Любов з гаджетом і подружка кавоварка: Чому люди все частіше розмовляють з приладами

Останнім часом люди почали уособлювати машини та гаджети. Чому ж так відбувається

Андрій Коваленко

Кількість технічних приладів, з якими люди можуть говорити, збільшується: спочатку це був телефон, потім автомобіль, тепер це можливо робити навіть із власною технікою. Сучасні діти, швидше за все, виростуть із переконанням, що все навколо розумне чи, щонайменше, інтерактивне, пише Depo.ua з посиланням на статтю The Atlantic.

Один із розробників додатків сказав The Washington Post, що після взаємодії з Alexa від Amazon, його малюк почав розмовляти з підставками. Дослідження показують, що навіть без балакучих гаджетів при певних обставинах люди антропоморфізують повсякденні продукти - переносять свої інтелектуальні і фізичні властивості на них. Якщо простіше - уособлюють гаджети та прилади.

Інколи, ми дивимося на речі немов на людину, тому що ми самотні. В одному з експериментів люди, які повідомляли про відчуття ізольованості були більш схильні, ніж інші, наділяти свідомістю різні гаджети. У той же час почуття спорідненості з об'єктами може зменшити самотність.

Коли студентам коледжу нагадали про час, коли вони були виключені з соціального життя, вони компенсували це збільшенням кількості друзів у Facebook, але тільки у тому випадку, якщо їм спочатку не пропонувалися завдання, які змушували їх взаємодіяти зі своїм телефоном так, ніби він був наділений людськими якостями. Телефон посідав таке саме місце, як і справжні друзі.

Також ми уособлюємо продукти, щоб зрозуміти їх. В одному з досліджень було виявлено, що троє з чотирьох респондентів проклинали свій комп'ютер. І чим більше він створював проблем для них, тим більшою ставала ймовірність, що ці люди повідомлять про "власні переконання і бажання", які має комп'ютер .

Коли ми уособлюємо продукти, їх стає складніше покинути. Після прохання оцінити індивідуальність своєї машини, у людей зменшувався намір змінити її найближчим часом. Антропоморфізовані об'єкти напряму пов'язані із тенденцією накопичення.

Як саме ми уособлюємо об'єкти, наділяємо їх властивостями? Частково, ми покладаємося на зовнішній вигляд. Наприклад, у людей широкі обличчя асоціюються із домінуванням. Так само люди оцінюють автомобілі, годинники та ін. Аналіз продажів автомобілів у Німеччині показав, що машини з гратами, які були перевернуті у вигляді посмішок з нахиленими у вигляді звужених очей фарами, продавалися найкраще. У покупців виникала асоціація із агресивністю автомобіля та його підвищеною зручністю.

Не дивно, що багато компаній використовують талісмани, щоб оживити бренди. Таксономія 1,151 брендових характеристик виявила символи, які були найбільш поширеними. Наприклад, люди (Marlboro Man) були найпопулярнішими. На них припадав 21% талісманів. Потім йшли птахи (Twitter), домашні тварини (Morris the Cat), дикі тварин (Tony the Tiger) і різних рослин (Mr. Peanut).

Але персоніфікація продуктів і брендів може мати неприємні наслідки. Зокрема, для бізнесу. Один випадок з кавоваркою. Коли в рекламі її уособлювали і називали "Я Арома" замість просто "Арома", чоловіки відчували себе зрадженими через зростання її вартості. Очевидно, спрацьовувала асоціація із жінкою. Сьогодні ж, коли кавоварки здатні говорити, можливо, вони зможуть завоювати чоловічі серця.

Малюнок: Christopher DeLorenzo

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Світ