Вибух у Бейруті: Екскапітан судна Rhosus розповів, як екіпаж зробили заручниками

Колишній капітан пароплава Борис Прокошев розповів, як Rhosus опинився у порту Бейрута і як члени екіпажу фактично стали заручниками заблокованого в Лівані судна
 

Про це повідомляє Depo.ua з посиланням на "Сибір.Реалії".

Прокошев розповів, що потрапив на судно в 2013 році, коли ним володіли ще кіпріоти. Згодом власником судна став Ігор Гречушкін і Прокошеву знову запропонували там роботу.

"Капітан виявився мерзотник, нічого мені не сказав про те, що екіпаж йде через невиплату зарплат. І вони всі швидко злиняли. Потім ми вже дізналися, що вони викликали Міжнародну профспілку моряків, тому що їм протягом чотирьох місяців не виплачували гроші. А нам нічого не сказали, ніхто з екіпажу", – розповів він.

Також він розповів про вантаж, який возили: "Нітрат амонію, селітра. Добрива. З Туреччини ми пішли в Грецію, в Пірей... З Пірея він погнав нас в Бейрут, взяти на палубу вантаж, щоб додаткові гроші заробити. Але вантаж він знайшов такий, що не можна його було ставити на палубу, на люки трюмів. Це була важка дорожня техніка, одну машину поставили – кришка люка прогнулася. Поставили б другу – вони б опинилися всі в трюмі. Пароплав-то старий".

За словами екскапітана, після цього пароплав заарештувала ліванська влада за несплату портових зборів.

"Не знаю, про яку суму йшлося. Крім цього, команда дізналася, що він не платив попередньому екіпажу судна, і застрайкувала: нікуди ми не підемо! В принципі, можна було умовити екіпаж дійти до Кіпру, але з Бейрута нас не випустили. Частина команди змогла покинути Ліван, а мене, старшого механіка, третього механіка і боцмана відмовилися випускати. І ми там стирчали 11 місяців! Ні копійки нам не платили. І продукти він нам навіть не купував. Можна сказати, залишив нас у свідомо небезпечній ситуації, прирік на голод. Годував нас порт", – розповів Прокошев.

Він зазначив, що на той час був громадянином Росії, а в Україні мав тільки вид на проживання.

"Я писав щомісяця Путіну. Писав, що стан у нас гірше, ніж в ув'язнених. Ув'язнений знає, коли він вийде, а ми не знаємо, коли нас випустять! І чи відпустять взагалі! Відповіддю була відписка: ваше звернення відправлено в МЗС. Консульство мені сказало: що ти хочеш, щоб Путін надіслав спецназ, щоб тебе тут боєм звільняли? Вони могли б найняти адвоката, подати в суд. Але нічого не зробили. У підсумку ми самі продали паливо і найняли адвоката. Він подав до суду на владу Лівану, вони ж не мали права нас тримати, у нас навіть і контракти вже закінчилися. І через суд нам дозволили виїхати", – сказав моряк.

За його словами, Гречушкін лише оплатив їм дорогу до Одеси. На той час Гречушкін жив на Кіпрі і мав вид на проживання.

Також Прокошев розповів, що йому Гречушкін заборгував 60 тис. дол, стармеху – 50 тисяч доларів, третьому механіку – близько 20, боцману – близько 10.

"Причому я знаю, що, коли він занурив цю селітру в Батумі, йому дали мільйон доларів за перевезення. Мені так сказав попередній капітан. І раптом у нього через місяць скінчилися гроші. До речі, саме судно, якщо його здати в металобрухт, це 350 тисяч. Він просто вирішив його залишити, а мільйон привласнити, – зазначив капітан, пояснивши, що мільйон заплатили замовники з Мозамбіку: Що найцікавіше - я спочатку і не хвилювався. Думаю, вантаж все одно потрібен замовникам, вони його будуть вимагати. Виручать вантаж, адже вони тільки за перевезення мільйон віддали. Але покупці ніяких рухів не виявляли взагалі!".

Прокошев розповів, що коли екіпаж залишив судно, вантаж вивантажили на склад, під відповідальність Міністерства транспорту.

"Я про це дізнався від хлопців-моряків, які заходили в Бейрут. А пароплав в результаті потонув, років зо два-три тому. У нього була невелика дірка, треба було періодично відкачувати воду. А якщо екіпажу немає, нікому це робити", – зазначив він.

Коментуючи події й Бейруті, моряк заявив, що судна треба було якнайшвидше позбутися.

"Вони самі винні. Нема чого було заарештовувати це судно, від нього треба було швидше позбутися! Коли просили випустити, треба було сказати – йдіть вже, нічого з вас не треба! А вони почали вимагати, щоб їм борг повернули за портовий збір, – і ось що вийшло. Ну і друге: цей нітрат амонію, добриво, вони могли б вивезти на поля і зорати. Якщо вантаж ніхто не питає, значить, він нічийний!", – додав екскапітан.

Нагадаємо, 4 серпня у столиці Лівану стався колосальний вибух. Близько сотні людей померли, ще тисячі – постраждали. 

Згодом стало відомо, що внаслідок потужного вибуху у Бейруті серйозно постраждалих громадян України немає, але декілька українців отримали травми. 

Читайте також: Вибух у Бейруті: Як російський бізнес та ліванська бюрократія причетні до трагедії

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"