Що німці можуть зробити з "Укрзалізницею": ТОП-10 фактів про німецькі поїзди

Залізниця є дуже популярним видом транспорту в Німеччині і дуже комфортним. Потяги діляться на регіональні і магістральні, бувають різних типів комфортності і майже завжди обладнані кондиціонерами. Але, як зауважують туристи, вони частіше за українські запізнюються і дешеві електрички в Німеччині теж бувають зсередини не надто привабливими

Валя Котик
Журналіст відділу «Життя», редактор відділу «Молодий укроп»
Що німці можуть зробити з "Укрзалізницею…

Нагадаємо, 22 січня в Давосі міністр інфраструктури України Владислав Криклій та керівник департаменту міжнародних зв'язків Deutsche Bahn AG Єнс Грефер підписали угоду про наміри між Міністерством інфраструктури України і компанією Deutsche Bahn AG щодо подальшої співпраці у транспортній галузі та розвитку АТ "Укрзалізниця". В соцмережах все це переклали більш доступною мовою – українську залізницю віддають німцям

Насправді, все не настільки глобально, сторони "вивчатимуть можливості утворення стратегічного партнерства (альянсу) з метою обміну досвідом, практиками і досягнутим прогресом DB (та її дочірніх компаній). Також планується обговорювати, що можна зробити для того, щоб підвищити ефективність  залізничних перевезень в Україні із й застосуванням найкращих управлінських практик. Прем'єр-міністр Олексій Гончарук повідомив, що угода укладається на 10 років. Щоправда, у Deutsche Bahn заперечують, що 10 років керуватимуть "Укрзалізницею" і зазначають, що концерн збирається надавати консультативні послуги

Як німецька залізниця відрізняється від української, чим вона гірша і краща і чому ми можемо в них повчитися? Depo.ua пропонує дізнатися цікаві факти про Deutsche Bahn

Замість монополіста – державний оператор і сотні приватних

На відміну від "Укрзалізниці", яка є монополістом у свої галузі, в Німеччині працює одна державна компанія і купа приватних, що дуже оздоровлює систему, адже є конкуренція. В перші роки після падіння Берлінської стіни, в Німеччині працювали тільки Bundesbahn Західної та Reichsbahn Східної Німеччини. Але вже через 20 років в країні працювала державна Deutsche Bahn (приватна акіонерна компанія, у якій єдиним акціонером є Федеральна республіка Німеччина) і кількасот приватних компаній, як маленьких так і дочок європейських корпорацій.

Щоправда, державна компанія залишається найбільшим залізничним оператором Німеччини і, наприклад, на регіональному рівні лідирує з часткою 75%, попри конкуренцію кількасот приватних, адже станції і колії перебувають у підпорядкуванні Deutsche Bahn, тож вона має більше переваг і більше можливостей.

Регіони самі обирають перевізника

За законами Німеччини, кожна з 16 земель сама обирає собі перевізників за допомогою тендеру і укладає з ними угоди на 10-15 років. Як правило, перемагає той, у кого ідеальне співвідношення ціни на проїзд і комфортності перевезень.

Потяги часто запізнюються, але можна поскаржитися

Запізнення і автобуси

Запізнення потягу на пару годин для німців – не надзвичайна подія, а буденність і є навіть сайт, на якому можна передивитися статистику запізнення потягів, щоб скорегувати свої плани. Deutsche Bahn регулярно публікує статистику запізнень на власному сайті. Залізничники списують це на зношення колій, перевантаженість маршрутів та форс-мажорні обставини.

Але якщо потяг запізнився, можна подати скаргу. Якщо ж трапляється серйозна поломка, по цьому маршруту запускають автобус.

Автобуси забороняли в інтересах залізниці

Закон, що дозволяв пасажирські перевезення між містами уряд ухвалив тільки в 2013 році, до цього діяв ухвалений в 1934 році закон, що забороняв конкуренцію між залізничним і автобусним сполученням. Відповідно до нього, автоперевізникам забороняли встановлювати рейсові сполучення там, де вже були залізничні.

Німецькі поїзди: з лежачими місцями, кондиціонерами і другим поверхом

Магістральні

InterCityExpress (ICE) - це високошвидкісні (до 330 км/г) поїзди, що з'єднують найбільші міста Німеччини і ходять в сусідні країни. Курсують переважно в денний час. Вагони нагадують салон літака, оснащені зручними кріслами, моніторами, клімат-контролем. В кожному поїзді є вагони з підсилювачами зв'язку для поліпшеної роботи мобільних телефонів і "тихі вагони", де просять навіть не говорити по телефону.

Фото: travelask

Intercity (IC) / Eurocity (EC) - швидкісні потяги, що розганяються до 200 кілометрів на годину. Intercity з'єднують великі міста Німеччини, а Eurocity пов'язують країну з іншими європейськими державами. Вони майже не поступаються по комфорту поїздам ICE, хіба що мають простіший дизайн салону.

Фото: travelask

City Night Line (CNL) - нічні поїзди, що як правило обслуговують міжнародні рейси.

Мають три типи вагонів: із сидячими місцями на шість пасажирів у відсіку (на надто зручно, але бюджетно і якщо немає сусідів у відсіку, то крісла можна використовувати як лежачі місця), плацкарта, де є варіанти розміщення по шість і чотири пасажири (є кондиціонери, туалети і умивальники, за бажанням може бути сформовано чоловіче, жіноче або сімейне купе) і спальний вагон. Останній є найкомфортнішим і має два варіанти розміщення: економ і люкс. У першому варіанті надано двоповерховий відсік, в якому є туалетний столик з умивальником. У другому варіанті в відсіку є ще і туалет. Пасажиру надається постільна білизна, гігієнічні приналежності. Сніданок включений у вартість поїздки.

Фото: travelask

Регіональні

Ці поїзди – найбюджетніші і повільніші.  Розвивають швидкість до 150 кілометрів на годину, ідуть через маленькі міста, роблять багато зупинок.

S-Bahn - приміські електрички, за системою роботи схожі на київські. З'єднують розташовані поруч міста і стикуються з метро. На електричку можна сісти в передмісті Берліна, в'їхати в центр міста і пересісти відразу на метро. S-Bahn це просто зручна і чиста електричка, в якій є місця для перевезення велосипедів.

Regional Bahn (RB) - міжміські поїзди, довжина маршрутів яких зазвичай не перевищує 200 кілометрів. Їздять зі швидкістю приблизно 80 кілометрів на годину. Вагони в них за рівнем комфорт трохи вище ніж в S-Bahn

Regional-Express (RE) - найпопулярніший тип поїздів усередині країни. Долають великі відстані і зупиняються тільки на станціях великих міст. Середня швидкість становить 150 кілометрів на годину. Потяги RE двоповерхові, у вагонах є тільки сидячі місця.

Різниця між першим і другим класом майже не суттєва

Головна відмінність між класами полягає в просторі і кількості крісел.  У другому класі крісла зазвичай встановлені в два ряди, розділені проходам. Пасажирам першого класу надається додаткова можливість резервувати місця.

Фото: travelask. Другий (зверху) і перший клас потягу ICE
 

В німецьких потягах – вільна розсадка пасажирів

Якщо ви їдете на регіональних поїздах і електричках, сідайте, де хочете. Якщо встигнете, адже в годину пік вагони так само напхані, як і в електропотязі "Київ-Коростень".

У магістральних поїздах бажано при купівлі квитка забронювати собі місце. В іншому випадку треба буде зауважувати на датчики, що розташовані над кріслами – на них вказано, на якому проміжку це місце буде заброньовано. Поки місце вільне, ви можете ним скористатися.

Бувалі мандрівники, за словами досвідчених туристів, бронюють місця на ті дні, коли є велика ймовірність того, що поїзд буде переповнений. До таких відносяться п'ятниця і неділя після обіду. У п'ятницю німці традиційно їдуть відпочивати, а в неділю повертаються додому.

Хочеш зайти – натисни кнопку

Двері вагона автоматично не відчиняються: для цього потрібно натиснути на кнопку, розташовану на дверях.

Найстаріша у світі підвісна залізниця знаходиться в Німеччині

Швебебан у Вупперталі запустили в 1901 році .Щорічно вона перевозить  майже  30 мільйонів пасажирів.

Вуппертальська монорельсова підвісна залізниця має довжину понад 13 кілометрів, з яких 10 йдуть над річкою Вуппер на висоті близько дванадцяти метрів, решта 3,3 - на висоті вісім метрів над вуличками міста. Максимальна швидкість, з якою їде поїзд - 60 кілометрів на годину, а його довжина дорівнює 24 метрам, на яких може розміститися максимум 178 пасажирів.

21 червня 1950 року директор одного з цирків вирішив прорекламуватися, покатавши на поїзді слона Туффі. Але слону не захотів брати участь в цій атракції, одразу після відправлення поїзда проломив бічну стінку вагона і випав в річку Вуппер, пролетівши 12 метрів. При цьому Туффі не тільки не загинув, а ще й не зазнав пошкоджень, зате в наслідок паніки легкі травми дістали кілька пасажирів. На пам'ять про інцидент, на стіні одного з будинків зображений падаючий слон.

Унікальні маршрути через грязі  і тунелі

Один з найбільш незвичайних залізничних маршрутів в Німеччині пролягає через грязьові рівнини до двох маленьких островів на самій півночі країни. Подорож починається на будівельному майданчику Дагебюлль в Шлезвіг-Гольштейн, а і проходить по грязьовим рівнинам до островів Оланд і Лангенес. Лінія була побудована в кінці 1920-х років і була реконструйована на початку XXI століття, щоб потяги могли ходити в будь-який час.

А в червні 2017 року сталася "історичний момент" в історії залізничного транспорту Німеччини: в першу подорож відправився швідкісний сервіс між Берліном і Мюнхеном через Тюрінгенський ліс. Пасажири перетинають 22 мости і проїжджають через 29 тунелів.

 

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme