В Україні вже створюють глобальний реєстр нерухомості: Які дані в ньому

На урядовій нараді ухвалили рішення створити національну систему реєстрів та кадастрів нерухомості, куди мають увійти п’ять реєстрів

Про це повідомляє Depo.ua з посиланням на "Урядовий портал".

За прийнятою концепцією кожна земельна ділянка, споруда, квартира та право власності матиме унікальний ідентифікатор, що буде незмінним і буде ключем для обміну даними. Це унеможливить шахрайство при реєстрації прав власності на нерухоме майно.

До національної системи реєстрів та кадастрів нерухомості мають увійти п’ять реєстрів:

  1. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (ДРРП)
  2. Державний земельний кадастр (ДЗК)
  3. Реєстр будівель та споруд, що буде створено в складі ЄДЕССБ
  4. Єдиний адресний реєстр, що має бути створений
  5. Оновлений Реєстр адміністративно-територіального устрою.

Між ними організують обмін інформацією та пришвидшено їх наповнення, а комплексні послуги будуть надаватися громадянам через "єдине вікно". Наприклад, при оформленні права власності більше не доведеться отримувати жодних витягів чи довідок, а отримати комплексну послугу стане можливим за одним зверненням. Уся інформація з реєстрів відображатиметься автоматично.

При цьому система також буде взаємодіяти з іншими державними реєстрами, зокрема з Єдиним державним демографічним реєстром (ЄДДР) та Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (ЄДР).

"Зараз цей облік (нерухомості – ред.) нагадує купу пазлів, які не стикуються один з одним, тому дають у результаті хаос і зловживання. Національна система реєстрів нерухомості дозволить вивести взаємодію на новий рівень, що буде суттєво економити час та кошти платників податків", – заявив міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

Також під час наради обговорювалися механізми наповнення і верифікації даних по реєстру споруд та адресному реєстру, у тому числі тих, що зараз існують виключно у вигляді паперової картотеки. Верифікацію та наповнення цих реєстрів здійснюватиметься органами місцевого самоврядування. Після збору даних із вже наявних реєстрів та їх порівняння, вони також вноситимуть юридично значущі документи. Наприклад, що підтверджують перейменування вулиці чи населеного пункту.

Нагадаємо, 5 листопада нардепи схвалили закон про Державний аграрний реєстр.

Як відомо, 13 лютого Кабінет міністрів надав офіційний статус даних кадастрової та інформаційних систем, розміщених на картографічній основі Державного земельного кадастру.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme