В НБУ назвали найпопулярніші методи шахрайства з картками

Під час карантину зросла частка безготівкових операцій, у свою чергу активізувалися і шахраї
 

В НБУ назвали найпопулярніші методи шахр…

Про це розповів директор департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку України Олексій Шабан, передає Depo.ua з посиланням на пресслужбу НБУ.

Зокрема, найпопулярнішим видом шахрайства, як і раніше, залишається соціальна інженерія та телефонне шахрайство. Весною, через поширення коронавірусу, шахраї застосували новий сценарій – вони інформують громадян про нібито нараховану їм компенсацію від держави та під цим приводом випитують персональну інформацію й реквізити карток.

"Для того, щоб навчити українців безпечним безготівковим та онлайн розрахункам платіжними картками, безпечній поведінці під час телефонних дзвінків шахраїв, ми разом партнерами розпочали масштабну інформаційну кампанію з протидії платіжному шахрайству. Особисто я упевнений, що тільки разом, у співпраці з усіма учасниками фінансового ринку ми зможемо допомогти нашим громадянам мінімізувати ризики втрат від платіжного шахрайства та зробити українців фінансово грамотними і обізнаними", – сказав Шабан.

Він також зазначив, що на один мільйон гривень видаткових операцій із використанням платіжних карток у 2019 році на незаконні дії/сумнівні операції припадало лише 42 гривні. Це вдвічі менше ніж позаминулого року (77 гривень).

Загальна кількість незаконних дій із платіжними картками, за якими понесено збитки, за минулий рік знизилася на третину – до близько 72 тисяч випадків (у 2018 році – 105,5 тис. випадків).

"Це дає нам оптимізм та надію на те, що наша сьогоднішня спільна інформаційна кампанія ще більше переконає українців у необхідності бути обачними та нікому і ніколи не повідомляти свої персональні дані, ПІН-коди до платіжних карток, три цифри на звороті карти – cvv-код, строк дії картки, паролі, в тому числі одноразові коли з SMS від банків та та будь-яку іншу інформацію стосовно рахунків", – зауважив ̆ Шабан.

У НБУ наголосили, що потрібно пам’ятати таке важливе правило: якщо ви самостійно нічого не доручали банку, ніхто з банку вам ніколи не телефонуватиме з проханням щось уточнити або надати інформацію нібито для розблокування картки.

"Якщо ви отримали такий дзвінок – нібито від банку або служби безпеки, та хоч від Національного банку – це 100% шахраї. Відразу припиняйте таку розмову", – додав директор департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку.

Нагадаємо, раніше в НБУ повідомили, що у 2020 році у зв’язку з карантинними заходами шахраї під виглядом державних органів обіцяють "карантинну" грошову допомогу і в такий спосіб виманюють дані платіжних карток. 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme