавалося б, виборча кампанія – саме час для обговорення цієї проблеми. Адже без нового Генплану, який повинен вирішити біду хаотичної забудови, забезпечення інфраструктури столиці, розвиток мегаполіса вже сьогодні зайшов у глухий кут. Між іншим, Кличко обіцяв, що ухвалення нового Генплану відбудеться до літа цього року…

Майже не чутно з вуст кандидата і про перспективу метро на Троєщину. Каже, його почнуть будувати після того, як буде зведено Подільський міст – тобто не раніше ніж років за п'ять, судячи з сьогоднішніх темпів спорудження цієї "будови століття" для Києва. Виборець уже й забув, що уперше обіцянку запустити метро на Троєщину Кличко-мер дав ще років із п’ять тому...

За своїм змістом (чи радше - критичним дефіцитом останнього) кличківська виборча кампанія дуже нагадує кампанію Володимира Зеленського зразка 2019 року. Тоді молодий кандидат у президенти, по суті, теж нічого не обіцяв виборцям. У резонанс із легендарним "Я вам нічого не винен" Зеленський, власне, так і казав зі своїх бігбордів: "Ні обіцянок, ні пробачень". Цікаво, що протягом більш ніж року перебування на Банковій глава держави явно віддає перевагу речам тактичним на противагу стратегіям. І тут теж явна схожість із моделлю дій штабу Кличка.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"