Погрози "бацьки": Чому Лукашенко розсердився на українського літачка

Заяви про "порушення спокою білоруського неба" українськими літаками – це традиційна дріб'язкова сусідська ворожнеча. Можливо, приправлена бажанням переконати себе і своїх громадян у тому, що російська ППО розквартирована в Білорусі не дарма

Тарас Паньо
Журналіст відділу міжнародної політики
Погрози "бацьки": Чому Лукашенко розсерд…

Новина про те, що білоруське МЗС викликало "на килим" українського посла Ігорю Кизиму і вручило йому ноту в зв'язку з буцімто вчиненим порушенням повітряного простору країни наробила чимало шуму. Тим паче, що на багатьох російських – і не тільки – ресурсах було зазначено, що порушення вчинили "українські ВПС". Які, напевно, збиралися бомбити Мінськ – і тільки спільна російсько-білоруська система ППО врятувала білоруського президента.

При тому в реальності сам інцидент не вартував і виїденого яйця. "Порушення", на думку білорусів, вчинив чотиримісний дводвигуновий літак Diamond DA42 Twin Star, який у всьому світі дуже часто використовується як авіатаксі.

При тому в Україні на ньому літають прикордонники. Що, насправді, має свій сенс. Машина відносно надійна і відносно економна. У 2004 році DA-42 навіть потрапив в історію, ставши першим літаком з дизельними двигунами, що зробив безпосадочний політ уздовж Північної Атлантики протягом 28 годин.

Хоча, при тому, один з трьох DA-42 українських прикордонників було втрачено у 2012 році на Закарпатті. Кілька таких літаків, до слова, використовує і ФСБ Росії.

Як би там не було, для всіх очевидно, що літак цей використовується саме для відстеження порушень кордону, як правило – контрабандистами. Відповідно, літати зовсім-зовсім близько до лінії розмежування – його щоденна робота.

При тому державна прикордонна служба України у відповідь на дипломатичний демарш білорусів запевняє, що жодного порушення повітряного простору Білорусі не було. "Радіотехнічні підрозділи ЗС України спостерігали політ літака. Порушень державного кордону з їхнього боку не зафіксовано. Літак обладнаний сучасною навігаційною системою "Garmin-1000", яка дозволяє екіпажу здійснювати навігацію з високою точністю" – зазначили у відомстві.

Навіть знаючи звичку наших військових відомств до "альтернативної правди", складається враження, що цього разу істина на їхньому боці. Про "Garmin-1000" прикордонники не збрехали – він стоїть на цих літаках по замовчуванню. І, вочевидь, такий незатійливий прилад у даній ситуації далеко точніший, ніж дані радіолокаційного спостереження, хоч українського, хоч – білоруського.

Тому найбільш вірогідним поясненням нервової реакції білоруської сторони є просто бажання помститись за інцидент, коли українцям 22 жовтня минулого року довелось "повернути" білоруський пасажирський літак для затримання одного з пасажирів. Чи на звинувачення Державіаслужби України в тому, що білоруські пасажирські літаки теж часом "черкають" по українському кордону. У відповідь на що, зазначимо, Київ посла все-таки не викликає.

Хоча можливе й інше пояснення причин нервової реакції білоруського президента на українські літаки біля кордонів Білорусі. Ймовірно, Лукашенко просто намагається переконати себе і своїх громадян в тому, що рішення коштом Москви оновити білоруську ППО – після чого об'єднати її з російською – було недаремним. Ворог не спить, ворог кружляє над кордоном. На користь такої гіпотези каже той факт, що не далі як кілька місяців назад аналогічний дипломатичний скандал виник у Білорусі з Литвою.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme