Казус Маска: Чи вдарять проблеми "короля піару" по мріях людства

Хвиля пліток, сумнівів та скандалів, що розкотилася довкола Ілона Маска та його комерційної діяльності, може вплинути не тільки і не стільки на самого бізнесмена, як на сміливі й інноваційні ідеї, які він взявся втілювати

Журналіст відділу «Світ»
Казус Маска: Чи вдарять проблеми "короля…

Мутний потік скандалів і конфліктів, який завирував довкола імен Ілона Маска впродовж останніх кількох місяців, продовжує зростати. Учора стало відомо, що керівник дослідницької компанії Citron Research Ендрю Лефт звинуватив Маска в біржових махінаціях і подав на нього в суд. У позові стверджується, що Маск "маніпулював ціною акцій Tesla, публікуючи неправдиву інформацію". "Це схоже на хрестоматійний випадок шахрайства", - сказав Майкл Канті, один з адвокатів фірми Labaton Sucharow, що представляє інтереси позивача.

Вчорашній позов пов'язаний із серпневою історією, під час якої Маск у твіттері заявив, що самостійно викупить у акціонерів всі акції Tesla. А за кілька днів так само раптово повідомив, що нічого і ні в кого викуповувати не збирається. .

Та історія, окрім різкого коливання курсу акцій компанії, вже стала приводом для перевірки підприємства Маска з боку фінансових регуляторів США. Крім того, група акціонерів компанії подала проти нього колективний позов, поскаржившись на понесені істотні фінансові втрати.

Паралельно із тим у Tesla продовжуються проблеми із вчасним випуском і вчасною доставкою автомобілів клієнтам. Останні скаржаться, що навіть після повідомлення про те, що їхні наперед замовлені автомобілі вже готові — і після повної проплати за ці автомобілі — чекати інколи доводиться декілька місяців, регулярно отримуючи від компанії відписки про "тимчасові труднощі". Регулярно виправдовуватись за низькі темпи виробництва доводиться і самому Маску — зокрема, востаннє він робив це 31 серпня, розповідаючи в твіттері про те, що причини затримок полягають у проблемах з фарбуванням автомобілів. Втім — виправдання — виправданнями, але ажіотажний попит на культовий автомобіль, кажуть спадає — і спадатиме ще швидше, коли на ринок вийдуть конкуренти. А зараз в розробку електротранспорту вкладаються, здається, рішуче всі — від німецьких автогігантів до гаражних майстерень Індії та Китаю.

Втім, справа не обмежується підозрами у махінаціях на біржі та систематичним невиконанням обіцянок стосовно рівня випуску заводу Tesla.

Бо паралельно із цим "король піару", здається, свідомо розкручує низку достатньо голосних — і достатньо брудних скандалів. Зокрема, продовжуючи публічно називати "педофілом" британського дайвера Верна Ансуорта, який зіграв ключову роль у порятунку дітей із затопленої печери в Таїланді. Жодних доказів Маск не наводить, жодного підтвердження його словам журналісти західних ЗМІ, які по мірі сил розслідували ситуацію в Таїланді, не знайшли. І єдиною вірогідною причиною поведінки Маска є, здається, той факт, що Ансуорт розкритикував сконструйовану Маском субмарину для порятунку дітей — внаслідок чого уряд Таїланду відмовився від її використання. Після останнього епізоду заяв про "педофіла" юристи Ансуорта повідомили, що також готують позов проти Маска.

З одного боку, довкола імені підприємця завжди крутилось достатньо багато неоднозначних історій, Але останнім часом їхня кількість дозволяє ринковим аналітикам припускати, що увесь цей шум повязаний з бажанням Маска відвернути увагу від економічних проблем його імперії.

Імперії, яка, окрім Tesla та SpaceX включає у себе велику кілдькість прецікавих стартапів — будь то Neuralink, яка займається проблемами створення прямого інтерфейсу між людським мозком та комп'ютером, The Boring Company, де намагаються навчитись копати "економічно вигідні тунелі" для створення "тривимірної транспортної системи у містах майбутнього", SolarCity з їх революційними підходами до альтернативної енергетики, всім відомий Hyperloop, і чимало чого іще.

І якщо розвиток автомобільного електротранспорту, що би не трапилось далі з Ілоном Маском, буде продовжуватись — надто вже багато коштів вкладено в цю ідею різними людьми та компаніями, то, приміром, фінансовий крах мільярдера може виявитись вкрай шкідливим не тільки безпосередньо для його стартапів, а навіть для ідей високоінноваційних — і трохи божевільних — проектів, котрі намагаються обігнати свій час. Шкідливим для мрій, які Ілон Маск намагається втілити в металі, мікросхемах та людській праці.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme