Авіагігант Airbus хоче зайти в Україну: Що це принесе державі

Європейський авіабудівний концерн Airbus планує відкрити своє представництво в Україні

Авіагігант Airbus хоче зайти в Україну:…

Про це у Twitter написав міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.

 


Сайт Depo.ua зібрав інформацію про концерн, представництво якого може відкритися в Україні, та закуплені гвинтокрили. 

Airbus є однією з найбільших авіабудівних компаній у світі, яка виготовляє однойменні пасажирські, вантажні, військово-транспортні повітряні судна.  Єдиним акціонером Airbus є компанія Airbus Group – найбільша європейська корпорація аерокосмічної промисловості, і друга у світі після добре знайомої українцям американської The Boeing Company. 

Над народженням європейського проєкту більш ніж 50 років тому у США посміювалися, проте наразі колишнє "дитинча" фактично завоювало небо і стало найбільшим конкурентом Boeing.

Починалося все з Німеччини: у 1965 році концерни Messerschmitt, Bölkow, Dornier-Werke, Hamburger Flugzeugbau та Vereinigten Flugtechnischen Werke створили робочу групу Airbus , аби скласти конкуренцію американцям Boeing та McDonnell Douglas.

Втім, справжнім днем народження компанії можна вважати дату об’єднання із французами: 29 травня 1969 було підписано договір із Aérospatiale. Трохи згодом до компанії доєдналися іспанці, а головний офіс розташували у місті Тулуза на півдні Франції. Першою роробкою став літак A300 для дальніх та середніх перельотів і з пасажиромісткістю 250-300 людей (на той час величезний і нерентабельний). Втім, прорив у роботі компанії стався тоді, коли їм надійшло перше велике замовлення – від американців.

На найбільший аерокосмічний і оборонний концерн у Європі компанія перетворилася, коли у 2000 році Німеччина, Франція та Іспанія об'єднали більшість своїх потужностей виробництва літаків та у сфері космобудування. Нове об’єднання назвали Aeronautic Defense and Space Company (EADS). Однак, торгова марка "не зайшла", і врешті концерн реструктуризували і вирішили використати в якості нової назви ім’я найбільш потужної дочірньої структури.

Як розвивається Airbus зараз

За даними компанії, її прибуток за перше півріччя 2019-го вдвічи перевищив дохід за аналогічний період минулого року – компанія заробила 2,53 млрд євро.  Такий сплекс експерти частково пов'язують з фіаско у головних конкурентів – американської компанії Boeing. 

Після двох авіакатастроф близько 500 нових літаків компанії заборонили по всьому світу. 

Тим часом Airbus представила новітній лайнер A321XLR з дальністю польоту до 8,7 тис. кілометрів, що є рекордним показником для вузькоф'юзеляжних пасажирських літаків. 

Представництва компанії з випуску та ремонту вертольотів є у 150 країнах.  

Зокрема, як йдеться на офіційному сайті компанії, наприклад, у Польщі вона працює з 2001 року. Зараз на підприємствах у Варшаві, Мелці та Радомі з виробництва, авіапослуг та аеродизайну працює близько 900 поляків. Компанія співпрацює з польським Державним авіаційним заводом,  де за останні чотири роки кількість робітників збільшилася на 60%. Себто, навіть невелике представництво компанії могли б стати певним бонусом для економіки України і спонукати розвиток навколо нього сумісних підприємств. 

Так, уряд Угорщини цього року домовився з концерном побудувати нове спільне підприємство на сході країни, у місті Дьюла. Воно має стати ядром нового центру повітропплавання – про довготривали проєкти у сфері авіації сторони домовилися наприкінці 2018-го, підписавши відповідний меморандум. 

На першому заводі випускатимуть деталі для різних систем гелікоптерів вже з 2021-го, а більшість акцій підприємства належатимуть Airbus. Цікаво, що сама компанія прийняла стратегію щодо спеціалізації виробництва – себто, в майбутньому на одному виробництві може створюватися лише певний тип деталей. І хоча це дещо звужує перспективи, з іншого боку, – дає можливість профільного самовдосконалення. А відпрацьований навичок, в свою чергу, – приваблювати нових замовників. 

Які гелікоптери закупила Україна?

Наразі ж Україна для Airbus – виключно клієнт. Однак і така співпраця дає можливості вийти на новий етап розвитку. Так, для потреб Нацполіції, Держприкордонслужби, ДСНС і Нацгвардії в Україну надійде 10 гелікоптерів Н225, Н145, Н125.

H225

Airbus Helicopters H225 (до ребрендингу - Eurocopter EC225 Super Puma) - це двомоторний вертоліт, розрахований на транспортування особового складу чисельністю до 24 осіб. Його крейсерська швидкість складає 260 км / год, а дальність польоту - понад 850 км.

Н145

Н145 є більш-менш новою моделлю в сімействі 4-тонних дводвигунових гелікоптерів виробництва Airbus. Машина має високий ступінь експлуатаційної готовності та гнучкості, а компактність, низький шумовий слід і простора кабіна виокремлюють його для виконання завдань здебільшого цивільного призначення. На сьогоднішні у світі експлуатується понад 1000 вертольотів цієї моделі, а їх сумарний наліт становить понад чотири мільйони годин.

H125

Модель H125 (раніше відома як AS350 B3e) є частиною сімейства гелікоптерів Ecureuil. Сумарний наліт цих однодвигуневих вертольотів перевищує 30 мільйонів льотних годин.

H125 часто експлуатують в екстремальних умовах: він багатофункціональний, має високий рівень безпеки і вартісно доступний. 

У 2005 році гелікоптер саме цієї моделі (модифікації AS350 B3) побив світовий рекорд, виконавши зліт і посадку на горі Еверест на рівні 8 850 метрів.

Зазначимо, що з МВС компанія співпрацює вже тривалий час: перші літальні апарати для потреб відомства міністерство закупило ще у грудні минулого року. 

Читайте також: Airbus для МВС: Навіщо Авакову гелікоптери за півмільярда євро

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme