Вагони, які ввезли в Україну з РФ, могли стати причиною низки аварій, – ЗМІ
Кілька днів тому в соцмережах розгорілося обговорення низки питань, пов'язаних з імпортом в Україну списаних вантажних вагонів з РФ. Дискусія перейшла в ЗМІ і телеграм-канали і розкрила багато цікавих деталей
- Головна
-
11 серпня 2020 17:37
Про це повідомляє "Ділова столиця".
В процесі було висловлено принципово важливу тезу: щоб уникнути аварій на залізниці необхідно припинити практику продовження термінів експлуатації вагонів, які відслужили свій термін.
Під час обговорення згадали лист, спрямований ТОВ "Альфара" на адресу АТ "Укрзалізниця" з проханням допустити ввезення 1901 вагона-зерновоза з території Росії. Воно було направлене після прийняття Кабміном постанови, яким з 15.07.2020 взагалі заборонений імпорт вагонів з РФ незалежно від їхнього походження. ТОВ фактично просить порушити чинне законодавство в догоду своїм бізнес-інтересам.
Двома місяцями раніше згадане ТОВ заявляло про ввезення в Україну 539 списаних зерновозів, тобто всього обсяг двох угод компанії становив 2440 вагонів. Всього ж в Україні працює кілька таких компаній, які займаються ввезенням в Україну старих вагонів з РФ, а рахунок увезених одиниць йде на десятки тисяч.
Раніше КМУ постановою №535 заборонив з 1.03.2020 ввезення на митну територію України вживаних вантажних вагонів походженням з РФ. Всі звинувачення ТОВ "Альфара" (та інші імпортери б/у вагонів) парирує: ввезені вагони не були вироблені державою-агресором, а мають українське або румунське походження.
Деякі ЗМІ припустили, що українська компанія або закуповувала вагони на підконтрольних територіях, або підробляла документи на вагони, придбані в РФ. У публікаціях описані схеми операцій, в т. ч. з реєстрацією фіктивних компаній в РФ, які, втім, через відсутність належної оцінки з боку правоохоронних органів є не більше ніж припущенням.
Блогер Дмитро Івко перераховує деякі з аварій за останні кілька місяців, причиною яких став випуск аварійних вантажних вагонів на залізничну мережу: аварія в Києві через вихід з ладу колісної пари, сходження з рейок у Кременчуці через руйнування візка, перекидання вагонів у Львівській обл., викиди сірки в порту в Одеській обл. через руйнування вагона з хімікатами, сходження з рейок поїздів у Дніпропетровській обл. через руйнування вагонів.
Коментуючи останній інцидент в Дніпропетровській області, засновниця холдингу "Аурум Груп" Олена Лебедєва уточнює: причиною став зруйнований вагон, якому вже 33 роки (при нормативі 22 роки). Він якраз з тих 18 тис. одиниць, списаних у РФ і завезених в Україну в останні роки.
"В 2019 році з 76 транспортних пригод найбільша кількість сталося через несправність роликових букс (27), на другому місці – несправність гальмівної системи (24), на третьому – несправність автозчеплень (12)", – уточнює одне з джерел.
Як пише ІА "Українські новини", причина такого становища в тому, що "приватні компанії імпортують вагони з продовженим терміном служби, експлуатація яких заборонена в РФ, проводять "фіктивні" ремонти. За участю корупційної складової вагони з сумнівним минулим "легалізуються" і працюють в Україні. УЗ здійснює приймання вагонів на вагоноремонтних підприємствах після виконання робіт в мінімальних обсягах, які не відповідають нормативній документації, тим самим ставлячи під загрозу безпеку руху на залізниці".
Дмитро Івко переконаний: причина того, що відбувається, криється саме в практиці продовження нормативних строків експлуатації вантажних вагонів із сумнівним минулим.
Глава Федерації роботодавців України Дмитро Олійник наголошує: постанови КМУ і кримінальні справи не дають належного ефекту. І списані вагони, ввезені з РФ, продовжують провокувати нові аварії.
В цих умовах експерти ринку бачать лише одне рішення: щоб уникнути аварій, необхідно припинити практику продовження термінів експлуатації вагонів, відслужили свій термін.
"Укрзалізниця" каже, що не може заборонити продовження термінів експлуатації вагонів – тому що доведеться списати всі свої вагони. Але якщо з Росії завезуть 10 тис. одиниць металобрухту (а все виглядає так, що, незважаючи на всі заборони Кабміну, брухт продовжує заїжджати до нас), то вагони "Укрзалізниці" все одно будуть простоювати... Так може, прийшла пора радикальних дій?" – Звертається СЕО компанії "ТАС-Логістик" Володимир Іващенко до міністра інфраструктури Владиславу Криклию під час дискусії в Facebook.
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 23:13росіяни завдали ракетного удару по Сумах
- 22:47Вижив лише 6-річний хлопчик: удар росіян по Синельниковому вбила цілу родину
- 21:26 Тиждень вичікували: Буданов розповів, як вдалося "вполювати" ворожий Ту-22М3
- 20:15Бізнес-партнерка з рф нардепа-слуги Безгіна виявилася "причетною до СВО", а в нього досі є доступ до держтаємниці, - екснардеп
- 19:30Українських поранених бійців, які прибули до Берліну на протезування, зустрічав мер міста Кай Вегнер, - Кличко ФОТО
- 18:00У Києві відкривається другий кінофестиваль Sunny Bunny: організатори обіцяють низку цікавих картин ФОТО
- 17:45 російський терор на Дніпропетровщині: кількість загиблих зросла до 7, ще 35 людей постраждали ФОТО
- 16:44Окупанти атакували Миколаївщину: загинула жінка
- 16:42Танцювальні суботи, вар’єте, рок, ска-панк і вистави: Caribbean Club анонсує події квітня-травня
- 16:08У Тейлор Свіфт вийшов новий альбом: фактично подвійний
- 15:23Лавров: росія продовжить вбивати навіть під час можливих переговорів про мир
- 14:54Офшори і завищені ціни: Попередні дані аудиту в Українській асоціації футболу шокують
- 14:03У Польщі заявили, що не дадуть Україні "Патріоти", бо "немає необхідної кількості"
- 13:30ЗМІ: Україні вдалося створити дрон, який долітає до Сибіру
- 12:51Захист критичної інфраструктури обговорили на РНБО
- 12:46 Хлопчика вдалося врятувати: Лисак спростував інформацію генпрокуратури про третю загиблу дитину
- 12:17Внаслідок удару по Дніпру загинула працівниця "Укрзалізниці". Ще 7 залізничників поранені
- 11:58Через обстріли Донеччини минулої доби загинуло 4 людини
- 11:34В Криму скасували парад до 9 травня