Президент гніваються: Чому на Банковій тепер ставлять на злого Зеленського

Банкова різко змінила риторику і замість миролюбних, мало конкретизованих повідомлень перейшла до різких висловів з роздачею публічних звинувачень: як чужим, так і своїм

Президент гніваються: Чому на Банковій т…

Спостережливий споживач інформаційного продукту, який виробляють в нетрях Банкової, не міг не помітити, що останнім часом риторика президента Володимира Зеленського суттєво змінилася: його звернення до українців стали більш конкретними і агресивними. В часі така транформація співпала з викриттям депутата Юрченка - реакція на цю подію стала першим помітним сплеском прямоти президентського невдоволення, коли він дозволив собі неприємні епітети і прямі погрози, констатує Depo.ua.

Юрченко-трикстер

За період "кризи Юрченка", яка, нагадаємо, тривала на Банковій близько тижня і супроводжувалася спробами знайти вихід з цугцвангу, там народилася нова комунікаційна стратегія, спрямована на порятунок рейтингів президента. Умовно цю стратегію можна назвати "охотою на відьом". А в ролі генератора ідей для цієї стратегії вгадати нового інформаційного радника Офісу, політтехнолога Михайла Подоляка, якого свого часу на Банкову привів Андрій Єрмак. І який, схоже, дочекався свого зоряного часу.

Юрченко з цим зловісним хабарем, в якому його звинувачують, став трикстером, з подачі якого остаточно змістився стиль комунікації "слуг" з народом - від млявої комунікаційної роботи в руслі беззубих драфтів типу діджиталізації, нових обличч, будівництва і заходів у стилі брєжнєвського марнославства на користь агресивної і звинувачувальної риторики.

За останні дні райтери Зеленського видали вже два тексти, що не лягають у традиційну парадигму президентської комунікації. Зовсім по-новому звучать сленгові вирази типу "криша", "посадки", "клани", "сірі еліти" та інші, що демонструють високий емоційний тон на межі з відвертою агресією. У цих зверненнях президент клеймить тих, хто не хоче жити по-новому і не відчуває, що корупційна "лавочка" прикривається.

Водночас пафосний тон риторичних запитань, якими рясніють тексти, викликає певні сумніви у щирості президентського обурення. І вказує, швидше, на притаманний Подоляку стиль перенесення акцентів на моменти, які він вбачає своїми інформаційними цілями.

На вибори - з відкритим ротом

Відкривши сторінку політтехнолога у фейсбуці ми знайшли доцензурну розширену версію послання, яка зі зрозумілих причин не увійшла у офіційну стрічку ОП, але добре пояснює настрій і сенси, які тепер будуть транслюватись від імені Зеленського як всередині його команди, так і назовні.

Отже, Подоляк прямо звинувачує президентську команду у потуранні "потокам лайна", що ллється на президента. Прямо звинувачує "слуг народу" в тому, що вони, увійшовши у владу на президентських плечах, нині просто ховаються під час інформаційних атак на нього, відсиджуються у тіні і тихенько формують списки на вибори. 

А в коментарях до свого допису президентський технолог дорікає депутатам-слугам, що вони насправді є агентами колишнього президента.

З цього потоку слів ми можемо викрісталізувати наявну тепер на Банковій інформаційну стратегію, спрямовану на реанімацію президентської репутації. Так, відтепер "любі друзі" президента перетворюються на список діячів, яких час від часу приноситимуть в жертву як запеклих корупціонерів, хабарників і ледацюг. "Під каток" репресій розлюченого президента потраплятимуть як свої, так і чужі. І ранг своїх буде надзвичайно високим. Так, у інформаційний простір альтернативними каналами вже злили інформацію про те, що лідера партії Олександра Корнієнка буцімто зроблять крайнім за програш на виборах і влаштують йому показову страту. Також у "розстрільних списках" - кілька губернаторів і міністрів, чиї прізвища після звільнення калятимуть по офіційних і неофіційних каналах. Президент більше не впрягається за усіляких там брагарів і не переводить у жарти неприємні повідомлення про вчинки своїх людей. Вашій увазі - новий, страшний і грізний Зеленський.

Але вся ця технологія, що її у критичний момент підсунули президенту як антикризову комунікаційну стратегію - не нова і навряд чи спрацює. Рік тому відео на тему "Зеленський жорстко відповів" збирали шалені перегляди, і виборцям дуже подобалося, як президент привселюдно шпетив чергового "розбійника". Але тепер агресивна риторика нашого гаранта схожа вже не на жорстку реакцію "зараз я з вами усіма розберуся", а на огризання загнаного у кут невеликого хижака. Або вчителя, якого не слухають учні, і він кричить і залякує, водночас усвідомлюючи, що і таким чином ще швидше втрачає авторитет.

Рейтинг не піднімається тільки гастролями по країні і публічними стратами. Не через рік при владі, коли люди хочуть бачити наслідки її правильних рішень. Рік тому виборці приймали Зеленського майже будь-якого: і веселого, і смішного, і розумного і нетямущого, і гордовитого і простого. Тепер, схоже, все більше людей не сприймають вже ніякого. Суцільна "какая разница", тільки навпаки.

Читайте також: Чому "слуги" звинуватять попередників в тому, що вони програли місцеві вибори

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"