Закон про столицю від "Юзіка": Коли в Києві з’явиться Королівство Троєщина

Законопроект №2143 від "Слуг народу" містить багато новел. Але головна з них – дочасні вибори мера Києва і Київради мають відбутися 8 грудня

Закон про столицю від "Юзіка": Коли в Ки…

Юрий Чуйко: "Эта наша с вами Родина! 28 великих могучих независимых государств. Вам знакома теория большого взрыва? Все концентрировалось, сжималось, давление увеличивалось, напряжение росло, температура… и бах - на молекулы! Перед вами территория полураспада в хаотичном движении". 

Василий Голобородько: "То есть, Украины больше нет?".

Юрий Чуйко: "Почему же нет? Есть. Легитимная Украина, правда, без Троещины. Королевство Троещина - это наше отечественное Монако!"...

(фрагмент телесеріалу "Слуга народу-3")

Нарешті на сайті Верховної Ради з’явився довгоочікуваний законопроект "Слуг народу" "Про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ". Зміни до закону - сказано дуже м’яко, оскільки запропонований документ повністю змінює і статус Києва, і його внутрішню структуру, і систему влади в місті. Порівняльна таблиця займає 37 сторінок, сам закон наполовину менше. У нього багато авторів, першими вказані Андрій Клочко та Юрій Корявченков (сценічний псевдо "Юзік").  

Що ж змінюють "Юзік" і компанія? Якщо цей закон буде прийнятий, а в цьому сумнівів немає, тоді у Києві буде новий адміністративно-територіальний устрій. Досі він затверджувався Верховною Радою за поданням Київради, тепер же пропонується, що суб’єктом подання буде Кабінет міністрів за пропозицією міського депутатського корпусу. А межі районів затверджуватиме Кабмін за пропозицією Київради, погодженою з районними у місті Києві радами. Тобто, столичні райони стають ключовими адміністративно-територіальними одиницями, а райради отримають частину повноважень міськради. Більш того, у державному бюджеті можуть передбачатись додаткові субвенції безпосередньо до районних бюджетів в місті Києві.

Наступна дуже цікава новела – якщо досі Статут територіальної громади міста Києва затверджувався Київрадою і все, то тепер його розробку та зміни до нього можуть ініціювати не менше 10% від загальної кількості членів територіальної громади міста Києва з правом голосу шляхом зібрання підписів під петицією; не менше третини депутатів від загального складу Київської міської ради шляхом збору підписів; не менше третини районних у місті Києві рад шляхом прийняття рішень відповідних рад; міський голова міста Києва, шляхом подання відповідного проекту рішення. Здавалося б, ось воно, справжнє самоврядування, але читаємо документ далі…

Виконавчу владу в місті Києві здійснює Київська міська державна адміністрація (КМДА), у районах можуть створюватися її структурні підрозділи. До компетенції міськдержадміністрації належить: здійснення контролю за додержанням посадовими особами та органами місцевого самоврядування міста Києва Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів України; прийняття рішень щодо об’єктів державної власності, що знаходяться у сфері її управління; координація діяльності територіальних органів центральних органів виконавчої влади; забезпечення реалізації державних програм на території міста Києва. Тобто, вся реальна управлінська вертикаль зосереджується в руках голови КМДА, якого призначатиме президент за поданням уряду, за всенародно обраним міським головою залишаються здебільшого представницькі та церемоніальні функції.

Наприклад, голова міськдержадміністрації даватиме згоду на призначення та звільнення керівників розташованих у місті Києві державних підприємств та територіальних органів міністерств та інших органів виконавчої влади, а також погоджуватиме питання щодо створення, реорганізації, перепрофілювання або ліквідації установ, підприємств чи організацій загальнодержавного значення та/або державної форми власності, розташованих на території міста Києва. Призначений очільник КМДА може прийняти рішення про зупинення дії акта місцевого самоврядування шляхом висловлення протесту (опротестування) у письмовій формі з одночасним зверненням до суду. Зупинення дії акта посадової особи чи органу місцевого самоврядування має наслідком одночасне зупинення будь-яких дій, спрямованих на державну реєстрацію такого акта, а також його реалізацію, впровадження, виконання або здійснення будь-яких, визначених цим актом, повноважень.

У перекладі на просту мову це означатиме, що голова КМДА стає у Києві узаконеним "царьком", який у своїх діях орієнтуватиметься виключно на того, хто його призначив, тобто, на президента та його політичні і бізнесові інтереси. Звісно, під час виборів виборцям розповідатимуть, що керуватиме Києвом чесна людина, справжній "слуга народу". Але запропонований законопроект несе очевидні корупційні ризики. І дуже високі.

Окремо – про вибори. У документі скорочується кількість депутатів Київради із 120-ти до 84-х, а у перехідних положеннях вказується дата дочасних виборів – 8 грудня цього року. Себто, це те, заради чого все й писалося. А подальший алгоритм наступний: після прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України, Центрвиборчком має призначити, організувати та забезпечити проведення перших виборів до районних у місті Києві рад. Очевидно, це станеться навесні наступного року.

Тепер короткі висновки. Їх, власне, три. Перший – під ширмою розширення самоуправління за рахунок появи райрад над киянами хочуть поставити "гауляйтера" (так опозиціонери називали Олександра Попова - ставленика Віктора Януковичав в столиці), який не лише контролюватиме, що діятиметься у столиці, а й зосередить у своїх руках величезну владу і величезний фінансовий ресурс. І дуже важливо, кого Банкова відправить керувати Києвом, враховуючи, що тут сплелися інтереси всіх груп впливу в державі.

Другий висновок – кияни заслужили на те, щоб їм суттєво урізали самоврядність. Адже переважна більшість мешканців столиці не бере активної участі у житті міста, обмежуючись виборами. Або ж, коли з’явиться заводило, кілька разів вийдуть покричати на забудовників. Психологія "нехай мер (ЖЕК, депутат, голова уряду, президент) все зроблять за нас" зрештою призводить до того, що хтось приходить з батогом.    

Третій висновок - запропонований законопроект виглядає як експеримент, у разі успіху якого такий формат управління буде поширений на всю державу. Президентські представники – префекти, чи їх і далі називатимуть головами ОДА – отримають такі повноваження, за яких про місцеве самоврядування можна забути.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook