Дубневич назвав ключову задачу для "Укрзалізниці": забезпечити безперебійні перевезення

Профільний Комітет ВРУ критично зустрів виступ очильника ПАТ"УЗ" Євгена Кравцова на своєму засіданні – у депутатів накопичилось до нього багато гострих запитань. Було рекомендовано Кабміну, як головному органу управління ПАТ "УЗ", активніше втручатися в життя підприємства. Зокрема, - вже найближчим часом заслухати звіт Кравцова на урядовому засіданні 

Про це на ресурсі "Обозреватель" написав голова парламентського Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич.

Депутат скептично поставився до слів очільника "УЗ", коли той описував стан справ на підприємстві.

"За версією очільника "Укрзалізниці", підприємство впевнено розвивається, доходи стрімко зростають (як і заробітна платня робітників та безпека праці). На найбільш актуальні напрямки скеровуються чималі капітальні інвестиції. Вагони – будуються, локомотиви – ремонтуються та закуповуються. Але – як то кажуть, все начебто так, та трішечки не так",- пише автор блогу. Бо – якби було все так добре, бізнес не оббивав би поріг у Комітеті зі скаргами на невиконання "Укрзалізницею" своїх обов'язків з перевезень вантажів, нагадує він. Підприємці, що задіяні у дорожніх роботах, не закуповували б сотнями автомобілі для перевезення сипучих на поточний сезон (бо розуміють, що на "УЗ" розраховувати немає сенсу). А статистика нещасник випадків на виробництві та загибелі людей під колесами потягів не зростала б – як і термін обороту вагонів. Кінець кінцем – не вибухнули б залізничники страйком, що поширився й – за різними даними – триває досі й вже всерйоз загрожує економіці країни.

"Чи можна вірити словам та цифрам щодо зросту доходів на підприємстві, коли аудиторський звіт за минулий рік не доступний для широкого загалу – на офіційному сайті підприємства його не можна знайти?" - ставить запитання депутат.

Дискусія тривала не одну годину. В результаті було одноголосно прийнято рішення рекомендувати Кабміну як органу управління ПАТ "Українська залізниця" вжити декілька невідкладних заходів. До речі, на переконання автора блогу, в значній мірі стан справ на "УЗ" залежить не лише від її безпосереднього топ-менеджменту, а й від позиції головного органу управління – Кабміну. Відтак, слово за виконавчою владою. Їй доведеться втручатися, й робити це активніше.

Передусім - не пізніше 1 липня заслухати тимчасово виконуючого обов'язки голови правління ПАТ "Українська залізниця" на засіданні Уряду за участі депутатів Комітету та дати оцінку ефективності управління підприємством.

А також – зобов'язати підприємство публічно висвітлювати інформацію на власному сайті. У тому числі – щодо виконання основних завдань та фінансово-економічних показників діяльності. Йдеться про обсяги перевезень вантажів і пасажирів та доходи у всіх видах сполучень; виконання планів капітальних інвестицій.

Головний наказ, який отримала від депутатів "Укрзалізниця" - вирішити проблему з вантажними перевезеннями. Для цього слід зосередитись на ліквідації дефіциту локомотивів, наполягає Транспортний комітет. Слід визначитись з залученням приватної тяги: підготувати та надати до Комітету та Кабміну конкретні пропозиції по використанні приватних локомотивів (на умовах оренди при обслуговуванні поїзними бригадами ПАТ "Укрзалізниця") для перевезення сипучих матеріалів для дорожніх робіт в 2018 році. Або – щодо альтернативних шляхів вирішення проблеми дефіциту тягового рухомого складу. Також – пришвидшити вагонообіг. Забезпечити зменшення часу обігу вантажних вагонів та знаходження їх під вантажними операціями, аби уникати необґрунтованого простою.

Ще одне – інфраструктура. "Полагоджена залізнична інфраструктура, як і наявність локомотивів – один з двох ключових пріоритетів, що мають бути на "УЗ". Це думка, яку підтримала більшість членів Комітету, - підкреслив Дубневич. - Отже, рекомендовано вжити заходів, аби стан інфраструктури дозволив рухатись потягам з встановленою швидкістю – без обмежень. Щоб покращувалась її пропускна спроможність".

Також депутати звернули увагу на те, що на "УЗ" має бути публічність в документах та офіційних даних. Рекомендовано врешті-решт оприлюднити ключові документи: Стратегію розвитку підприємства на 2017-2021 роки та Антикорупційну програму (як юридичний документ, з необхідними реквізитами).

Серед важливих моментів також названо безпеку руху.

"Рівень безпеки на "УЗ" (який поки що лише за словами керівництва підприємства підвищується), повинен відповідати загальноєвропейському. Це аксіома. Відтак, Комітет дав завдання "УЗ" забезпечити виконання Плану профілактичних заходів з підвищення рівня безпеки на залізничному транспорті вже до 10 червня. Рекомендовано також впровадити процедуру виявлення та аналізу факторів небезпеки, систему оцінки ризиків для безпеки руху поїздів, визначити індекс ризику руху", - написав голова Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич.

"Чи будуть виконані всі рекомендації Комітету та як швидко? Чи відбудуться зміни на краще в управлінні підприємством? Сподіваюсь. Втім, послухаємо звіт в.о. голови Правління на Кабміні й зробимо висновки", - пообіцяв нардеп.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme