Партії спустили половину держфінансування на піар

Кожна друга гривня з  державного фінансування партій була витрачена політичними на пряму і непряму рекламу

Такі результати показав аналіз звітів політичних партій щодо використання державних коштів на свою діяльність, проведений Всеукраїнською ГО "Комітет виборців України", передає Depo.uа з посиланням на "Укрінформ".

"Ми не провели аналіз лише партії Ляшка і Оппоблоку, оскільки вони такі свої звіти ще не надали. І одним із головних висновків нашого дослідження ми бачимо, що з цих коштів кожна друга гривня, передбачена в рамках держфінансування на діяльність партій, була ними витрачена на свою пряму і непряму рекламу", - гендиректора КВУ Олексій Кошель.

За його словами, рекордсменами з подібних витрат є партії "Самопоміч" і "Народний Фронт".

Кошель відзначив, що "Народний Фронт" спрямував на рекламу 33,2 млн грн (або 67 відсотків коштів в рамках держфінансування), з них - 25 млн грн на рекламу на ТБ, 1, 3 млн грн - на рекламу на радіо, 6, 3 млн грн. - у друкованих ЗМІ.

"Самопоміч", як поінформували в КВУ, витратила на рекламу 22, 7 млн грн із 42, 6 млн (або близько 53 % коштів в рамках держфінансування). Переважна кількість із цих 22, 7 млн - 17, 6 млн - за даними КВУ, пішли на друк партійної газети "Самопоміч".

"Так, ми припускаємо, що в рамках всеукраїнських кампаній партії можуть друкувати мільйонні наклади агіток, листівок, оголошень або партійних газет. Але в даному випадку це аномально високі показники, близько 6,5 млн примірників - наклад газети. НАЗК, як ми вважаємо, у своїх перевірках повинно підходити не просто формально, а кожен аномально високий рекорд агентство має ретельно досліджувати, вивчати і робити висновки по цих звітах", - наголосив Кошель.

Водночас гендиректор КВУ зазначив, що третім лідером з витрачання коштів на рекламу є Радикальна партія Олега Ляшка.

"Хоч і вони не оприлюднили цей звіт на своєму сайті, але всі ми були свідками масованої рекламної кампанії на різних телеканалах у грудні минулого року, і навіть самі лідери партії офіційно підтвердили, що рекламна кампанія проводиться в рамках держфінансування, тож відсоток витрат на рекламу у звіті очікується нами високий", - наголосив він.

У КВУ вважають, що кошти держфінансування мають насамперед спрямовуватися на розвиток самих політсил, на роботу регіональних структур, оренду офісів, виплату зарплат, створення аналітично-експертних центрів, безпосередню роботу з виборцями, проведення з ними зустрічей, проведення громадських обговорень, розробку альтернативних проектів рішень.

Нагадаємо, що, на думку народного депутата від БПП Вадима Денисенка, закон про політичні партії потребує змін, оскільки вони використовують кошти, виділені з державного бюджету, не на функціонування партій, а на власну рекламу.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Влада