Хаос чи децентралізація: Чому скасування конкурсів для голів ОДА-РДА - не зрада

На жаль, у нас багато, хто плутає децентралізацію з хаосом і некерованістю

Політичний оглядач, журналіст відділу «Влада»
Хаос чи децентралізація: Чому скасування…

Учорашнє ухвалення Верховною Радою закону №7126 "Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби", яким скасовується ухвалене у 2015 році рішення парламенту щодо конкурсного призначення голів місцевих держадміністрацій, призвело до непоодиноких звинувачень в узурпації влади. Негативно оцінили й іншу норму цього закону щодо повернення головам ОДА і РДА права займати політичною діяльністю і брати участь у виборах. Критики ухвалення даного документу вже повним ходом звинувачують Банкову в бажанні задіяти адмінресурс на найближчих виборах. Утім, у цих аргументах є серйозні логічні протиріччя. Але про все по порядку…

Варто зазначити, що протягом двох років існування конкурсна система обрання голів обл- та райадіміністрацій продемонструвала повну недієздатність. По-перше, виникли серйозні питання до об'єктивності результатів конкурсів. Так, дуже часто ЗМІ дізнавалися прізвища переможців ще до їх завершення. По-друге, проведення конкурсу гальмувало всю систему державного управління. На те, щоб звільнити, а потім перепризначити районного голову з дотриманням усієї процедури, витрачалося в середньому 2-3 місяці. На цей час життєдіяльність районів фактично паралізувалася.

Дуже часто владі доводилося займатися перестановкою чинних голів РДА з одного району в інший. Чому? Справа в тому, що лише переведення чиновника на рівнозначну посаду дозволяло не проводити конкурс. До чого це призвело? Перше: зараз, за приблизними підрахунками, в Україні нараховується 45 вакансій голів районних адміністрацій. Причому в багатьох областях не можуть провести конкурс протягом року, а іноді й більше. Показовий приклад: крісло голови Дарницької РДА в Києві, яке пустує з травня 2016 року. Було проведено два конкурси, але обрати переможця так і не змогли. Друге: значна кількість голів РДА та навіть ОДА досі залишаються на своїх посадах лише через те, що зняти їх означає одне - наразити себе на головний біль. То ж у разі підписання президентом змін до закону слід очікувати серйозних кадрових пертурбацій на місцях. Бо проблема з неефективними менеджерами в регіонах перезріла, і вирішувати її доводиться кардинальними методами.

Що ж до повернення голів держадміністрацій до участі в політичних процесах, то істерика, яку влаштували представники деяких опозиційно налаштованих сил, може пояснюватися лише бажанням звернути на себе увагу. Справа в тому, що вдавана безпартійність і аполітичність голів РДА та ОДА – це "липа". І всі про це чудово знають. Керівники областей і районів - президентська вертикаль. І цілком логічно, що представники президента мають контролювати місцеві осередки президентської політсили. Так було і протягом останніх двох років, а зараз це просто формалізували…

Влада зробила серйозну помилку. При чому зробила її два роки тому, коли, сподіваючись на "чудо" децентралізації, вирішила пустити деякі процеси на самоплив. В результаті, отримала проблеми, які зараз героїчним чином ліквідує. За великим рахунком, учорашнє рішення парламенту – це повернення до прямої конституційної норми. Адже згідно з Основним законом, керівників місцевих державних адміністрацій призначає президент за поданням Кабміну. А невдалі експерименти з конкурсами, на жаль, продемонстрували неготовність України до нормальної самоврядної моделі управління.

Фото: EPA

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme