"Механік Погодін": Що за російський танкер Україна затримала в Херсоні

Початок практичної реалізації антиросійських санкцій – це, без сумніву, добре. Питання лише в тому, чи зможуть наші правоохоронці підвести належну юридичну базу під свій славний почин

Журналіст відділу «Світ»
"Механік Погодін": Що за російський танк…

Вочевидь, першим про затримання у Херсоні російського танкера, що перебуває "у володінні російської компанії, яка, в свою чергу, є в санкційному списку РНБО", встиг похвалитися постпред президента в Автономній Республіці Крим Борис Бабін.

Мова йде про танкер "Механік Погодін" під російським прапором. Чому затримали це судно? Це відносно свіжий танкер (попри заяви багатьох ура-патріотичних ресурсів про "іржаве корито"), який був збудований у 2011 році на замовлення компанії "ВЕБ Лізинг", дочірньої фірми російського "Внєшекономбанку". Цей банк і справді перебуває під санкціями, тому арешт на перший погляд виглядає цілком логічним.

На своє виправдання капітан танкера, Михайло Замятін, заявив, що перше повідомлення (нотис) про захід в порт направив за три доби до прибуття в Херсон. Тому влада України, в особі адміністрації порту і представників СБУ, на момент видачі дозволу на захід судна в порт мала всю інформацію про судно, і в разі будь-яких претензій захід до порту мала би обмежити. Натомість судну дозволили захід – і в порту заблокували. Що, якби, є незаконно. Такою, наразі, є офіційна позиція російської сторони.

Яка не має під собою жодного юридичного підґрунтя. Оскільки чинний закон про санкції передбачає блокування активів російських компаній – а не заборону на вхід цих активів на українську територію. Власне, і блокувати російські активи на українській території куди легше, ніж у нейтральних водах.

Тому з цієї точки зору питань до блокування (і навіть подальшого арешту) російського танкера немає.

Вантаж, який перебував на кораблі, дизельне пальне, було доставлене з Туркменістану до України за договором фрахту в інтересах канадської Oil Marine Shipping and Chartering Inc., а його розпорядником є UNICREDIT Bank Austria. Тому розглядати вантаж танкера як "додатковий трофей", як то про то встигли помріяти в соцмережах, однозначно не варто.

Але найскладніші питання викликає інший момент. Який полягає в тому, що у графі "Власник/Менеджер" судна "Механік Погодін" на всіх сайтах морських реєстрів значиться зовсім не підсанкційний "ВЕБ Лізинг", а компанія "В. Ф. Танкер" з портом приписки в Санкт-Петербурзі. Ця компанія не перебуває під санкціями, і жодного офіційного зв'язку з "Внєшекономбанком" у неї не простежується.

Цілком можливо, що корабель перебуває у "В. Ф. Танкер" в управлінні, а належить таки "Внєшекономбанку". Але можливо, що він уже викуплений у "ВЕБ Лізингу". Чи то компанією-оператором, чи ким завгодно іще.

Відповідь на питання про фактичну приналежність трофею СБУ можливим буде дати тільки після достатньо ретельного розслідування. І якщо в результаті з'ясується, що це таки майно "ВЕБ Лізингу", то вся історія стане істотною і прибуткової для казни перемогою наших спеціальних служб. Якщо ж довести належність корабля російському державному банку українському слідству не вдасться, то все, що відбулось, буде голом у власні ворота. Бо з казни доведеться заплатити як за вимушену стоянку російського корабля в Херсоні, так і за затримку доставки дизельного пального.

Втім, наразі нам залишається вірити у професіоналізм українських спецслужб, які, напевно, чітко знали, кого необхідно блокувати у херсонському порту. А кого – не варто.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme