В Україні можуть скасувати безкоштовний проїзд у транспорті: Що варто знати пільговикам

Міністерство соціальної політики України може монетизувати пільги на проїзд для громадян

Ірина Костенко
Шеф-редактор стрічки новин
В Україні можуть скасувати безкоштовний…
Фото: Depo.ua

Про це повідомив заступник міністра соціальної політики Віталій Музиченко в ефірі "Україна 24", передає Depo.ua.

На думку чиновників, таке рішення дозволить зрівняти права тих громадян, які проживають у великих містах і постійно користуються багатьма видами транспорту, і тих, хто живе в невеликих населених пунктах.

Музиченко нагадав, що в Україні є вісім різних законів, які регламентують право на пільговий проїзд у транспорті для 2,4 млн громадян.

Водночас він зауважив, що ці люди живуть у зовсім різних регіонах країни, отже мають різний доступ до транспортної інфраструктури.

"Якщо ми говоримо про пільговиків, які проживають в Києві чи Харкові, вони мають право доступу до щонайменше чотирьох видів транспорту – міського, приміського, міжміського і т.д. Якщо такий пільговик працює, він користується цим правом на повну. З іншого боку, якщо людина проживає у сільській місцевості і, по суті, там приміський транспорт працює в режимі 2 або 3 рази на тиждень, то у такої людини, в принципі, немає доступу до інфраструктури", – пояснив Музиченко.

На його думку, ідея монетизації пільгового права на проїзд може вирішити цю проблему.

Він уточнив, що відбуватися вона буде для всіх однаково – незалежно від того, чи користується пільговик транспортом, чи ні.

За словами Музиченка, з огляду на те, що нині витрати на пільговий проїзд у транспорті переведені децентралізацією на місцеві бюджети, то монетизація пільг на проїзд у громадському транспорті буде передана на розсуд саме місцевої влади.

Крім того, він додав, що чиновники на місцях самостійно визначатимуть форму такої монетизації, а також розміри і періодичність виплат залежно від можливостей місцевого бюджету.

"Форма монетизація може бути абсолютно різною. Це можуть бути готівкові виплати, зараховані кошти на карту, або ж зараховані поїздки на картку. З огляду на те, що в окремих населених пунктах розвиваються електронні системи оплати проїзду, обліку і т.д., то орган місцевого самоврядування повинен вирішувати всі ці питання самостійно", – підсумував Музиченко.

Нагадаємо, у грудні 2020 року стало відомо, що в Україні змінюється законодавча база транспортних перевезень на території ОТГ.

Довідка: 11 лютого на сайті Мінсоцполітики був оприлюднений для обгооворення проект постанови Кабміну "Деякі питання надання пільг по оплаті проїзду окремим категоріям громадян у грошовій формі".

Згідно з документом, місцева влада самостійно буде вирішувати, вводити монетизацію пільг чи ні, тобто монетизація не буде обов'язковою.

Так, якщо чиновники на місцях вирішать не запроваджувати такий механізм, буде діяти чинний порядок надання пільг, при якому компенсацію з місцевих бюджетів за надання пільгового проїзду отримують автотранспортні підприємства. Якщо ж буде ухвалене рішення монетизувати транспортну пільгу, то проїхатися за посвідченням пільговик уже не зможе – доведеться оплачувати проїзд повністю на загальних підставах. 

Очікується, що ці витрати пільговику потім мають компенсуватися або готівкою, або переказом на банківську карту.

Проектом постанови передбачається, що пільги в готівковій формі будуть на проїзд у міському, приміському та міжміському сполученні – на міських і приміських маршрутах буде надаватися грошова виплата, а на міжміських – компенсація, тобто та ж виплата, але вже після здійснення поїздки.

Важливо, що пенсіонери і люди, які мають право на державну соціальну допомогу, будуть отримувати виплати автоматично – на свій рахунок у банку, або ж поштою. Решта пільговиків отримають гроші тільки після того, як подадуть до місцевих органів влади відповідні заяви.

Також Кабмін передбачив компенсацію в разі, якщо пільговик, який проживає в регіоні, в якому проведена монетизація, захоче скористатися пільгою в іншому регіоні, де такий монетизації немає. 

Так, йому слід підтвердити поїздку квитком, в якому повинні бути вказані ПІБ пасажира, дата і населений пункт, а також поставлена печатка автотранспортного підприємства. 

Якщо ж пільговик не отримав виплати або компенсації, то він може звернутися до суду.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme