Україна вимагатиме від Ірану продовжити розслідування катастрофи літака МАУ

Україна на Раді ICAO вимагатиме розгляду оприлюдненого Іраном звіту щодо збиття літака МАУ і відновлення іранською стороною розслідування
 

Журналіст відділу новин
Україна вимагатиме від Ірану продовжити…
Фото: ЕРА

Про це заявив заступник міністра закордонних справ Євгеній Єнін, повідомляє Depo.ua з посиланням на "Укрінформ".

Він зазначив, що оскільки наданий Іраном звіт не задовольняє Україну, а за результатами його опрацювання лишилося дуже багато запитань, у тому числі стосовно доброї волі Ірану проводити насправді якісні неупереджені розслідування, Україна буде координувати зусилля як з міжнародними партнерами, так і використовувати можливості різних міжнародних майданчиків, щоб домогтися справедливості.

"Насамперед, це питання може бути розглянуте на Раді ICAO. По-друге, ми, безумовно, будемо вимагати поновлення та продовження відповідного технічного розслідування аж до того моменту, поки ми не побачимо дотримання іранською стороною всіх вимог, які передбачає додаток 13 Чиказької конвенції. І, безумовно, це вплине на перебіг нашого міжурядового переговорного процесу", - сказав Єнін.

Він зазначив, що українська сторона з нетерпінням очікувала звіту іранської сторони, оскільки, поруч з об’єктивним розслідуванням кримінального характеру, проведення неупередженого технічного розслідування було невід’ємною частиною пакета дій, щодо яких ведеться переговорний процес.

За словами Єніна, найголовніше, що мав би містити цей звіт, – це чіткий опис всього ланцюга дій та подій, які передували авіакатастрофі.

"Ми цього не бачимо, натомість стикаємося з простим припущенням про нібито людську помилку. Жодного підтвердження того, на якій підставі зроблено такий висновок, ми не отримали. Досить безпідставним нам виглядає посилання іранської сторони на те, що ключовий доказ, який мав би підтвердити або спростувати сьогоднішню версію іранської сторони, не збережено. Зокрема, йдеться про запис у кабіні оператора системи протиповітряної оборони. За заявою іранської сторони, цей технічний носій, на жаль, не зберігся", – констатував заступник міністра.

Стосовно наявних механізмів, за допомогою яких можна спонукати Іран продовжити технічне розслідування авіатрощі літака МАУ, Єнін зауважив, що "є важелі політичні як багатосторонні, так і двосторонні".

"Але водночас на сьогодні ті модальності, які передбачає додаток 13 Чиказької конвенції, не дають нам занадто великого поля для маневру. І це однозначно є тим питанням, яке мало б розглядатися ICAO: яким чином змінити відповідне регулювання цих питань, щоб у подальшому ми могли б все ж таки забезпечувати об'єктивне та неупереджене розслідування навіть у тих випадках, коли держава-член ICAO не дотримується взятих на себе зобов'язань", – резюмував дипломат.

Нагадаємо, 8 січня 2020 року невдовзі після зльоту з тегеранського аеропорту імені Імама Хомейні розбився літак Boeing-737 української авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ). Внаслідок трагедії загинули 167 пасажирів і 9 членів екіпажу.

11 січня 2020 року Іран офіційно визнав, що збив український пасажирський літак "Міжнародних авіаліній України", але наголосив, що зробив це випадково.

30 грудня 2020 року в МЗС України заявили, що розмір компенсацій сім'ям загиблих в катастрофі літака МАУ в Ірані мають визначити під час переговорів.

17 лютого 2021 року Україна заявила, що сподівається у досудовому порядку вирішити з Іраном ситуацію довкола катастрофи українського літака біля Тегерану.

20 лютого 2021 року Військова прокуратура Ірану завершила розслідування катастрофи літака МАУ і готує обвинувальний акт, щоб передати справу до суду

17 березня 2021 року Іран оприлюднив остаточний звіт щодо збиття українського пасажирського літака авіакомпанії МАУ в січні 2020 року.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme