Тимошенко хоче призначати губернаторів

Ухвалення цілком прогресивного нового закону "Про держслужбу" зусиллями Юлії Тимошенко опинилося під серйозною загрозою зриву

Тимошенко хоче призначати губернаторів…

Після скандалу зі зниженням рентної плати для видобутку газу у Верховній Раді схоже, назріває новий конфлікт. Цього разу навколо підготованого Кабміном закону "Про державну службу". Тимошенко хоче, щоб у призначенні губернаторів та голів РДА (а потім і префектів) визначальну роль грав комітет ВР, який очолює її однопартієць Сергій Власенко. Відповідна правка комітетом в законопроект вже внесена, але у такому вигляді за законопроект не голосуватимуть БПП та НФ. І цілком прогресивний і потрібний закон ризикує надовго "зависнути".

Тут варто нагадати, що необхідність ухвалення такого документа визріла уже давно, і представлений законопроект містить низку цілком позитивних нововведень. По-перше, в законопроекті проведено чітку межу між держслужбовцями та чиновниками, що займають політичні посади. До останніх належать: президент, прем'єр, члени Кабміну, заступники та перші заступники міністрів, нардепи, їхні помічники тощо.

Окрім того, введено нову процедуру звільнення державних службовців, у якій пропонуються запобіжники для безпричинного вигнання того чи іншого службовця, чия вина полягає лише у тому, що при зміні влади новий керівник хоче посадити своїх людей. Водночас це не означає, що чиновник якщо вже сів у своє крісло, то сидітиме там до самої пенсії. Раз на рік відбувається перевірка. І у разі отримання державним службовцем двох підряд негативних оцінок за підсумками оцінювання результатів службової діяльності такий державний службовець звільняється із служби.

Суттєво змінюється і система оплати праці. Так, заробітня платня держслужбовців має складатися з 70% окладу і 30% премії. До тепер усе навпаки і розмір зарплатні напряму залежить від прихильності начальства. В той же час встановлено мінімальну зарплату для чиновників в розмірі подвійної "мінімалки" по країні.

Крім того закон пропонує новий і досить простий принцип надання держслужбовцям категорій - вищі керівники (А), середня керівна ланка (Б) та решта (В).

Ну і найголовніше - це схема призначення чиновників на не політичні посади через конкурсну комісію. По суті, закон повинен має створити прошарок професійних держслужбовців, які не будуть рабами начальства і мають можливості просуватися по кар'єрній драбині завдяки своїм власним якостям.

Наразі законопроект знаходиться на розгляді в профільному комітеті з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, який очолює нардеп від "Батьківщини" та захисник Юлії Володимирівни Сергій Власенко. Після низки засідань комітету, під час яких було розглянуто близько двох тисяч поравок, несподівано вилізло бажання представника Юлії Тимошенко серйозно вплинути на систему призначення окремих категорій держчиновників.

Йдеться про норму закону, який регулює призначення голів місцевих державних адміністрацій та їхніх заступників. Згідно з документом призначення відбувається виключно за конкурсом, який проводить конкурсна комісія, утворена Адміністрацією президента. До складу такої конкурсної комісії входить не менше третини визначених Кабінетом міністрів  представників. Позиція Власенка (читай, Тимошенко) - взагалі прибрати норму про президентський конкурс. Що, власне, і було зроблено на комітеті. Аргументація такого рішення вельми проста: мовляв, створення конкурсної комісії при президентові - це мало не намагання узурпувати владу. В той же час за всі роки незалежності саме президент призначав губернаторів і без всіляких конкурсів. Натомість, Власенко вніс поправку, за якою конкурсна комісія, яка призначатиме губернаторів та керівників РДА, а потім, судячи з усього, й префектів, формуватиметься з подачі його комітету. Отаке от скромне побажання мати вирішальний вплив на місцеву владу.

Бажання політичної сили Тимошенко послабити свого політичного конкурента і посилитися самим цілком зрозуміле. Як зрозуміло і те, що фракції БПП та "Народний фронт", принаймні велика її частина, за кастровано-доповнений варіант закону не голосуватимуть. Адже в разі реалізації Конституційної реформи, коли губернаторів замінять префекти, глава держави серйозно втратить важелі впливу на виконавчу владу на місцях. Це в свою чергу дає прекрасну можливість перекласти відповідальність за неухвалення прогресивного закону на президента та зайвий раз покритикувати Порошенка за намагання "узурпувати" владу через губернаторів. Тимошенко говоритиме, як і про децентралізацію, що вона двома руками за прогрес, але от тільки треба президента відлучити від контролю за регіонами, бо бачте, це "узурпація". Хоча усі останні майже 20 років президенти взагалі мають усю повноту контролю над виконавчою владою в регіонах. І зараз є реальний шанс цей контроль зменшити. Але ж компроміси не в дусі Тимошенко - їй або все, або нічого.

Останні новини політики читайте у рубриці Влада.depo.ua.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme