Марш "євроблях". Хто прагне хитати Україну "литовцями"

Причетними до анонсованої масштабної акції власників нерозмитнених авто називають і соратників Саакашвілі, і навіть людей з команди Авакова

Політичний оглядач, журналіст відділу «Влада»
Марш "євроблях". Хто прагне хитати Украї…

Старт політичного сезону ризикує ознаменуватися справжнім транспортним апокаліпсисом у центрі Києва. 6 вересня в столиці планується проведення масштабної акції протесту, яку організовує громадське об'єднання власників авто на єврономерах "Авто Євро Сила". Організатори обіцяють зібрати 100 тисяч мітингарів, які хочуть легалізувати свої "бляхи". Протягом трьох днів вони будуть протестувати під стінами парламенту. Зрозуміло, що 100 тисяч не буде, але навіть тисяча автомобілів здатна надовго паралізувати і центральну частину міста, і під'їзди до неї.

Наскільки реально зібрати таку акцію? На території України наразі знаходиться близько трьох мільйонів автівок з європейськими номерами. Себто йдеться про величезну кількість українців, які зацікавлені в тому, щоб легалізувати свій автотранспорт, який в обхід митниці їздить українськими дорогами. Тож мобілізувати бажаючих їхати на Київ не складно. Інша справа - акція ризикує здутися завчасно: більшість "бляхерів" - люди, які працюють, а, отже довго мітингувати в них просто немає часу. Тому може статися так, як свого часу мітингували під Нацбанком. Спочатку була купка ідейних, вони поставили намети, в яких далі вже "мітингували" заробітчани.

У ЗМІ вже лякають киян різними жахіттями, які будуть спричинені мітингувальниками: страшні корки у столиці та ледь не спроби штурму Верховної Ради з вимогою прийняти відповідні зміни до Митного кодексу України (№5567). Під законопроектом вже підписалися 95 народних депутатів з усіх фракцій, окрім "Опозиційного блоку".

Про що йдеться в документі? Проект пропонує розмитнення в розстрочку: в 2018 р. платити щомісяця по 0,2% від повної вартості розмитнення, в 2019 г. - по 0,25%, з 2020 року - по 0,3%. Це стосується тільки транспортних засобів загальною масою до 3,5 т, яким виповнилося сім і більше років з року їх випуску. По суті, мова йде про те, що власник "євробляхи", отримавши українські номери на свою "б/ушну" автівку, платить щорічно дві-три сотні доларів державі. Зрозуміло, що з такими темпами повну суму ніхто ніколи не заплатить, - до того моменту машина піде на металолом. А тому це значно вигідніше, аніж платити одноразово за 10-річну машину з Європи 6-7 тисяч доларів.

Але повернемося до політики. Розмах анонсованої акції передбачає наявність серйозних матеріальних і політичних ресурсів. Розповіді організаторів мітингу про те, що акція зможе окупитися за рахунок продажу футболок, не витримують жодної критики. До того ж не варто забувати, що "Авто Євро Сила" регулярно проводить свої акції в регіонах, що теж потребує ресурсу. До речі, як розповіли Depo.ua, активісти даної організації на місцях, зараз активно готується перепрофілювання організації у повноцінну партію.

Кому може бути вигідно похитати ситуацію? Насправді, всім. Опозиції вигідно кричати, що влада не чує народ, а влада може таки піти на поступки й Рада підтримає названий законопроект з якимись поправки. І тоді "євробляхери" вже гудітимуть на підтримку дій влади.

Хто конкретно стоїть за акцією? Попри вдавану організованість, схоже, тут є різні групи впливу. Одні орієнтуються на Автомайдан, за яким стоїть Олексій Гриценко, син "першого непрохідного" Анатолія Гриценка, який зараз публічно заявляє про необхідність об'єднання навколо себе груп "єврооптимістів", осиротілого без Саакашвілі "Руху нових сил" і навіть Андрія Садового з його "Самопомічю".

Також подейкують, що "євробляхерам" акуратно сприяє й команда міністра внутрішніх справ Арсена Авакова. Навіщо це їм? Якщо не можеш побороти проблему, то простіше її очолити. По-перше, суто юридичний момент – завезені автомобілі рано або пізно мають стати на офіційний облік, бо зараз із ними суцільний бардак. По-друге, легалізація "євроблях" не впливає на бізнес соратників Арсена Авакова, а б'є по лобістах так званих "вітчизняних виробників" – компаній, які займаються великовузловим складанням фактично готових авто з Китаю, і які при цьому коштують мало не дорожче за представників німецького автопрому. Йдеться, в першу чергу, про ЗАЗ екс-"регіонала" Таріеля Васадзе й структури ще одного колишнього "регіонала" Дмитра Святаша. Зрозуміло, що вони надзвичайно зацікавлені в тому, щоб зберегти свій бізнес.

По-третє, мати свій кишеньковий "шатун", який можна запустити будь-якої хвилини і так само швидко згорнути – політична технологія. За великим рахунком будь-яка масова акція – це випускання пару. Дуже ймовірно, що пішовши на поступки власникам не розмитнених авто, влада продемонструє всім, що вона готова діяти по справедливості. Такий позитив може задати тон усьому політичному сезону.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme