Переможці нацвідбору "Євробачення" гурт GO_A: "Те, що "Солов’я" найбільше слухають у Німеччині, для нас стало несподіванкою

Колоритний український гурт Go_A, який віртуозно поєднує сучасну електронну музику з етнічними мотивами, на повну готується до участі у "Євробаченні-2021"
 

Наталія Литвинова
Журналіст відділу «Життя» і ведуча блогу Depo.Кухня
Переможці нацвідбору "Євробачення" гурт…
Фото UA: Суспільне Мовлення

2020-й для багатьох став роком потрясінь, проте точно не для українського електро-фольк гурту Go_A. Музиканти, які зі своєю вибуховою піснею "Соловей" посіли перше місце у нацвідборі "Євробачення", говорять, що минулий рік став для них періодом здійснення мрій. Через пандемію коронавірусу міжнародний пісенний конкурс хоч і був скасований, але Go_A це анітрохи не засмутило. У гурту, навпаки, з’явилось чимало часу для того, аби тотально зосередитись на творчості та самовдосконаленні. З новими силами Go_A представлятимуть країну на "Євробаченні", яке відбудеться у травні 2021 року у Нідерландах у місті Роттердам. Про історію пісні "Соловей", карантинні концерти з квартири та підготовку до "Євробачення" в інтерв’ю Depo.ua розповідають засновник гурту Go_A, мультиінструменталіст Тарас Шевченко та солістка гурту Катерина Павленко.  

"Ми лишилися тими, ким були"

-Як зараз справи у гурту GO-A?

КАТЯ: Чудово! Ми знаходимось у творчому процесі, в творчому потоці й без зупинок пишемо новий матеріал.

ТАРАС: Можна сказати, що це один з найпродуктивніших періодів в історії гурту. Є мотивація, є студія, на якій можливо працювати майже без обмежень, є чудові музиканти - все це позитивно впливає на творчу діяльність.

- Як, взагалі, Нацвідбір змінив ваші життя? 

КАТЯ: Нацвідбір на нашу творчість майже не вплинув. Едине що, ми зрозуміли, що у нас з'явилось більше слухачів, ми вийшли на більшу аудиторію і це стимулює творчий процес. Хочеться писати більше пісень, адже ми, нарешті, відчули, що таке реалізація потенціалу. Коли змінюються обставини - змінюються й особистості, але кординальних змін не відбулося. Ми лишилися тими, ким й були, тим більше, незважаючи на Нацвідбір, наші життя особливо не змінилися - ми робимо те ж саме, що робили раніше, можливо, трошки в іншому статусі.

- Підбиваючи підсумки 2020 року, як би охарактеризували цей рік для вас? 

КАТЯ: Для нас це був рік здійснення мрій. На нас карантин не дуже вплинув, адже у нас стало більше часу на творчість. Звичайно, після нацвідбору у нас планувалася велика кількість концертів, в тому числі, у Європі. Через карантин їх довелося скасувати. Можна було з цього приводу поплакати і бідкатись, але це б не владнало ситуацію, тому ми просто зосередилися на творчості і намагаємося витратити цей час максимально продуктивно - на написання нових пісень та на самовдосконалення.

- Деякі гурти та сольні виконавці під час першої хвилі карантину робили концерти з власних будинків та квартир. Чи робили щось подібне? 

КАТЯ: Звісно, ми зробили декілька концертів, прямо у моїй квартирі - привозили обладнання і грали. Було дуже прикольно, хоча й трохи незвично через те, що не було контакту з публікою. Але відчуття було чудове! Ми дивились на фідбек, читали коментарі і це дуже надихало нас творити далі. Фідбек -  це дуже важливо для творчої людини.

ТАРАС: Пару разів ми навіть робили прямі трансляції з репетицій - це було схоже на онлайн-квартирники для друзів. Це зовсім не те відчуття, яке отримуєш на справжніх живих виступах - це абсолютно інший вид взаємодії зі слухачами й у цьому є щось особливе.

"Наші вбрання на Націвідборі є футуристичним відображенням національного костюму"

- За планом, у 2021 році конкурс "Євробачення" має точно відбутись. Учасникам дозволять записувати беквокал на інструментальну фонограму пісні, аби знизити технічне навантаження на організатора та зменшити делегації музикантів. Як ставитесь до такої новації?

КАТЯ: Ставимось цілком позитивно, адже це набагато зручніше. Такий спосіб зменшує витрату ресурсів та полегшує роботу над концертним номером - чим більше людей на сцені, тим більше відповідальності і постійно треба переживати за кожного учасника.

- В яких країнах ваш хіт "Соловей" вже встиг "порвати людей"?

КАТЯ: Ми вивчали статистику стрімінгових платформ - нам було цікаво, де слухають нашого "Солов’я". Для нас було несподіванкою, що на першому місці була не Україна, як ми думали, а Німеччина. Далі Сполучені Штати, Велика Британія, Росія, Польща - й потім вже Україна.

ТАРАС: Звичайно, на різних платформах статистика відрізняється, але загальна картина приблизно така.

КАТЯ: А ще, ми дізналися, що в Ісландії проводиться альтернативне Євробачення -  вони самі обирають переможця і ми були переможцями у півфіналі.

ТАРАС: Взагалі, дуже цікаво спостерігати, як за кордоном реагують на нашу пісню. Для них це свіжий подих серед великої кількості крутих, якісних, але здебільшого однотипних мейнстрім-хітів.

- Яка історія цієї пісні? Скільки часу над нею працювали? Як доводили до того стану, в якому ми чуємо її зараз?

КАТЯ: Ідея виникла дуже швидко, але треба було оформити її у сформовану думку, а думку - в пісню, яка буде звучати цікаво й в той же час максимально доступно для широкої аудиторії. Адже ми розуміли, що ми йдемо на конкурс і нам треба було адаптувати нашу ідею під смаки слухача. Але ми хотіли зробити це так, щоб не втратити свою індивідуальність, фірмовий стиль гурту Go_A.

ТАРАС: Тож, декілька днів на реалізацію, потім ще десь тиждень на зведення й майстеринг - і пісня готова.

- Окремої уваги заслуговує костюм, у якому солістка Катя Павленко співала у фіналі Нацвідбору. Хто дизайнер і чому зупинились саме на такому стилі? 

КАТЯ: Якби ми вийшли на сцену в народних костюмах, це було б дуже передбачувано. Однією з задач творчості є дивувати людей.

ТАРАС: До того ж, традиційні народні костюми змінювались та модернізовувались впродовж часу та з розвитком технологій. Навряд чи українці ходили на свята в однотипному вбранні 1000 та 100 років тому. Тож можна сказати, що наші вбрання на Націвідборі є сьогоденним, або навіть дещо футуристичним відображенням національного костюму.

КАТЯ: Нам дуже пощастило, бо нам пішла назустріч команда СТБ, вони допомогли зробити візуальну частину виступу, костюми і взяли на себе відповідальність за наш номер. Адже ми прийшли на Нацвідбір без власної команди, без якихось там великих ресурсів, які ми могли витратити на номер та на костюми, тому ми покладалися на допомогу фахівців СТБ і вони зробилися все дуже класно. В тому костюмі я почувалася дуже органічно й гармонійно. З розробкою дизайну нам допоміг Дмитро Курята, який на той час працював у складі команди СТБ.

- Наскільки відомо, ваш гурт з часів заснування змінювався біля 14 разів. За 2020 рік склад не мінявся?

КАТЯ: Ми лишились у тому ж складі, в якому пішли на Нацвідбір. Останній раз наш склад змінювався незадовго до Нацвідбру, коли до нас прийшов гітарист Іван Григоряк. Окрім нього й мене у якості вокалістки, у нас також грають сопілкар Ігор Діденчук та клавішник й саунд-продюсер гурту Тарас. Наразі працюємо у таком складі й не плануємо щось змінювати.

Фото UA: Суспільне Мовлення

"В Україні нам завжди було складно визначити свою цільову аудиторію"

- В одному з інтерв’ю ви казали, що йшли на "Євробачення", аби знайти своїх людей. Судячи за все, ви їх знайшли. Можете описати вашого слухача? 

КАТЯ: Ці люди дуже різні. Зараз у нас є можливість проаналізувати, хто слухає нас в інших країнах. Нещодавно нам написав лікар з Німеччини, який працює в дитячому відділенні лікарні - написав що ми круті й що його "підсадили" на нашу музику його пацієнти -  діти. У нас є цікавий слухач з Британії - він постійно присутній на наших стрімах в інстаграмі, він не розуміє української мови, але постійно сидить і слухає нас. Є багато людей з країн, які взагалі не беруть участь в Євробаченні, – наприклад, Венесуели, – але наша музика якось туди долетіла. Якщо намагатись охарактеризувати якісь спільні риси усіх наших слухачів, то це мабуть відкритість до нового, щирість, бажання робити щось хороше і об'єднуватись заради великої цілі.

ТАРАС: В Україні нам завжди було складно визначити свою цільову аудиторію через те, що до нас на концерти приходять як молодь, так і люди похилого віку та навіть діти. У нас є пісня, яка називається "Небо в долонях". Якщо ми бачимо, що на концерті є діти, то під час цієї пісні, Катя завжди кличе їх на сцену й вони танцюють разом з нами. Як правило, для працівників сцени це випробування - треба дивитись, щоб діти випадково не наступали на дроти чи інше обладнання, але воно того варте.

- Хто в гурті GOA все-таки є лідером? За ким останнє слово у прийнятті важливих для гурту рішень?

ТАРАС: Лідером у нашому гурті є музика, за нею завжди останнє слово.

КАТЯ: Щодо прийняття важливих рішень, здебільшого цим займаємось ми (Тарас й Катя), але, коли це можливо - намагаємось вирішувати колективно.

- Які плани у гурту GOА на період до "Євробачення"?

КАТЯ: Наразі багато сил спрямовано на підготовку до Євробачення, адже залишилося вже не так багато часу. Незабаром почнеться фінальна стадія, може, якісь зйомки, й ми будемо дуже завантажені. Тому, поки нас є можливість, окрім підготовки, ми також намагаємося написати якомога більше музики, бо творчість вимагає концентрації та зосередженості, а коли постійно треба рухатись, робити якісь підготовчі справи, ходити на інтерв’ю, зосередитися на творчості доволі складно. Тож ми намагаємось продуктивно використовувати час.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme