Друга підозра для Божка: Чому ДБР опосередковано гальмує співпрацю України з НАТО

Давати оцінку наявності вини Єгора Божка в реалізації кадрових призначень Петра Порошенка може — і повинен — суд. Але методи, якими ведуть відповідну справу у ДБР, завдають очевидної шкоди національним інтересам України

Журналіст відділу «Світ»
Друга підозра для Божка: Чому ДБР опосер…
Фото: УНІАН

Сьогодні стало відомо, що уряд відсторонив від виконання обов’язків заступника міністра закордонних справ Єгора Божка. Якому ДБР повторно повідомило про підозру. Йому закидають перевищення службових повноважень у липні 2018 року, коли Божок займав посаду голови Служби зовнішньої розвідки. Тоді п'ятий президент України Порошенко видав указ, яким призначив першим заступником голови СЗР Сергія Семочка. Божок видав розпорядження, за яким рішення президента оголосили особовому складу служби, а Семочко приступив до виконання своїх обов’язків.

Історія, звичайно, вийшла заплутана, оскільки вже на початку жовтня стало відомо, що Семочко та його родина, попри відсутність значних доходів, володіють нерухомістю під Києвом на суму 8 мільйонів доларів. А дружина і діти Семочка є власниками російських паспортів. Семочко тоді спробував виправдовуватися, але вийшло так погано, що "розвідник" отримав у соцмережах кличку "солсберецького туриста", за аналогією з відомими російськими агентами-невдахами. Все це, м'яко кажучи, справило не найкраще враження на українську громадськість.

І ось у квітні місяці в Державному бюро розслідувань засумнівалися в законності всієї історії і висунули звинувачення Божку перевищенні службових повноважень. Пройшло два тижні і Печерський райсуд столиці, а невдовзі і Апеляційний суд міста Києва, визнали зазначену підозру необґрунтованою. Оскільки, на думку обох судів, до повноважень президента належать призначення на посади та звільнення з посад голови, першого заступника та заступника голови СЗР. А згідно з Конституцією, укази президента є обов’язковими для виконання. Тому не призначити Семочка Божко не міг. На тому, здавалось би, історія мала б і закінчитися. Але 10 червня ДБР, за погодженням з Офісом генпрокурора, вручило Божку другу підозру майже аналогічного змісту, тільки тепер, за словами Божка, указ Порошенка кваліфікували як "підбурювання до протиправних дій".

Зрозуміло, що Божок працював за часів Порошенка. І зрозуміло, що тиск на нього, особливо якщо цей тиск поєднується з нагадуванням про призначеного Порошенком Семочка — це ще одна можливість вдарити по п'ятому президенту України та його кадровій політиці. 

Але є й інша сторона медалі. Божок, проти якого "на біс" висунуло звинувачення ДБР, виконував обов'язки заступника міністра закордонних справ. І головним полем його діяльності була координація співпраці між Україною та НАТО. Яка ніби як є стратегічно важливою для українських національних інтересів. І яка, зрозуміло, помітно ускладнюється на період відсторонення Божка від обов'язків. Божко, до речі, впродовж багатьох років до того був заступником, а потім і виконувачем обов'язків голови місії України при НАТО, тому сумніватись в його фаховому рівні і активній ролі в цій проблематиці не доводиться. Як і в тому, що часто повторювані кримінальні підозри одному з ключових переговорників з НАТО навряд чи сприяють зміцненню довіри між Україною та альянсом.

І якщо до персони Божка дійсно є обґрунтовані претензії, то невже слідчі ДБР та Генпрокуратури не могли за першим разом сформулювати йому підозру в такий спосіб, щоб вона за лічені дні не розлізлася в суді, і щоби не починати всю історію від початку? Це питання, звичайно, має право на існування тільки в тому випадку, коли припустити, що йдеться про адекватну роботу правоохоронних органів. 

 


 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme