Сергій Токарєв: Lucky Labs і специфіка КСВ Східної Європи

Корпоративна соціальна відповідальність стане одним з головних рушіїв розвитку бізнесу в наступному десятилітті, впевнений інвестор і IT-бізнесмен Сергій Токарєв, Lucky Labs якого вже кілька років займається реалізацією великих КСВ-проектів в Україні

Сергій Токарєв: Lucky Labs і специфіка К…

"В міжнародному співтоваристві корпоративна соціальна відповідальність давно є глобальним трендом, який не тільки демонструє ставлення бізнесу до глобальних і місцевих проблем регіонів, в яких він працює. Сьогодні КСВ формує ставлення суспільства до бізнесу, – упевнений бізнесмен, – Дослідження показують, що майже 90% споживачів віддають перевагу продуктам компаній, які беруть участь у вирішенні соціальних проблем і піклуються про довкілля. Ще кілька років тому цей показник становив менше 50%".

 

Такий підхід стимулює споживачів бізнес змінюватися і активно брати участь в житті суспільства, впевнений Сергій Токарєв з Лакі Лабс. На цей процес впливають і співробітники компаній – кваліфіковані кадри все частіше хочуть працювати на підприємствах з розвиненою зовнішньою соціальною діяльністю. Це говорить не тільки про відповідальність бізнесу, але і про його стійкість та стабільність – компанії, які не впевнені в завтрашньому дні, не будуть вкладати сили і кошти в довгострокові КСВ-проекти.

 

Ще одним серйозним фактором для впровадження корпоративної соціальної відповідальності є сприйняття бізнесу потенційними іноземними партнерами. Особливо це стосується США і Західної Європи – бізнес тут намагається бути відповідальним перед своїми співробітниками, перед регіоном, в якому працює, і перед суспільством в цілому. Всі партнери повинні тримати відповідну планку, тому що від цього залежить репутація компанії.

 

Частково, вважає Сергій Токарєв з Lucky Labs, бізнес у Східній Європі вже почав розуміти всі плюси впровадження проектів корпоративної соціальної відповідальності. Переломним моментом у цьому процесі стала середина 2010-х, коли благодійні активності розгорнули великі міжнародні корпорації, що відкрили в регіоні свої філії. Спочатку місцеві компанії намагалися перейняти досвід виключно в надії на додатковий PR – робили точкові внески у благодійні фонди, кооперувалися з громадськими організаціями. Однак багато з цих ініціатив не принесли бізнесу нічого, крім збитків, і залишилися непоміченими в публічному полі. Проблема таких компаній, вважає бізнесмен, у відсутності ідеї та інтересу до КСВ-проектів.

 

Для того, щоб КСВ-проект приносив користь бізнесу, недостатньо просто виділяти гроші на будь-яку соціальну активність і благодійність.

 

"Важливо, щоб у компанії, її акціонерів і співробітників було бажання приносити користь суспільству і розуміння, в якій ніші це буде найбільш ефективним, – упевнений Сергій Токарєв, – Lucky Labs, наприклад, велика IT-компанія з головним офісом у Києві. Компанія зацікавлена у розвитку IT-галузі в Україні і притоку молодих кваліфікованих фахівців. Тому в основі всіх наших КСВ-проектів є освітня складова".

 

Одним з найбільших благодійних проектів компанії є видавнича ініціатива ЛакіБукс. Основна ідея – популяризація науки і розвиток україномовної літератури. Проект видає і безкоштовно розповсюджує науково-популярні книжки для дітей українською мовою по бібліотеках України. За 2,5 роки в рамках проекту вийшли 7 книг, а бібліотеки отримали більше 6000 примірників сучасної науково-популярної літератури.

 

"Це дуже вузька ніша. Але вона відкриває величезні можливості. Крім видання та розповсюдження книг, ми почали проводити лекції та наукові шоу для дітей, приєдналися до ініціативи перетворення бібліотек у відкриті простори для проведення дозвілля. Ми стали відвідувати великі виставки і просувати ідею розвитку науково-популярної літератури для підлітків в Україні, – розповідає Сергій Токарєв з Лакі Лабс, – Активну участь у всіх ініціативах беруть співробітники компанії. Розповідають дітям про технології, проводять безкоштовні заняття з програмування, презентують книги проекту в різних регіонах України".

 

Бізнесмен упевнений, що в найближчі роки подібний підхід до КСВ будуть використовувати більшість українських компаній та компаній зі Східної Європи, де тренд соціальної відповідальності бізнесу тільки розвивається.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"