В Україні дозволити приватним компаніям розвивати космічну галузь

Сьогодні, 2 жовтня, Верховна Рада України підтримала у другому читанні та в цілому проєкт закону №1071 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання космічної діяльності"

За відповідне рішення проголосували 308 народних обранців, передає Depo.ua.

У пояснювальній записці йдеться, що законопроект №1071 спрямований на забезпечення розвитку, підвищення інвестиційної привабливості, а також створення конкурентного середовища для розвитку космічної галузі в Україні поряд із державним сектором підприємств приватної власності.

Положеннями законопроекту пропонується:

1. внести зміни до статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – Кодекс), передбачивши адміністративну відповідальність суб’єктів господарювання за:

- провадження господарську діяльність без подання декларації про провадження господарської діяльності;

- надання недостовірної, не в повному обсязі інформації у декларації про провадження господарської діяльності;

- порушення строку повідомлення про всі зміни даних, які були зазначені у поданій декларації.

Крім того, законопроектом передбачається внести зміни до статті 255 Кодексу, якими уповноважити посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері космічної діяльності складати протоколи про адміністративні правопорушення у разі порушення суб’єктами космічної діяльності вимог, передбачених статтею 164 Кодексу;

2. внести зміни до статті 4 Закону України "Про підприємництво" стосовно виключення положень, якими встановлені обмеження для провадження господарської діяльності суб’єктами космічної діяльності приватної форми власності;

3. внести зміни до Закону України "Про космічну діяльність", а саме:

  • визначити, що суб’єктами космічної діяльності можуть бути підприємства, установи та організації будь-якої форми власності та організаційно-правової форми;
  • виключити положення стосовно здійснення ліцензування космічної діяльності (на сьогоднішній день, положеннями Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" не передбачено ліцензування такого виду);
  • передбачити що, державну політику у сфері космічної діяльності здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізацію державної політики у сфері космічної діяльності;
  • доповнити новою статтею стосовно подання суб’єктом космічної діяльності України приватної форми власності, які мають намір здійснювати космічну діяльність, центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізацію державної політики у сфері космічної діяльності, декларацію про провадження господарської діяльності в сфері космічної діяльності.

Запропонована законопроектом декларація є лише інструментом для входу суб’єктів космічної діяльності приватної форми власності на цей ринок. На сьогоднішній день, діяльність суб’єктів космічної діяльності достатньо зрегульована іншими документами дозвільного характеру, в залежності від  підвиду космічної діяльності. Перелік таких документів дозвільного характеру наведено у додатку до цієї Пояснювальної записки.

Суб’єкт космічної діяльності приватної форми власності подаючи декларацію про провадження господарської діяльності в сфері космічної діяльності лише інформує Державне космічне агентство України про намір здійснення ним відповідного виду космічної діяльності в Україні.

Державне космічне агентство України протягом п’яти робочих днів з дня надходження зазначеної декларації повинно її зареєструвати та розмістити на власному веб-сайті. Таким чином, інформація про суб’єктів космічної діяльності приватної форми власності, а також видів їх господарської діяльності буде розміщена на офіційному веб-сайті зазначеного державного органу у вільному доступі.

- виключити положення стосовно видачі державним органом дозволів суб’єктам космічної діяльності на проведення переговорів з іноземними суб’єктами господарської діяльності з питань дослідження і використання космічного простору, виробництва та експлуатації космічної техніки, здійснення експорту, імпорту і реекспорту космічної техніки та космічних технологій, їх тимчасового вивезення за межі України або тимчасового ввезення на її територію, транзиту територією України.

Замість цього, пропонується передбачити реєстрацію повідомлень суб’єктів космічної діяльності на проведення вищезазначених операцій, яку буде здійснювати Державне космічне агентство України, у порядку встановленому статтею 111 Закону України "Про космічну діяльність";

- доповнити новими положеннями якими передбачити, що об’єкти космічної діяльності, що виробляються в Україні і призначені для експлуатації на її території, підлягають обов’язковій сертифікації на відповідність вимогам експлуатаційної придатності, а вироблені за міжнародним замовленням в Україні об’єкти космічної діяльності, в тому числі їх агрегати та складові частини, підлягають сертифікації на відповідність вимогам експлуатаційної придатності за бажанням суб’єктів космічної діяльності приватної форми власності;

4. внести зміни до частини першої статті 7 Закону України "Про страхування" якими передбачається виключити деякі види обов’язкового страхування.

Обов’язковими видами страхування мають бути виключно ті види, які в повній мірі здійснюють захист інтересів Держави і вони залишаються у частині першій статті 7 Закону України "Про страхування", а інші мають бути добровільними.

Крім того, на сьогоднішній день, Урядом не затверджено перелік об’єктів космічної діяльності (наземна інфраструктура), який підлягає обов’язковому страхуванню, відповідно до пункту 22 частини першої статті 7 зазначеного Закону. Таким чином, нормативне підґрунтя для фактичної реалізації даного виду обов’язкового страхування відсутнє.

Разом з тим, недоцільно зобов’язувати власника майна здійснювати його страхування в обов’язковому порядку. Таке страхування має бути виключно добровільним. Що стосується державних космічних об’єктів, то держава має у своєму постійному розпорядженні бюджетні кошти і може завдяки цим коштам покривати свої ризики та боргові зобов’язання.

5. внести зміни до Закон України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", а саме:

- визначення терміну "декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства" викласти у новій редакції;

- встановити, що суб’єкт господарювання повинен повідомляти дозвільний орган про зміну інформації, яка була вказана у поданій декларації, у порядку та за формою встановленою Кабінетом Міністрів України протягом семи робочих днів з дня настання таких змін.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що приватним компаніям в Україні можуть дозволити вести космічну діяльність, зокрема і запускати ракети в космос.

13 вересня народні депутати ухвалили у першому читанні за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання космічної діяльності.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme