Яценюк вдарив по Росії коштом Коломойського

Відтепер навіть тінь російського літака не впаде на українську землю

Журналіст відділу «Світ»
Яценюк вдарив по Росії коштом Коломойськ…

"Нами вжито заходів щодо консультацій, однак Росія не погодилася на законні умови української сторони. Тому уряд ухвалив рішення про запровадження заборони на всі транзитні прольоті для всіх російських авіакомпаній через авіапростір України", - сказав Арсеній Яценюк.

Міністерство інфраструктури повязало це розпорядження з "загостренням військової та суспільно-політичної ситуації" – без особливих пояснень, що саме мається на увазі – але то вже таке, деталі.

Таким є логічний, і, на жаль сподіваний фінал україно-російських авіаційних санкцій та контрсанкцій. Себто не фінал, звичайно – але те, що Росія задіє дзеркальні заходи, сумнівів не викликає ні в кого. Бажання українського прем’єра "банити" частину російських компаній, дозволивши польоти кільком другорядним брендам, в обмін на відсутність санкцій стосовно українських компаній, зазнало сподіваного дипломатичного фіаско.

Якими будуть наслідки для росіян? Більш ніж істотними. Хоча не такими важкими, як могли би бути, приміром, півтори роки тому – до того, як "нельотним" став Донбас. Втім, і зараз польотний час для більшості російських рейсів до Східної та Південної Європи виросте як мінімум на півгодини.

Літати в обхід України вже давно намагається російський Аерофлот – і маршрути багатьох його рейсів тепер виглядають доволі оригінально.

Яценюк вдарив по Росії коштом Коломойського - фото 1

Втрати для компанії – за її власними даними, склали до 100 мільйонів рублів щомісячно. Після заборони транзиту через наше небо загальні втрати російських компаній, на думку президента російської Асоціації експлуатантів повітряного транспорту Володимира Тасуна, складуть близько 0.5 мільярда рублів щомісячно.

Натомість дзеркальні санкції з російського боку вдарять не по півдюжині компаній, як то було в Росії. Головною жертвою російських санкцій, безумовно, стане близька і рідна Ігорю Коломойському компанія МАУ.

Бо з 13 рейсами на тиждень з Києва до Москви та Пітера (плюс "дрібниці" у вигляді рейсів на Калінінград та на Москву з Одеси) МАУ далеко обходить всіх конкурентів за прибутками –і за залежністю від російського ринку. Втім, Москва – Москвою, але за умови закриття російського неба для українських компаній подорожі МАУ до Казахстану, Узбекистану, Китаю чи Таїланду будуть нагадувати якусь кругосвітню подорож епохи Великих географічних відкриттів. Прес-служба МАУ оголосила про збитки в 35 мільйонів доларів на рік. Навіть, якщо вони й трохи перебільшили – то втрати, як не крути, відчутні.

При тому можна, звичайно, сказати, що збитки МАУ – це біда виключно Коломойського.

Якби не той невеселий факт, що фінансові втрати через потребу огинати Росію у польотах на схід компанія спочатку перекладе на пасажирів, а якщо ті відмовляться літати – ці напрямки просто "закриються". Себто не закриються, звичайно – але летіти з Києва до Шанхаю, наприклад, доведеться через Будапешт чи Берлін. Хоча зважаючи на ціни українських авіаперевізників, це не так вже й змінить наявну ситуацію – програш буде більше часовий, ніж фінансовий.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme