Ярослав Дубневич: "УЗ" виконала менш, ніж половину заявок від дорожників

Це неодмінно призведе до зриву ремонтних робіт на автошляхах. Причина знайома – брак тяги. Вийти з ситуації можна лише залучивши на найбільш напружених маршрутах приватну тягу, вважає голова Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич

Про це народний депутат розповів в своєму інтерв'ю ресурсу "Обозрєватель".

Ярослав Дубневич наводить статистику: за даними самої ж "УЗ", для забезпечення прогнозованих обсягів перевезень у 2018 році необхідно утримувати в експлуатації 644 одиниці вантажних електровозів та 151 одиницю вантажних тепловозів. В той же час станом на 28 березня цього року інвентарний парк ПАТ "Укрзалізниця" налічує 658 одиниць електровозів для забезпечення вантажних перевезень, та 141 одиниць тепловозів. Дефіцит вантажних вагонів у 2017 році складав близько 1257 вагонів (на добу). Впродовж першого кварталу 2018 року ПАТ "Укрзалізниця" забезпечила виконання лише 46 % заявок на перевезення щебню. А протягом 2017 року рівень виконання заявок на перевезення будівельних вантажів (щебінь, пісок, цемент) не перевищував 50%.

На думку нардепа, виходом з ситуації може бути запровадження інституту приватної тяги: "Залучення приватної тяги – просто зараз, на окремих напрямках, на маршрутах, які для самої "УЗ" лишаються збитковими (а таких – дві третини від усіх). Маю зазначити, що законопроектом Про залізничний транспорт № 7316 передбачено запровадження приватної тяги на залізниці",- говорить Дубневич.

За словами нардепа, зараз проект знаходиться на опрацюванні в Комітеті з питань транспорту та буде винесений на обговорення на засідання Комітету 16 травня. Ним передбачено реформування залізничного транспорту – відповідно до вимог законодавства ЄС. Законопроект розробляється в рамках Угоди про асоціацію України з ЄС та має імплементувати європейське законодавство в галузі залізничного транспорту в нашу галузь. Він відкриває залізничні перевезення для приватних перевізників – з вільними тарифами на перевезення та рівноправним доступом до інфраструктури.

"Сповідаюсь, що вже восени цей законопроект буде прийнятий парламентом. Однак є суттєвий момент. Для того, щоб – ставши законом – він запрацював, потрібен час. Щонайменше – рік. А бізнес, який користується послугами "УЗ" як перевізника, а також вітчизняні виробники сільгосппродукції, енергетики, дорожники можуть знову залишить заручниками патової ситуації, коли через брак тяги суттєво загальмуються перевезення. Знову зупиниться робота. У тому числі – ремонти доріг, для яких потрібна регулярна доставка сипучих",-- стривожений голова Транспортного комітету. За його свідченням, до парламентського Комітету вже не один раз звертались представники бізнесу –і скаргами на "УЗ", яка не може забезпечити перевезення вантажів, бо не вистачає локомотивів.

"А що буде восени? Через те й пропонуємо залучити приватну тягу не чекаючи прийняття законопроекту – в експериментальному форматі",- говорить Ярослав Дубневич.

Він повідомив, що представники бізнесу готові підтримати таку новацію від депутатів. Комітет своєю чергою неодноразово звертався з цього приводу до ПАТ "УЗ". "Але у відповідь – жодного кроку щодо вирішення проблеми, щодо залучення приватної тяги, або якихось інших способів зняття дефіциту тяги. Що це означає? Тільки те, що ми восени знову матимемо зірвані графіки та недолатані дороги",- прогнозує голова Комітету.

За його словами, він – аби зрушити проблему з місця й почати її вирішувати - цього тижня звернувся з листом до Прем єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням вплинути на ситуацію та розглянути питання залучення приватного тягового рухомого складу для забезпечення перевезень будматеріалів для дорожників.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme