Сніговий полон фур під Києвом. Чому у цьому винні Омелян і Горган

"Готуй санчата влітку". Це не просто народна приказка, а дороговказ для чиновників, які долають труднощі, що виникли через відсутність стратегії розвитку інфраструктури   

Ігор Петренко

Обмеження руху великогабаритних транспортних засобів столицею через снігопади спричинило корки на в'їздах до Києва. Зокрема, через скупчення фур на околицях міста заблоковано в'їзд до столиці зі сторони Борисполя й Ірпеня. Паралізувало трасу і з боку Вишгорода, через що люди не можуть доїхати до роботи. Окрім того, за попередньою інформацією, на трасі Одеса-Київ застрягло 100 фур та 2 пасажирських автобуса.

У нас кожного року говорять про необхідність облаштування на під'їздах до Києва спеціально обладнаних майданчиків для вантажного автотранспорту. А для легкового - ближче до станцій метро, аби люди, які живуть за містом, могли залишати свої авто і добиратися до роботи метрополітеном. Та далі розмов справа не йде. З іншого боку маємо байдуже ставлення перевізників до своїх водіїв. У підсумку - комплекс проблем, які повторюються кожного року. Причина гальмування – "золота" земля під Києвом. КОДА та місцеві князьки не бажають просто так віддавати десятки гектарів під паркувальні комплекси, на яких окрім парковки повинні знаходитися мотелі, їдальні для водіїв. Одним словом - це серйозний бізнес, до якого, схоже, ставляться, як до літературної героїні, яка не повинна дістатися нікому.

Зараз звучать абсолютно справедливі претензії до столичної влади і керівництва столичного регіону. Якщо забороняти вантажівкам в'їзжати в місто, то паралельно мала бути налагоджена система допомоги водіям фур. Забезпечення їжею, теплим чаєм, обігрівом – це елементарні речі. Вантажівки везуть до Києва товари і продукти, а не просто водії хочуть подивитися романтичну засніжену столицю. Яка зустрічає їх як зла мачуха.

Для вирішення проблеми необхідна чітка координація між КМДА на чолі з Віталієм Кличком, Київською ОДА на чолі з Олександром Горганом, "Укравтодором", який чистить шляхи, надзвичайниками. Та, у чому можна легко пересвідчитися, координації немає. Рятувальники Київщини активно витягують із заметів легкові автівки (згідно з офіційним релізом прес-служби, за добу із снігового полону було врятовано 14 транспортних засобів), але вантажівки чомусь не помічають.

Позицію "моя хата скраю" обрали в "Укравтодорі" й Мінінфраструктури. Міністр Володимир Омелян піариться на ініціативі спорудження дуже дорогої залізничної колії для швидкісних потягів до Одеси, анонсує запуск вітчизняного лоукосту, що, на думку багатьох експертів, є сумнівною ідеєю, а от обладнати під'їзди до Києва сучасними стоянками для вантажівок не можуть. Чи не хочуть. Бо це ж не прожект у яскравому фантику, на ньому гучно не попіаришся. Та й у разі реалізації перемогу доведеться ділити з Кличком і Горганом.

Варто відзначити і позитивні зрушення в плані прибирання снігу у Києві. І за це Віталію Кличку й відповідним службам безумовний плюс. Але не слід забувати, що нормальне функціонування мегаполісу залежить не від прибирання снігу взимку, а від наявності чіткої стратегії розвитку міста, яка має корелюватися зі стратегією розвитку регіону й транспортної інфраструктури держави. Тоді снігопади і літня спека не перетворюватимуться на війну із проблемами, яких могло і не бути.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Влада