Зброя для друга Путіна: Чому турецькі безпілотники знищили українські Іл-76 в Лівії
Безконтрольне використання української авіації у зонах конфліктів призводить до втрати машин та людських жертв — здебільшого, серед досвідчених льотчиків. А також дає роспропагандистами чудовий привід поговорити про "українську збройну контрабанду". Український регулятор відповідає на це прийнятими фактично "заднім числом" папірчиками
- Головна
-
29 липня 2019 13:00
Історія зі знищенням двох українських військово-транспортних літаків у Лівії наразі залишає більше питань, ніж відповідей. Із того, що сьогодні відомо, ситуація виглядає наступним чином — вранці минулої п'ятниці сили уряду національної згоди провели злагоджену й масовану атаку на авіабазу Аль-Джуфра, яку контролюють війська маршала Халіфи Хафтара. В ході якої турецькі ударні безпілотники Bayraktar TB2 (які Анкара постачає уряду, сформованому із проісламістських сил) знищили ангари та два військово-транспортних літаки Іл-76. Літаки згодом виявились українськими. За інформацією видання "Факти.Запоріжжя", в Лівії загинув український льотчик Володимир Бухальський, який працював за контрактом з лівійською авіакомпанією Libyan Arab Air Cargo. Бухальський був колишнім заступником командира 25-ї бригади транспортної авіації, що базується в Мелітополі, і брав участь в евакуації з Лівії та Сирії, коли в цих країнах почались громадянські війни. У ЗМІ циркулюють чутки, що Бухальський загинув, намагаючись врятувати документи з охопленого вогнем літака. Що то могли бути за документи, за якими досвідчений пілот поліз у вогняне пекло — наразі ні в кого немає навіть гіпотез. Рівно як і чому Бухальський пішов на такий крок, розуміючи, що папери або згорять — або залишаться на аеродромі, контрольованому покупцями вантажу.
Після чого у російських ЗМІ здіймається масова хвиля повідомлень про те, що літаки доставили до Лівії "вантаж зброї від української компанії", "протитанкові ракети та системи ППО" - і замалим ледь не ядерні бомби кустарного виробництва.
Звичайно, все це пропагандистське шумовиння. Оскільки літаки прибули на авіабазу з Абу-Дабі, а саме Об'єднані Арабські Емірати масовано поставляють зброю маршалу Хафтару. І два літаки — знову-таки, за чутками — до інциденту не прилітали до України як мінімум декілька днів до того, тому й возити "українську зброю" по всій Перській затоці та Північній Африці не могли аж ніяк.
Але ключовим питанням в цій ситуації залишається лише одне. І звучить воно приблизно наступним чином: "Якого біса літаки української компанії "Європа Ейр" возили зброю — хай навіть і не українську - диктаторсьому режиму Халіфи Хафтара, головним союзником якого є Росія та Володимир Путін, і на боці якого воюють спецпідрозділи ГРУ Росії (нелегально) і сотні найманців "вагнерівців" (практично не криючись)?" І коли наші літаки будуть спіймані на підтримці, приміром, Башара Асада, чи режиму Венесуели?
Вочевидь, розуміючи, що подібне питання рано чи пізно буде задане, українські посадовці вирішили "прикритись" - і коли рано-вранці 27 липня було знищено літаки, то ближче до обіду того ж дня Державіаслужба в терміновому порядку призупинила дію сертифікату "Європа Ейр". Рішення, оприлюднене десь об 11-й 27-го числа, було датоване 26-м, і вказувало, що сертифікат перестає діяти з 00 годин 00 хвилин 27 липня. Що в пересічного спостерігача, не знайомого із класичними формами бюрократичних ігор, мало справити враження, що авіакомпанії іще до катастрофи заборонили літати — а там не послухались, і за які 5 годин це призвело до трагедії. При тому зрозуміти, що авіакомпанія, яка перевозить вантажі на територію, контрольовану диктатором і другом Путіна, заслуговує на ретельну увагу, київські посадовці мали б набагато раніше. Але щось, напевно, заважало.
Таким чином виходить, що українські літаки із українськими льотчиками беруть участь в підтримці режиму маршала Халіфи Хафтара — самопроголошеного військового вождя, який воює з міжнародно визнаним урядом Лівії, і користується широкою підтримкою російських "іхтамнєтов". А все, що може зробити київський наглядовий орган — це заборонити літати літакам, які на момент публікації рішення Державіаслужби, скоріше за все, вже дотлівали в лівійській пустелі.
В результаті Україна губить досвідченого пілота, і отримує певні проблеми на міжнародній арені (оскільки наша тісна співпраця з Хафтаром навряд чи потішить як мінімум Анкару). А шанси на покарання винних — в першу чергу, в структурах, які мали б наглядати за використанням української авіації - чомусь не видаються надто високими. Це ж вам не SkyUP Баришівським судом лякати...
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 16:44Окупанти атакували Миколаївщину: загинула жінка
- 16:42Танцювальні суботи, вар’єте, рок, ска-панк і вистави: Caribbean Club анонсує події квітня-травня
- 16:08У Тейлор Свіфт вийшов новий альбом: фактично подвійний
- 15:23Лавров: росія продовжить вбивати навіть під час можливих переговорів про мир
- 14:54Офшори і завищені ціни: Попередні дані аудиту в Українській асоціації футболу шокують
- 14:03У Польщі заявили, що не дадуть Україні "Патріоти", бо "немає необхідної кількості"
- 13:30ЗМІ: Україні вдалося створити дрон, який долітає до Сибіру
- 12:51Захист критичної інфраструктури обговорили на РНБО
- 12:46 Хлопчика вдалося врятувати: Лисак спростував інформацію генпрокуратури про третю загиблу дитину
- 12:17Внаслідок удару по Дніпру загинула працівниця "Укрзалізниці". Ще 7 залізничників поранені
- 11:58Через обстріли Донеччини минулої доби загинуло 4 людини
- 11:34В Криму скасували парад до 9 травня
- 10:47Ракетна атака на Дніпропетровщину: В лікарні померла третя дитина
- 10:40Ракетно-дроновий удар по Одещині: Є влучання в критичну інфраструктуру
- 10:17 В Польщі затримали російського агента, який пропонував спецслужбам РФ замах на президента України
- 09:56Укрзалізниця повідомляє про відновлення роботи вокзалу в Дніпрі
- 09:32Внаслідок масованої атаки на Дніпропетровщину загинуло 8 людей, з них двоє дітей, - Клименко
- 09:22ППО знищила російський літак Ту-22М3, понад 20 ракет і 14 "шахедів"
- 09:08Наталію Гуменюк звільнено з посади речника Сил оборони Півдня