Відмова від децентралізації: Як Бюджет-2020 від Гончарука вдарить по міських бюджетах

Аналіз проекту Державного бюджету 2020 в частині відділення субвенцій з державного бюджету міським бюджетам стає очевидним відмова від реформ пов’язаних з децентралізацією та повернення до попередньої моделі, коли місцеві громади були залежні від центральної влади – Уряду

Відмова від децентралізації: Як Бюджет-2…

У розпорядженні Depo.ua опинився аналіз одного із міжнародних інвестиційних фондів, в якому розглядається проект Бюджету-2020 в частині субвенцій з державного бюджету міським бюджетам.

Про що йдеться

Проект державного бюджету на 2020 рік передбачає зменшення майже вдвічі субвенції місцевим бюджетам.

Такий підхід може бути обумовлений тим, що на сьогодні місцеві громади не належать до фракції "Слуга народу", а тому є непідконтрольними у зв’язку з чим освоєння коштів буде не контрольованим центральною владою. Уряду та Банковій такий стан справ є невигідним. Тому вони придумали, як взяти місцеву владу "на гачок", переклавши фінансування окремих програм на їхні плечі.

У підсумку проектом Бюджету-2020 передбачено субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам у розмірі 137 815 983,8 тис грн, що менше на 125 162 352‬ тис грн ніж у Державному бюджеті на 2019 рік ( було 262 978 335,8‬ тис грн).

Субвенції Бюджету-2019, яких немає в Бюджеті-2020

1). 35 095 597,1 тис грн – на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, поводження з побутовими відходами (вивезення побутових відходів) та вивезення рідких нечистот, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами.

2). 150 000 тис грн – на фінансування існуючих спортивних комплексів при загальноосвітніх навчальних закладах.

3). 18 972,6 тис грн – на придбання витратних матеріалів для закладів охорони здоров'я та лікарських засобів для інгаляційної анестезії.

4). 137 992,3 тис грн – на придбання медикаментів та виробів медичного призначення для забезпечення швидкої медичної допомоги.

5). 2 951 675 тис грн – на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

6). 63 004 486,3 тис грн – на виплату допомоги сім`ям з дітьми, малозабезпеченим сім`ям, особам, які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомоги по догляду за особами з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку.

7). 20 000,0 тис грн – на ремонт та реконструкцію мосту імені Є.О. Патона. Зазначена субвенція не була використана у зв’язку з необхідності зміни назви заходу, водночас питання виділення коштів на реставрацію мосту дуже важливе враховуючи його незадовільний стан.

Субвенції Бюджету-2020, розмір яких зменшено в порівнянні із Бюджетом-2019

1). На здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України. Субвенції зменшено з 34 000 (Бюджет– 2019) до 20 000 (Бюджет – 2020) тис грн;

2). Медична субвенція зменшена з 55 693 001,3 (Бюджет– 2019) до 14 582 774,0 (Бюджет – 2020) тис грн;

3). На придбання ангіографічного обладнання зменшено більш ніж в два разиз 150 000 (Бюджет– 2019) до 80 769,5 (Бюджет – 2020) тис грн.

Окремо слід відзначити, що статтею 2311470 проекту Державного бюджету-2020 передбачено відділення 922 568,9 тис грн на розвиток системи екстреної медичної допомоги, разом з тим у Бюджеті на 2019 рік аналогічна сума була виділена в рамках пілотного проекту із зазначеного питання лише на 5 областей та м. Київ, що вказує на значне зменшення фінансування в порівнянні з 2019 роком.

Загроза

Враховуючи наведені вище цифри можна говорити про декілька речей.

По-перше, Бюджет-2020 передбачає збільшення навантаження на місцеві бюджети через що більшість реформ будуть зупинені.

По-друге, Бюджет-2020 ставить місцеві громади у скрутне становище щодо фінансування програм. І в такому випадку громади будуть залежні від уряду, бо в обмін на лояльність місцевої влади Кабмін і загалом центральна влада можуть допомагати їм у фінансуванні.Таким чином, центральна влада бере місцеву на своєрідний "гачок", що йде всупереч реформі децентралізації.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"