За тиждень надійшло майже 200 скарг на порушення закону про мову: В яких регіонах найбільше

За тиждень після того, як набула чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" до Секретаріату мовного омбудсмена надійшло 195 скарг та звернень громадян

За тиждень надійшло майже 200 скарг на п…
Фото: УНІАН

Про це повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь на своїй сторінці у Facebook, передає Depo.ua.

Зазначається, що найбільша кількість яких із Києва та Київської області - 74, найменша – із півдня та сходу України. Із Львівської області – 17, Одеської і Харківської областей – по 12.

"Більшість звернень стосувалися відсутності української версії сайтів інтернет-видань та сайтів інтернет-магазинів – 117 скарг, про порушення своїх прав у сфері обслуговування заявили 34 громадянина, щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою – 25, порушення мовного законодавства в галузі освіти – 4, використання посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування недержавної мови – 3", – йдеться у повідомленні.

На телефонну лінію Секретаріату за наданням додаткової інформації та консультацій звернулося близько 50 осіб.

"Громадяни, серед іншого, просять роз'яснити, чи зобов’язані представники сфери обслуговування надавати інформацію про товари та послуги недержавною мовою на прохання споживача. Тож, звертаємо увагу, що відповідно до Закону, на прохання клієнта, його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, окрім державної, лише у випадку, якщо це прийнятно для обох сторін", – наголосив Кремінь.

Він вважає, що така невелика, як для найбільшої сфери застосування мовного закону - обслуговування, кількість звернень - це наслідок ефективної кількамісячної роз’яснювальної роботи, під час якої уповноважений особисто звернувся до тисяч органів державної влади та місцевого самоврядування, малого та середнього бізнесу, мережевих закладів торгівлі, медичних установ, освітніх закладів, соціальної сфери.

"Це також є свідченням високого рівня відповідальності українських громадян і представників бізнесу", – зазначив Кремінь.

Нагадаємо, з 16 січня почала діяти стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", яка розповсюджується на сферу послуг. Громадяни матимуть право скаржитися на невиконання закону до Уповноваженого із захисту державної мови. Обов’язково до скарги слід додавати докази порушення.

Продавці, перукарі чи персонал банків обов’язково мають звертатися до клієнтів українською мовою. Перейти на російську або будь-яку іншу матимуть право лише на прохання клієнта.

Читайте також: Обслуговування українською: Що зміниться

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"