Повернення "радарів" на дороги: Коли почнуть штрафувати водіїв

Відсьогодні патрульна поліція почала використовувати засоби контролю за дотриманням водіями швидкісних режимів. Чи забезпечать вони рівність всіх перед законом?

Політичний оглядач, журналіст відділу «Влада»
Повернення "радарів" на дороги: Коли поч…

Нагадаємо, TruCam – це лазерний вимірювач швидкості з режимом відеофіксації. МВС проводило закупівлі цих приладів ще з 2009 року. Але вони не були задіяні через відсутність як відповідних правових підстав, так і коштів для їх масового придбання. Тепер їх узаконили. Три роки тому набув чинності закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері гарантування безпеки дорожнього руху". Він передбачав запровадження системи автоматичної фото- і відеофіксації, в тому числі перевищення швидкості. Однак, тоді не вдалося запустити систему через брак грошей.

А цьогоріч Рада ухвалила закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо реформування сфери паркування транспортних засобів", що набув чинності 27 вересня цього року. У ньому виписано процедури складання і доставки поштою адміністративних постанов про штрафи за порушення правил дорожнього руху на адресу реєстрації власника транспортного засобу. У свою чергу, Кабмін 3 жовтня легалізував використання фото- і відеофіксації порушень на дорогах в автоматичному режимі. До засобів дистанційного вимірювання швидкості руху автомобілів TruCam і "Візир" додано більш сучасні засоби вимірювальної техніки контролю безпеки дорожнього руху, а саме засоби визначення просторово-часових координат транспортних засобів та засобів фото- і відеофіксації порушень правил дорожнього руху в автоматичному режимі.

Поки на дорогах почав працювати тільки TruCam. Щоб убезпечитися від судових позовів відносно неправомірності штрафів, призначених на підставі електронних вимірювачів швидкості, TruCam додатково ще раз сертифікували. Варто згадати проблеми, які були з "Візирам". Свого часу значний розголос отримали непоодинокі скандали через помилки у визначенні швидкості авто в потоці руху. Зокрема, інколи транспортним засобам присвоювалася "чужа" швидкість.

На відміну від "Візира" та інших приладів такого призначення, у просторіччі "радарів", американський TruCam використовує не радіохвилю, а світловий промінь – лазер, який фіксує перевищення швидкості автомобіля в потоці транспорту на відстані до 1200 метрів. При роботі в автоматичному режимі (з триноги чи боксу) при перевищенні авто швидкості автоматично робиться фотознімок з відстані близько 70 метрів з фіксацією швидкості, відстані, дати, часу і координат. Максимальне накопичення становить до 40 тис фото або 16 тис відеороликів порушень на одну флеш-карту. В автономному режимі від акумулятора прилад може працювати до 15 годин.

Перший тиждень за перевищення швидкості не штрафуватимуть – до 15 жовтня TruCam використовуватимуть лише для профілактики порушень. У поліції обіцяють попереджати водіїв про те, що на тій чи іншій ділянці шляху працює вимірювач швидкості. Поліцейські обіцяють використовувати TruCam лише за наявності дорожнього знаку, що повідомлятиме про фото- і відеофіксацію порушень. Також прилад використовуватиметься поряд зі службовим авто, яке буде стояти з увімкненими проблисковими маячками синього кольору.

Поки що камери працюватимуть на дорогах національного та державного значень і там, де часто стаються ДТП. Перелік місць роботи TruCam'ів оприлюднений патрульною поліцією – він не остаточний і буде оновлюватися. Зокрема, в Києві поки що ловитимуть порушників "на радар" лише на проспектах Перемоги і Бажана.

Згідно з європейською практикою, після встановлення комплексів автоматичної фіксації порушень кількість аварій суттєво зменшується протягом півроку-року. У тій же Польщі за три роки після встановлення комплексів кількість ДТП на аварійно-небезпечних ділянках впала наполовину. То ж запровадження електронної системи фіксації порушень допоможе має зменшити вал смертей і на українських дорогах. За даними Нацполіції, 2018 року сталися понад 68 тис ДТП. Постраждали 13 тис і загинули 1237 людей. У третині випадків причиною аварій стало перевищення швидкості.

Хоча у поліції запевняють, що запобігти корупційним ризикам при нововведенні покликаний алгоритм шифрування даних AES, який зробить неможливим втручання інспектора в роботу TruCam і видалення чи коригування даних, варто пам'ятати про, так би мовити, особливості національної їзди. І контролю за нею. Не секрет, що патрульна поліція далеко не завжди їздить з проблисковими маячками, побачивши які водії стають дисциплінованими. Тим самим, позбавляючи заробітку "сержанта Петренка", який звик стояти в кущах і ловити порушників.

Другий момент – чи забезпечать американські лазери рівність перед законом пересічних громадян і високопосадовців. Якщо найближчими місяцями останні не отримуватимуть "листи щастя" за перевищення швидкості, авторитетність нововведення зведеться нанівець ще до того часу, коли дивом заокеанської техніки обладнають всі українські дороги.

фото: autocentre.ua

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme