Законодавчий спам: Коли Рада навчиться писати закони

За час роботи Верховної Ради 8-го скликання депутати зареєстрували рекордну кількість законопроектів. Проте ця кількість ніяк не може перерости в якість

Законодавчий спам: Коли Рада навчиться п…

Свіжий звіт Комітету виборців засвідчив, що законодавчий спам просто "затопив" парламент. У 8 скликанні нардепи вже зареєстрували 4600 законопроектів. Аби їх всі розглянути, потрібно розглядати 37 штук щодня. Мінфін, який оцінює кожну ініціативу, яка надходить від нардепів, визнав нереалістичними третину із проаналізованих законопроектів. Для їх втілення не вистачить навіть десяти українських держбюджетів. Невисокої думки при законотворчість народних обранців дотримуються і в науково-експертному управлінні Ради: кожен другий проект отримує негативні висновки, а законами стають лише 8% проектів. Depo.ua проаналізував лише деякі цікаві законодавчі ініціативи, які, звісно ж, їхні автори вважають визначними досягненнями вітчизняного законотворення.

Яскравим прикладом законодавчого популізму сміливо можна назвати окремі документи авторства Вадима Рабіновича. Розгромивши проект медреформи, він уявив ідилічну картину – політики стоять у черзі разом з бабусями у державних поліклініках. До речі, найвідоміший Рабінович України проігнорував половину засідань Ради за три роки та взяв участь лише в 1% голосувань – проголосував 160 разів із 11 тис. Цей діяч ініціював 60 законопроектів, лише один з яких став чинним актом. Натомість в телеефірах по балакучості він усім дасть фору.

Лідер "радикалів" Олег Ляшко висловив ініціативу відновлення ядерного щита України. Нардеп стверджує, що Україна може створити свою бомбу "хоч завтра", бо для цього у держави є усі ресурси. Звісно, він забуває про такі дрібнички, як вартість ядерної програми, залучення військових фахівців та вчених відповідного профілю, й реакцію західних союзників і кредиторів на таке безумство.

А депутати "Батьківщини" ініціювали "революційний" освітній законопроект, що, на їх думку, має удосконалити існуючу систему навчання держслужбовців. Сама ініціатива правильна, якби не "але" - нардепи пропонують розмістити держзамовлення на підвищення кваліфікації не лише в державних вишах, а й у приватних. Акредитацію освітньої діяльності в якості умови вибору постачальника послуг народні обранці пропонують зняти. Тобто, виходить, що підвищити свої управлінські навички держслужбовець зможе де завгодно. Навіть там, де таких навичок зроду не давали.

Грішать сумнівною законотворчістю і коаліційні нардепи. Наприклад, група депутатів із комітету зі свободи слова підготували проект, згідно з яким Національна суспільна телерадіокомпанія України ("UA:Перший") має відмовитися від показу будь-яких спортивних заходів, які проходять на території держави-агресора, якщо там є елементи пропаганди і ці трансляції можуть загрожувати інформаційній безпеці України. Єдиною великою спортивною подією, яка відбуватиметься на Росії та яку міг би транслювати Перший є футбольний Мундіаль-2018. Проте очільник НСТУ Зураб Аласанія сам заявив, що телекомпанія не буде показувати чемпіонат світу навіть під загрозою його відставки. То про що цей законопроект? Заборонити те, що і так не збиралися робити.

Біда депутатська ще й у тому, що деякі носії мандатів мало працюють за профілем комітетів, куди входять, а стають авторами законопроектів у зовсім інших сферах. Приміром, "опоблоківець" Олександр Вілкул за специфікою комітету мав би займатися питаннями європейської інтеграції, а не бюджетної політики, якої найчастіше стосуються його законопроекти. Натомість, писучий "свободівец" Юрій Левченко є членом комітету з питань бюджету, але вносить здебільшого законопроекти з безпекової, зовнішньої та гуманітарної політики.

Depo.ua нещодавно вже звертав увагу на те, що допомогти Раді не потонути у морі популістських законопроектів має реформа парламенту, про яку говорять давно, проте вона постійно буксує. Одним із пунктів цієї реформи є відмова від реєстрації документів, що дублюються, припинення реєстрації кожної правки, як нового закону. Нинішню формулу "спочатку документ, потім обговорення" пропонується замінити принципом "підготовка законопроекту має починатися тільки після обговорення, результати якого зафіксовані у висновках". А щоб розглядались справді важливі ініціативи, депутати формуватимуть список із пріоритетних законопроектів. Та, схоже, реформа блокується через банальне марнославство окремих депутатів. Запропонуєш один, але гарний закон, який підтримає парламент, це ж не по-пацанячому. А коли маєш більше трьохсот законопроектів, це ж круто. Ти ж не казатимеш виборцеві, що з цих трьохсот прийнято один.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme