Ford Puma: Безпечний вибух

Абсолютно новий субкомпактний кросовер від Ford може істотно вплинути на сприйняття всього бренду

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Ford Puma: Безпечний вибух…

Володіти автомобілем Ford — це зухвало. Для нас ця фраза, погодьтеся, звучить нестандартно. Про що ми згадуємо при згадці бренду Ford? Fiesta, Focus, Kuga. Transit в кінці кінців. І якось зовсім не одразу згадується, що Ford — це ще і Mustang, і, наприклад, Raptor. Все логічно, тому що перші — моделі масові, другі — нішеві. Але тепер може бути все по-іншому. Зустрічайте: масова модель Ford, покликана дивувати і вражати — новий компактний кросовер Puma.

Не схожий на себе

Він невеликий, але йому все одно трохи затісно в модельному ряду між EcoSport і Kuga. Вірніше, до Kuga їм обом далеко, адже EcoSport і Puma грають в одні свої маленькі ворота. І ніхто не здивується, якщо згодом EcoSport поступиться місцем зухвалому новачку. Але поки чутки про передчасну смерть EcoSport сильно перебільшені, модель залишається в продажу, і було б зовсім дивно, якби між ним і Kuga з'явився ще один типовий кросовер Ford — навіщо? Ось нічого дивного і не сталося — Ford Puma не схожий ні на Kuga, ні на EcoSport. Схожий на Porsche Macan? Ну по-перше, що тут поганого, чому б дещо не повеселитися за чужий рахунок, а по-друге — подивіться на купе Ford Puma 2007 року. Впізнаєте фари?

 У всіх версіях світлодіодні денні ходові вогні, і виглядають вони шикарно. Задні фари також у всіх версіях світлодіодні, хоча виглядають вони, звичайно, простіше

Так що формально все чесно, це оптика не від "Макана", а від прямого предка — який теж був побудований на базі Fiesta і теж володів унікальним дизайном. Який нікому "не зайшов", буває і таке в історії автомобілебудування, а ось новий Ford Puma сподобається багатьом. Ну а як інакше — з такою-то милою мордочкою, практично вертикальним "грилем", пухким низом кузова і малою площею засклення.

Є щось в його зовнішності неправильне, якесь порушення загальноприйнятих пропорцій, але при цьому він примудряється виглядати одночасно мило і зухвало, що однозначно викликає симпатію.

Колісні диски — 17 діаметра, можуть бути в різному дизайні, але розмір один 

При цьому в салоні ось ця "ступінь засклення" навіть при маленьких дзеркалах заднього виду не викликає ніяких незручностей. Орієнтуватися в просторі не складно, складно тільки перший час в пробках: у мене постійно було відчуття, що машина ззаду вже наразилася бампером в корму Puma, але можливо, це просто через те, що я пересів на Puma з Kuga, у них практично однаковий дизайн салонів, але довжина кузова, зрозуміло, зовсім інша.

Салон вже класичний для нових моделей Ford, у виконанні ST-Line - зі вставками "під карбон", тканинною оббивкою сидінь з червоною обстрочкою, "зрізаним" ободом керма і металевими накладками на педалях

До речі, що мені не сподобалося в Kuga (можна подивитися тут), зовсім інакше сприймається в Puma — наприклад, форма центрального дисплея тут виглядає гаромонічніше, і сидіння в маленькому кросовері інші, з відмінною бічною підтримкою.

Центральний монітор - 8-дюймовий. Працює дуже швидко, графіка хороша, тач-скрін чутливий.

Панель приладів в нашій версії Ford Puma теж повністю цифрова, з відмінною графікою і анімацією, і також зі зміною колірної гами в залежності від обраного режиму їзди. І мені як і раніше найбільше подобається сіре оформлення в Sport, хоча маленькому кросоверу так само ідеально підходить і синій в Normal, і сіро-зелений в Eco. Найменше йому йде Trail, але вже не за кольором, а за фактом — все-таки всі Puma поки передньопривідні, і не дарма на панелі цей Trail перевели навіть не як "колія", а як "легке бездоріжжя". Але про це трохи пізніше, поки ж в цілому по салону.

У "нормальному" режимі руху підсвічування яскраво-синє, можна сказати в корпоративних кольорах. На панель приладів можна вивести масу інформації або зробити її максимально лаконічною. Найбільш стильно панель приладів виглядає в режимі Sport. Невеликий кліренс, тільки передній привід, і як результат - режим "Легке бездоріжжя". Легке, не переплутайте!

Дуже добротно, якісно, вже не так епатажно, адже все це ми бачили і на інших нових моделях Ford. Шайби перемикання передач як у Kuga Puma не дісталося, але цікаво, що важіль АКП тут аналогічно має режим Manual, але можливості перемикати передачі важелем немає — тільки підкермовими пелюстками. А вони маленькі і на вигляд незручні, але я спробував — начебто все добре, мені підходить. Людям з коротким пальцями можливо буде складніше, але з іншого боку — хто взагалі зараз користується ручним перемиканням на "роботі" з подвійним зчепленням?

Якщо добре придивитися, на цій фотографії можна знайти підкермовий перемикач передач. Але на подив користуватися ними мені виявилося зручно

На передніх сидіннях двоє дорослих людей штовхатися ліктями не будуть, та й ззаду теж. Двоє. Трьом буде тісно. Для ніг місця вистачає, я сідаю спокійно, хоча в колінах вже впритул. 

Ззаду втрьох буде затісно, але щоб якось виправити ситуацію, тут відмовилися від центрального підлокітника. Але в колінах місця помітно більше, ніж у Fiesta

Але все одно — далеко не Fiesta. Є, звичайно, якісь обмеження, обумовлені розмірами автомобіля — наприклад, передній підлокітник не висувається, а ніша для телефону дозволяє помістити його туди тільки у вертикальному положенні, але в цілому клаустрофобії салон не викликає. Ford в цій дисципліні традиційно сильний — зробити з малого більше.

Мануальний режим в АКП є, але перемикати передачі важелем не вийде. Кнопки вибору режиму руху і напівавтоматичного паркування знаходяться за важелем КПП, поза полем зору водія. Або доведеться сильно відволікатися від дороги, або шукати потрібну кнопку на дотик. Кермо традиційно для Ford не просто мультіфунціональне, а мегасупермультіфункціональне.

З секретом

І до речі, в цей раз все своє мистецтво в цьому напрямку технарі "Форда" відправили назад. У багажник. Коли в перший раз відкриваєш багажник Ford Puma, відразу думка — так ні, ну це взагалі не серйозно. Що, до речі, правда: тут конструктори повеселилися на славу. Полиця багажника (ну або підлога, назвіть як хочете) фіксується в двох положеннях, тобто глибину можна змінювати.

Багажник не справляє враження особливо об'ємного ...

А під полицею знаходиться MegaBox, додатковий "підвал", ванночка із справжнісінькою зливною пробкою. В європейських версіях це взагалі виглядає круто, у нас там зберігається ще докатка, що трохи змазує ефект, але все одно здорово. І друга хитрість — полиця, яка прикриває багажник зверху. Вона відкидається разом із задніми дверима і вам не треба додатково її прибирати, згортати, піднімати. Це геніально. Особливо для тих, хто звик на цій полиці-шторці зберігати всякий непотріб: кожен раз, коли ви будете відкривати багажник, все добро зсипатиметься на заднє сидіння. І заслужено.

але це оманливе враження. Фальшпідлогу можна встановити в двох позиціях, а під нею знаходиться ще одна ніша, під якою може зберігатися "докатку". Ось такий сендвіч. Але врахуйте: 456 л - це обсяг багажника з ремкомплектом, запаска може з'їсть ще трохи корисного об'єму

Два плюс два

В Україні всі Ford Puma поки поставляються тільки з літровим мотором EcoBoost потужністю 125 к.с. і 7-ступінчастим автоматом. Різниця тільки в комплектаціях, і тут будьте уважні. Їх чотири, Titanium, Lux, ST-Line і ST-Line Plus. В теорії ST-Line — це пріспортівленний Titanium, а ST-Line Plus — такий же Lux. Але не все так просто. При переході на спортивні версії деякі цивільні опції зникають, зокрема, в Titanium і Lux є функція масажу в передніх кріслах, в ST-Line її немає. Але в цілому так, принцип такий. Різниця між Titanim і Lux НЕ буде грандіозною, але все ж в останньому будуть і якісь речі, без яких і Puma НЕ Puma — адаптивний круїз-контроль, цифрова панель приладів, система контролю мертвих зон, передні датчики паркування, система напівавтоматичного паркування, камера заднього виду.

Просто, геніально

І начебто — чистої води буржуйство, ну питається, навіщо мені на машині автоматичне паркування? Не знаю, що за магія, я реально цією штукою не користувався ніколи, на Ford Puma в ході тесту перевірив раз паралельне паркування, раз перпендикулярне ... І більше не паркувався сам. Він так хвацько все це робить, навіщо мені кожен раз доводити, що я майстер паркування, якщо це можна робити взагалі не замислюючись? Або ось адаптивний круїз-контроль. Адже це ж до геніального просто. У більшості автомобілів система дотримання рядності працює самостійно, і її часто доводиться примусово вимикати — вона дратує в місті і дратує по дорозі додому в передмістя. У Ford Puma система утримання в смузі працює лише при включеному круїзі — і це абсолютно логічне рішення! Включив круїз — і розслабився. Машина сама контролює і відстань до автомобіля, що попереду йде, і знаходження в смузі. Тільки б не заснути, але і за цим Ford Puma теж стежить: трохи послабиш руку на кермі — відразу лається.

У разі раптового скорочення відстані до автомобіля попереду спочатку ось так подається попередження. Якщо ви не реагуєте, а ситуація погіршується - подається звуковий сигнал і вискакує більш яскраве попередження про небезпеку

Але справедливості заради треба сказати, що у всіх версіях Ford Puma — напханий технологічними новинками і системами безпеки автомобіль, і це навіть важливіше, ніж зовнішній епатаж. Я навіть не буду зараз говорити про такі банальні речі, як система стабілізації або екстреного гальмування, зрозуміло, що вони є. Йдеться про такі більш інноваційні штуки, як зчитування дорожніх знаків, попередження про можливе зіткнення, в тому числі при виїзді з парковки заднім ходом, бездротова зарядка для смартфона, автоматичне дальнє світло і так далі. Теж начебто вже всім знайомі речі, але — в преміум сегменті. Не в середньому класі, де виступає Ford. Тут же ця велика кількість вражає не менше, ніж дизайн і драйверські здатності.

Тому що так, і в цій дисципліні Ford Puma хороший. Гаразд, мотор, припустимо, не мега спортивний — 125 к.с. і 200 Нм крутного моменту. До "сотні" автомобіль розганяється за 10,2 с — і це не чемпіонський показник. Але завдяки відмінним налаштуванням робота, а також розмірам машинки, у вас все одно буде відчуття жвавості і готовності Ford Puma завжди зірватися з місця і з азартом полинути назустріч пригодам. ST-Line — це не тільки спортивний стайлінг, а й задні дискові гальма, і спортивні налаштування підвіски. Автомобіль жорсткуватий, і в силу короткої бази навіть на лежачих поліцейських у вас буде хороша віддача на задній осі — звичайно, якщо проїжджати їх досить енергійно. Але з іншого боку, проїзд по Подільському спуску не буде загрожувати втратою зайвих зубів, бруківка гаситься добре, він такий міцненький, збитий, і якщо не гасить ями і тріщини м'якістю підвіски, то добре їх зрізає. Але зате на хорошій дорозі та на рівному асфальті — який же він гарний! Прямо задоволення, чутливе кермо, відмінна маневреність, чутливі гальма — все налаштовує на активний драйв. Все, крім витрати палива, але це вічна історія маленьких моторів. Якщо їздити тихо і спокійно — напевно, можна вкластися і в заявлені виробником цифри, близько 5 літрів в комбінованому циклі. Але у мене менше 7л/100 км не вийшло, і тоді виникає питання, а в чому сенс робити мотор об'ємом літр з трьома циліндрами. Так, у Ford є Puma в версії з м'яким гібридом, там електромотор допомагає якраз таким любителям активної їзди і при цьому економить паливо. Але по-перше, він до нас поки що не доїхав, а по-друге, і коштувати він буде дорожче, а Ford Puma і так далеко не дешевий.

Щодо ціни, все в нашому світі відносно. У виконанні Titanim Ford Puma сьогодні коштує 747 608 грн, Lux — 828 457 грн, а їх спортивній іпостасі — 788 952 та 855 217 відповідно. Або — в діапазоні від 26 700 до 30 500 доларів. Тут Ford і сам трохи загрався, Puma в Lux трохи дорожче, ніж Kuga в Titanium — і в такому протистоянні я особисто голосую за Kuga з механікою. Але мова-то не про мене! Я ніколи не вибирав автомобілі емоційно, хоча і до чистого раціоналізму доходило рідко, але таки було. Ford Puma — це, на мій погляд, більш емоційна покупка, він повинен спочатку вразити зовнішністю, своєю завзятістю і оригінальністю, потім переконати своєю технологічністю і добити умінням вести себе на дорозі. А в такому порядку — це справа молодих, але розумних. Емоції, безпека, драйв — таке поєднання саме в такому порядку і таких складових є не у багатьох конкурентів, а якщо і знайти схожий коктейль, коштувати він буде не менше.

Технічні характеристики Ford Puma 2.0 ST-Line

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme