Дубневич: Щотижня під колесами потягів гине 8-10 людей

На думку голови Комітету з питань транспорту Верховної Ради України Ярослава Дубневича, одна з ключових проблем "УЗ" - низький рівень безпеки руху, який щороку падає

Про це народний депутат Ярослав Дубневич повідомив під час відкриття Другої міжнародної конференції "Залізниці України: розвиток та інвестиції", яка проходить в Києві. Конференція зібрала учасників вітчизняного та міжнародного ринків вантажних залізничних перевезень, представництва регіональних залізниць, АМКУ, а також низку експертів.

На думку Ярослава Дубневича, ситуація з ключовим перевізником – ПАТ "УЗ" викликає занепокоєння.

"Поточна ситуація в ПАТ "Укрзалізниця" як державного монополіста за показниками Європейського індексу продуктивності залізничних систем (зокрема – інтенсивність використання залізничного транспорту, якість обслуговування та забезпечення безпеки) не покращується, а тільки погіршується, ніяких перетворень не відбувається",- констатував у своєму виступі голова Комітету.

На його думку, це пов'язане як з інертністю підприємства-гіганту, так і з нестачею висококласних фахівців. Спостерігається кадровий голод на всіх рівнях – це й є одною з головних причин гальмування реформ на підприємстві.

Втім підприємство потерпає не лише від дефіциту фахівців. Один з важливих проблемних чинників – хронічна нестача тяги, через яку щороку потерпає бізнес, користуючись послугами залізничників.

Ще одна гостра проблема перевізника – вкрай низький рівень безпеки руху. За даними Дубневича, кількість загиблих від наїзду рухомого складу залізниці постійно зростає. Зараз статистика сягнула 8-10 осіб щотижня. Це стає можливим в результаті безвідповідального ставлення керівництва "УЗ" до своїх обов'язків, нехтування безпековим законодавством та формального ставлення до спеціальних заходів з безпеки, підкреслив парламентар.

Він нагадав, що зараз в Комітеті на опрацюванні знаходиться законопроект про залізничний транспорт №7316, який було подано до парламенту восени минулого року. Попри чисельні зауваження на адресу законопроекту, які надійшли від міністерств, міжнародних галузевих інституцій, від експертів, його слід приймати якнайшвидше, вважає Ярослав Дубневич. Оскільки цей законопроект (який було розроблено з урахуванням вимог Угоди між Україною та ЄС) спроможний дати поштовх реформуванню "УЗ".

Передусім він спрямований на суттєве підвищення рівня безпеки. Оскільки передбачає, що перевізники та власники під'їзних колій, виходячи на ринок, повинні мати ліцензію та сертифікат безпеки.

Законопроект формує принципово новий ринок залізничних перевезень. Зокрема, в ньому передбачається допуск на ринок приватних перевізників, створення прозорого конкурентного середовища та впровадження ринкового ціноутворення.

За переконаннями Дубневича, законопроект №7316 може бути оперативно підготовлений до першого читання.

"Роботу з підготовки галузі до запропонованої системи функціонування залізничного транспорту варто починати вже сьогодні,-- наголосив Ярослав Дубневич.-- Адже розробити, опрацювати та прийняти закон та підзаконні акти, що його супроводжують,-- це лише пів-справи. Головна задача: закон має працювати! Реформа буде дієвою лише тоді, коли її позитивні результати відчують на собі бізнес, всі учасники ринку перевезень, пасажири, в цілому – країна. Тільки тоді можна буде з впевненістю сказати, що законодавство ЄС імплементоване в нашу транспортну сферу".

В.о. голови правління "УЗ" Євген Кравцов своєю чергою подякував голові Комітету за постійну підтримку, яку надають підприємству парламентарі, й запевнив, що цього року "УЗ" продемонструє значні зміни на краще.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook