Справа MH17: У день катастрофи у фігурантів був контакт з Росією на вищому рівні

У фігурантів справи катастрофи літака MH17 на Донбасі в день його був контакт з Москвою на вищому рівні, і протягом декількох годин вони не знали, що збили саме пасажирський лайнер

Журналіст стрічки новин

Про це йдеться у розслідуванні програми Nieuwsuur на нідерландському телеканалі NOS, передає Depo.ua.

Так, журналісти Nieuwsuur мають у своєму розпорядженні тисячі телефонних розмов ватажка розвідки так званої "ДНР" Сергія Дубинського ("Хмурий"). Розмови датуються липнем і серпнем 2014 року, тобто до і після катастрофи MH17.

Згадані записи дають детальну картину реальності війни на Донбасі.

Зокрема, згідно з розслідуванням, єдиний фігурант, який бере участь в судовому процесі в Гаазі, – росіянин Олег Пулатов – протягом декількох годин після катастрофи Boeing взагалі не знав про інцидент.

Крім того, Дубинський теж не знав про те, що з "Бука" збили саме пасажирський літак. Але, як вважають прокурори, це не має жодного значення для обвинувачення. Згідно їх позиції, ці бойовики не є комбатантами і мають нести всю відповідальність за загибель Boeing.

Також записи показують, що вплив Росії на бойовиків з початку липня 2014 року істотно зріс. Стверджується, що Москва на той момент була повністю залучена до військово-стратегічних рішень в ході військових дій на Донбасі. А також самостійно призначала політичне керівництво "республіки". Вже з липня 2014 бойовики отримують засоби зв'язку, які неможливо прослухати.

За словами самого Дубинського, зв'язок через них проходив через Москву і ФСБ. Бойовики знали, що їх можуть підслухати, і тому часто зустрічаються особисто. Втім, у розмові 17 липня 2014 рік в день катастрофи MH17 Дубинський стверджує, що має прямий контакт з Москвою. А його командир, "міністр оборони ДНР" Ігор Гіркін провів бесіду з Москвою на вищому рівні.

У той же день Дубинський багато говорив про ракетний комплекс "Бук", який у підсумку збив MH17. О 16:20 літак з 298 пасажирами зник з радарів, в результаті катастрофи загинули всі, в тому числі 196 громадян Нідерландів. Майже через півгодини після катастрофи Дубинський дізнається від своїх спільників, що вони нібито збили український винищувач.

Потім Дубинському треба було майже дві години, щоб виявити, що в цей час був збитий "Боїнг". Коли він потребує роз'яснень, його підлеглі змінюють свою історію. Вони повторюють, що збили винищувач супротивника, але тільки після того, як він нібито збив "Боїнг".

Це теорія надалі лягла в основу версії Міністерства оборони Росії. Але більша частина цієї інформації незабаром виявляється фейковою і в районі прольоту Малазійського лайнера не було інших літаків.

Пізніше російська влада переходить до версії про те, що MH17 збив український "Бук". Але з прослуханих розмов з головним фігурантом Дубинським про це ніде не згадується.

Російська установка "Бук" залишатиметься в цьому районі протягом декількох годин після катастрофи і повернеться до Росії тільки під покровом ночі. Протягом цього часу Дубинський і Гіркін поняття не мають, де знаходиться зброя. Записи також дають показову картину того, як бойовики зверталися один до одного і як залякування і злодійство були частиною тодішньої повсякденної практики.

Нагадаємо, Нідерланди не притягуватимуть Україну до відповідальності через незакритий авіапростір.

Довідка: "Боїнг-777" авіакомпанії Malaysia Airlines, що виконував рейс МН17 Амстердам (Нідерланди) – Куала-Лумпур (Малайзія), був збитий на сході України 17 липня. На його борту перебували 298 людей. Усі вони загинули.

Раніше нижня палата парламенту Нідерландів наполягала на дослідженні обставин незакриття повітряного простору над Донбасом на момент збиття рейсу МН17, оскільки хотіла отримати більше ясності щодо ролі, яку Україна відіграла у цій катастрофі.

Серед іншого, депутати хотіли знати, чому повітряний простір над зоною конфлікту не був повністю закритий.

У парламенті Нідерландів попросили провести це розслідування ще в жовтні 2019 року. Потім Нідерланди звернулись до Росії та України з проханням про співпрацю. 

Водночас, українські урядовці неодноразово заявляли, що Україна діяла відповідно до чинних на той момент правил ІКАО та, спираючись на аналіз наявних ризиків, повідомляла про збройний конфлікт і запроваджувала заборони на польоти цивільної авіації.

Спочатку не можна було літати нижче, ніж півтора кілометра, потім нижче від ешелону 7 900 метрів. 14 липня 2014 року Україна запровадила заборону літати нижче 9 800 метрів.

Читайте також: Судовий процес у справі МН17: Що відбувається (ХРОНІКА)

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme