Закон про столицю від "Юзіка": Коли в Києві з’явиться Королівство Троєщина
Законопроект №2143 від "Слуг народу" містить багато новел. Але головна з них – дочасні вибори мера Києва і Київради мають відбутися 8 грудня
- Головна
-
17 вересня 2019 08:00
Юрий Чуйко: "Эта наша с вами Родина! 28 великих могучих независимых государств. Вам знакома теория большого взрыва? Все концентрировалось, сжималось, давление увеличивалось, напряжение росло, температура… и бах - на молекулы! Перед вами территория полураспада в хаотичном движении".
Василий Голобородько: "То есть, Украины больше нет?".
Юрий Чуйко: "Почему же нет? Есть. Легитимная Украина, правда, без Троещины. Королевство Троещина - это наше отечественное Монако!"...
(фрагмент телесеріалу "Слуга народу-3")
Нарешті на сайті Верховної Ради з’явився довгоочікуваний законопроект "Слуг народу" "Про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ". Зміни до закону - сказано дуже м’яко, оскільки запропонований документ повністю змінює і статус Києва, і його внутрішню структуру, і систему влади в місті. Порівняльна таблиця займає 37 сторінок, сам закон наполовину менше. У нього багато авторів, першими вказані Андрій Клочко та Юрій Корявченков (сценічний псевдо "Юзік").
Що ж змінюють "Юзік" і компанія? Якщо цей закон буде прийнятий, а в цьому сумнівів немає, тоді у Києві буде новий адміністративно-територіальний устрій. Досі він затверджувався Верховною Радою за поданням Київради, тепер же пропонується, що суб’єктом подання буде Кабінет міністрів за пропозицією міського депутатського корпусу. А межі районів затверджуватиме Кабмін за пропозицією Київради, погодженою з районними у місті Києві радами. Тобто, столичні райони стають ключовими адміністративно-територіальними одиницями, а райради отримають частину повноважень міськради. Більш того, у державному бюджеті можуть передбачатись додаткові субвенції безпосередньо до районних бюджетів в місті Києві.
Наступна дуже цікава новела – якщо досі Статут територіальної громади міста Києва затверджувався Київрадою і все, то тепер його розробку та зміни до нього можуть ініціювати не менше 10% від загальної кількості членів територіальної громади міста Києва з правом голосу шляхом зібрання підписів під петицією; не менше третини депутатів від загального складу Київської міської ради шляхом збору підписів; не менше третини районних у місті Києві рад шляхом прийняття рішень відповідних рад; міський голова міста Києва, шляхом подання відповідного проекту рішення. Здавалося б, ось воно, справжнє самоврядування, але читаємо документ далі…
Виконавчу владу в місті Києві здійснює Київська міська державна адміністрація (КМДА), у районах можуть створюватися її структурні підрозділи. До компетенції міськдержадміністрації належить: здійснення контролю за додержанням посадовими особами та органами місцевого самоврядування міста Києва Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів України; прийняття рішень щодо об’єктів державної власності, що знаходяться у сфері її управління; координація діяльності територіальних органів центральних органів виконавчої влади; забезпечення реалізації державних програм на території міста Києва. Тобто, вся реальна управлінська вертикаль зосереджується в руках голови КМДА, якого призначатиме президент за поданням уряду, за всенародно обраним міським головою залишаються здебільшого представницькі та церемоніальні функції.
Наприклад, голова міськдержадміністрації даватиме згоду на призначення та звільнення керівників розташованих у місті Києві державних підприємств та територіальних органів міністерств та інших органів виконавчої влади, а також погоджуватиме питання щодо створення, реорганізації, перепрофілювання або ліквідації установ, підприємств чи організацій загальнодержавного значення та/або державної форми власності, розташованих на території міста Києва. Призначений очільник КМДА може прийняти рішення про зупинення дії акта місцевого самоврядування шляхом висловлення протесту (опротестування) у письмовій формі з одночасним зверненням до суду. Зупинення дії акта посадової особи чи органу місцевого самоврядування має наслідком одночасне зупинення будь-яких дій, спрямованих на державну реєстрацію такого акта, а також його реалізацію, впровадження, виконання або здійснення будь-яких, визначених цим актом, повноважень.
У перекладі на просту мову це означатиме, що голова КМДА стає у Києві узаконеним "царьком", який у своїх діях орієнтуватиметься виключно на того, хто його призначив, тобто, на президента та його політичні і бізнесові інтереси. Звісно, під час виборів виборцям розповідатимуть, що керуватиме Києвом чесна людина, справжній "слуга народу". Але запропонований законопроект несе очевидні корупційні ризики. І дуже високі.
Окремо – про вибори. У документі скорочується кількість депутатів Київради із 120-ти до 84-х, а у перехідних положеннях вказується дата дочасних виборів – 8 грудня цього року. Себто, це те, заради чого все й писалося. А подальший алгоритм наступний: після прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України, Центрвиборчком має призначити, організувати та забезпечити проведення перших виборів до районних у місті Києві рад. Очевидно, це станеться навесні наступного року.
Тепер короткі висновки. Їх, власне, три. Перший – під ширмою розширення самоуправління за рахунок появи райрад над киянами хочуть поставити "гауляйтера" (так опозиціонери називали Олександра Попова - ставленика Віктора Януковичав в столиці), який не лише контролюватиме, що діятиметься у столиці, а й зосередить у своїх руках величезну владу і величезний фінансовий ресурс. І дуже важливо, кого Банкова відправить керувати Києвом, враховуючи, що тут сплелися інтереси всіх груп впливу в державі.
Другий висновок – кияни заслужили на те, щоб їм суттєво урізали самоврядність. Адже переважна більшість мешканців столиці не бере активної участі у житті міста, обмежуючись виборами. Або ж, коли з’явиться заводило, кілька разів вийдуть покричати на забудовників. Психологія "нехай мер (ЖЕК, депутат, голова уряду, президент) все зроблять за нас" зрештою призводить до того, що хтось приходить з батогом.
Третій висновок - запропонований законопроект виглядає як експеримент, у разі успіху якого такий формат управління буде поширений на всю державу. Президентські представники – префекти, чи їх і далі називатимуть головами ОДА – отримають такі повноваження, за яких про місцеве самоврядування можна забути.
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 13:54В Офісі генпрокурора оновили цифри щодо загиблих в Україні дітей
- 13:43Безкомпромісний флагман: 5 причин купити Galaxy S24 Ultra PROMO
- 13:33У Маріупольському районі фіксують переміщення ворожих мінометів
- 12:47Перед судом постануть посадовець ТЦК та правоохоронець, які на Одещині торгували "білими квитками"
- 12:28 Посадовець КОВА намагався влаштуватися капеланом у штаб ДШВ ЗСУ, щоб шпигувати для ГРУ ФОТО
- 11:57Київські посадовці організували схему вирубки 100-річних дубів у Чорнобильському заповіднику
- 11:14Говоритимуть не тільки про блокаду кордону: Шмигаль і Туск зустрінуться у Варшаві
- 11:01У Міненерго розповіли, чи готують підвищення тарифів на електрику
- 10:58У Хмельницькому призупинили опалювальний сезон
- 10:48Дві людини загинули внаслідок обстрілів на Херсонщині
- 10:10В Києві провели засідання Ради оборони міста через загрозу нових ракетних ударів та небезпеку проникнення ДРГ
- 09:54Байден трохи випереджає Трампа в передвиборчому опитуванні
- 09:53На деокупованій території біля Харкова на міні підірвався чоловік
- 09:12Росіяни вдарили балістикою по Миколаєву. Відомо про 12 поранених ФОТО
- 08:55Вночі та зранку 28 березня ворог знову атакував Одещину ракетами та безпілотниками
- 08:48 Обстріли на Харківщині: Синєгубов повідомив про 2 убитих і 20 поранених ФОТО
- 08:33В Україні вже ліквідовано майже 440 тисяч російських окупантів
- 08:04Окупанти атакували Україну ракетами та ударними дронами
- 07:41Окупанти двічі за ніч "Шахедами" обстріляли Харків: Куди влучили