Друг Путіна заробить на авісанкціях від України 2 мільярди

Російська авіакомпанія "Ютейр", підконтрольна топ-менеджменту "Сургутнефтегазу", не потрапила під дію наших санкцій. І тепер може освоїти левову частку пасажиропотоку між Росією та Україною

Друг Путіна заробить на авісанкціях від…

Про це повідомляє depo.ua з посиланням на "Ділову столицю".

Введення Україною санкцій проти російського бізнесу, в тому числі, авіакомпаній з Росії, викритих у польотах в аеропорт "Сімферополь" анексованого Криму, кардинально перекроює ринок пасажирських авіаперевезень двох країн.

Нагадаємо, в чорний список компаній, яким заборонено літати в Україну з початку зимової навігації (25 жовтня), увійшли 25 авіакомпаній, серед яких найбільші перевізники з РФ: "Аэрофлот", "Трансаэро", "Россия" і " Сибирь "(S7).

Відповідь з країни-агресора не змусила себе довго чекати - в понеділок прем'єр-міністр Росії Дмитро Медведєв доручив Мінтрансу розглянути питання про відповідні санкції відносно українських авіакомпаній. І вже наступного дня був сформований список тих, кому будуть закриті повітряні ворота РФ з 25 жовтня. У нього увійшли п'ять структур - "Міжнародні авіалінії України" і "Дніпроавіа" (обидві афілійовані з Ігорем Коломойським, який у минулому році був заочно арештований Басманним судом Москви), "Мотор Січ" колишнього регіонала В'ячеслава Богуслаєва, угорський лоукостер WizzAir і житомирська YanAir росіянина Олексія Янчука.

Таким чином, фактично менше ніж через місяць буде закрита більшість регулярних прямих рейсів між містами України та Росії (з пересадками до тієї ж Москви можна буде як і раніше добиратися через Ригу, Мінськ та інші міста). Єдиний серед великих російських авіакомпаній перевізник, якому вдалося уникнути українських санкцій - "Ютейр" (UTAir), вже кілька років виконує рейси з великих міст України (Києва, Львова, Одеси) до Москви. Серед російських авіакомпаній він виявився найобережнішим, не наважившись почати польоти в анексуваний Крим, щоб не нарватися на санкції, і тепер пожинає плоди своєї обачності. У середу гендиректор компанії Андрій Мартиросов вже заявив, що UTAir має намір збільшити кількість рейсів до України. "Ми поки вивчаємо це питання, конкретних дат і кількості рейсів я назвати не можу", - додав він. Але враховуючи, що у компанії немає обмежень по частоті польотів в Україну, можна припустити, що мова йде про більш ніж значне зростання.

До останнього часу справи у компанії йшли не дуже добре: на 2015 році UTAir закладав скорочення пасажирських перевезень на 30%, а влітку минулого року запустив програму зниження витрат, що передбачає скорочення персоналу та оптимізацію маршрутів. Тепер же ситуація може кардинально змінитися. Пасажиропотік між Росією і Україною з початку цього року склав близько 900 тис. осіб, і UTAir може претендувати на левову частку цього "пирога" - більше половини, тоді як раніше компанія забезпечувала не більше 15% потоку. Таким чином, мова йде про обсяг перевезень не менше 600 тис. пасажирів на рік. При середній ціні квитка на в 3,5 тис. грн він забезпечує близько 2,1 млрд грн річного доходу, або майже $ 100 млн. Непогана надбавка, враховуючи, що в першому півріччі 2015 року доходи UTAir впали майже на 33% (виручка склала 22 млрд рублів, або близько $ 400 млн на той період), а збиток досяг 35 млрд. рублів (близько $ 62 млн).

За іронією долі, найбільше від цього виграють власники компанії, проти якої раніше були введені міжнародні санкції. Серед яких, за чутками, може перебувати президент РФ Володимир Путін. Контрольним пакетом акцій UTAir (близько 62%) зараз володіє недержавний пенсійний фонд "Сургутнафтогаз", підконтрольний топ-менеджменту однієї з найбільших однойменних нафтовидобувних компаній Росії. Глава "Сургутнафтогазу" (компанія минулого року потрапила під санкції США і Канади) Володимир Богданов вважається людиною з особистої обойми Путіна, який знайомий з ним з початку 90-х років. Кілька років тому політолог Станіслав Бєлковський заявив, що Путін контролює близько 40% "Сургутнефтегаза", який зараз є найбагатшою нафтовою компанією Росії з грошовими запасами в $ 32 млрд. І хоча доказів цього володіння представлено не було, спростувань також не послідувало. Що на тлі заяв Богданова про те, що контрольний пакет компанії знаходиться у "керівництва і його союзників" виглядає скоріше як визнання цього зв'язку.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme