Держрегуляторна служба пішла на домовленості з вантажовідправниками і власниками старих вагонів, — ЗМІ

Державна регуляторна служба під виглядом всебічних консультацій з бізнесом щодо питання узгодження наказу Мінінфраструктури про списання старих вагонів і скорочення подовжених термінів їх експлуатації проводила наради лише зі стороною вантажовідправників і власників старого вагонного парку

Про це пише "УНІАН".

Журналісти нагадали, що ГРС блокує списання застарілих вагонів "Укрзалізниці" і приватних логістичних операторів, чим ставить під загрозу безпеку як вантажних, так і пасажирських перевезень. Робиться це в інтересах групи вантажовідправників, не зацікавлених у підвищенні вартості перевезень, а також власників вагонів, "які закупили старий рухомий склад і намагаються" вичавити "з нього всі можливі соки".

Наказ Мінінфраструктури мав стати логічним продовженням ембарго, введеного раніше Кабміном на ввіз старих/списаних залізничних вагонів з Росії та інших країн СНД, де терміни експлуатації такого рухомого складу, в тому числі і ці подовжені — істотно менше, ніж в Україні. До такого ембарго українські логістичні компанії на чолі з "УЗ" закупили понад 20 тис. таких вагонів, що призвело до падіння ставок оренди на рухомий склад і збитків інвесторів, які вклалися в нову техніку.

Після заборони на ввезення таких вагонів, учасники ринку — логістичні оператори і вагонобудівні заводи — зажадали у уряду визначити графік списання старих вагонів, які вже знаходяться на території України, а також посилити технічні вимоги до допуску на колію старих вагонів.

Проект наказу Мінінфраструктури мав вирішити питання через поступове виведення з експлуатації старих вагонів (для кожного типу був розроблений індивідуальний графік зниження термінів "подовженої" експлуатації на 5-10 років). Саме цей документ заблокувала тиждень тому ГРС з формальних причин — через нібито неправильні розрахунки економічного впливу регуляторного акту на підприємців. Однак публічно в ГРС не приховують, що діють в інтересах однієї зі сторін ситуації, що склалася, а саме власників старих вагонів і вантажовідправників.

Це вже далеко не перший випадок, коли ГРС грає на боці певних бізнес-груп в питаннях, які стосуються залізничних перевезень. Зокрема, у вересні ЗМІ повідомляли, що регуляторна служба таким же формальним чином заблокувала підвищення тарифів на перевезення порожніх вагонів для "Укрзалізниці" в інтересах великого бізнесу.

Після публічного скандалу навколо надуманого рішення ГРС щодо списання вагонів, на поточному тижні сторони повинні були сісти за стіл переговорів.

При цьому, як повідомили в уряді, на нараду в Мінекономрозвитку, яка була ініційована прем'єр-міністром і міністром економіки Ігорем Петрашко, і куди були запрошені вже всі сторони — і асоціації, і логісти, і вагонобудівники, і представники ГРС з Мінінфраструктури — чиновники ГРС просто не з'явилися. Незважаючи на те, що ГРС є таким же органом центральної влади, підпорядкованим Кабміну, як і Мінекономіки.

Неформально "відмовкою" слугувало посилання на нараду в самій ГРС, що відбулася напередодні. "Ще в березні Президент Володимир Зеленський, а після нього — прем'єр і віце-прем'єр з розвитку стратегічних галузей економіки доручали врегулювати питання в інтересах вагонобудівників. Зараз же виходить, що Мінекономрозвитку на чолі з Петрашко намагається ці розпорядження виконати, а Держрегуляторна служба їх саботує", — додає видання.

 

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme