UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Політолог пояснив, чи може Україна через звільнення Ситника втратити безвіз

Політолог Вадим Денисенко розповів, чи дійсно наша держава через звільнення директора НАБУ Артема Ситника, якого у 2019 році було визнано корупціонером, може втратити безвізовий режим із Заходом

Про це він заявив в інтерв'ю "Діловій столиці", передає Depo.ua.

Відповідаючи на питання, чи дійсно певні посади є настільки важливими для Заходу, що призначення конкретних персоналій лобіюється або напряму нам нав’язується з посольств інших держав, він заявив:

"Почну з останніх подій. Конституційний суд ухвалив рішення про невідповідність Конституції цілої низки пунктів про Національне антикорупційне бюро. Представник президента в КС Федір Веніславський під час слухань заявив, що перегляд закону про антикорупційні органи поставить під сумнів існування безвізового режиму. Але чи так це? Станом на сьогодні немає жодного зовнішнього сигналу від МВФ, ЄС — будь-якого з партнерів, про те, що Україна, змінивши закон про Національне антикорупційне бюро чи звільнивши Ситника, може втратити безвіз чи підтримку Євросоюзу чи Сполучених Штатів", – наголосив він.

Денисенко зазначив, що замість того, щоб йти дипломатичним шляхом, пояснювати іноземним партнерам певну позицію і знаходити порозуміння, ми заходимо в нікому не потрібний процес нагромадження нісенітниць в комунікації влади як з Заходом, так і з українським суспільством.

"Якщо ми змінимо Ситника на якогось Ситника-2 і самі кричатимемо, що у нас за це заберуть безвіз — я вам гарантую, що через деякий час Євросоюз дійсно скаже: "Окей, заберемо, ви ж самі кричите, що у вас його треба забрати". Що потрібно робити натомість? Сказати Заходу прості й прагматичні речі: дивіться, Ситник призначений незаконно, або закон про не відповідає Конституції", – зауважив політолог.

За його словами, в Україні є Конституційний суд, який має право ухвалювати такі рішення, більш того — він єдиний, хто їх має право ухвалювати.

"Але ми розуміємо, що це важлива і для нас, і для вас тема. Тому ми маємо знаходити певний компроміс, обговорювати кандидатури, які б влаштували в першу чергу Україну, але і вас, наших іноземних партнерів, або обговорювати можливі механізми ефективного функціонування органу, які ми розглянемо на законодавчому рівні після консультацій з вами. Я вам наведу конкретний приклад, як ми легко вийшли з подібної історії. Колись був у нас такий, з моєю точки зору, дуже слабенький міністр фінансів Олександр Данилюк. Слабенький настільки, що він єдиний з міністрів, хто був відсутній у Верховній Раді під час ухвалення бюджету", – повідомив Денисенко.

Політолог додав, що Данилюк "досить швидко заручився підтримкою послів G7, і тоді теж говорили, що він недоторканий, бо у нього"дах" на Заході".

"І коли було ухвалено рішення про його звільнення, Україні пророкували якісь жахливі економічні наслідки, ледь не крах банківської системи через те, що МВФ ніби припинить співпрацю з нами. Натомість після короткої конструктивної дипломатичної дискусії на посаду міністра було призначено Оксану Маркарову, яка була зрозуміла як для України, так і для Заходу, і яка зняла цілий ряд непорозумінь у стосунках з іншими державами і міжнародними фінансовими установами. Що сталося? Відбувся нормальний переговорний процес: ми поганого міністра фінансів міняємо на професійну людину. І Захід це зрозумів і підтримав", – зауважив він.

Відповідаючи на питання чи Ситника звільнять, Денисенко сказав:

"Ситник — це, на жаль, мавпа з гранатою. Він уже не керівник НАБУ, в самому НАБУ детективи вже йому не вірять, його заступники нелегітимні, але структура має величезні повноваження. У президента є два шляхи: або звільнити його і почати максимально швидко змінювати закон про НАБУ (повірте, шабуніни перші почнуть допомагати це робити), або президент може удати, що нічого не сталося і ще більше наразиться на критику про зовнішнє управління", – резюмував політолог.

Нагадаємо, 28 серпня КС визнав неконституційним указ президента про призначення Артема Ситника директором НАБУ, бо такі повноваження глави держави не передбачені Основним законом.

На засіданні 16 вересня Конституційний суд визнав такими, що не відповідають Конституції, низку положень про Національне антикорупційне бюро. Зокрема визнано незаконним призначення президентом директора НАБУ та членів конкурсної комісії на цю посаду.

Читайте також: Що буде з Ситником: Який найгірший варіант обирає влада

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme