Сергій Карташов: Всі стартапи проходять серйозний природний відбір

CEO кіпрської компанії з управління активами Generation Partners Сергій Карташов розповів причини, за якими переважна більшість стартапів не доживають і до п'яти років

Журналіст відділу новин
Сергій Карташов: Всі стартапи проходять…

За статистикою, 9 з 10 IT-стартапів закриваються в перший рік свого існування. Як пояснює Сергій Карташов, це відбувається з багатьох причин: невдала або непрацююча ідея, проблеми всередині команди, неможливість створити бета-версію або прототип продукту.

 

"Перш ніж потрапити до інвестора на стіл, через нас проходять сотні проектів. Більшість проблем стартапів очевидні — їх нескладно виявити вже при першому ознайомленні, — говорить Сергій Карташов, — Як правило, ми не беремо такі проекти в подальшу роботу, оскільки їхнього рівень ризику критично високий".

 

Далі все не так очевидно. Стартапи, які зуміли пройти перший етап відбору, піддаються більш ретельному аналізу. Зазвичай це проекти з унікальною ідеєю або цікавим готовим продуктом. Однак і це не є запорукою успіху.

 

На другому етапі Сергій Карташов зазначає три найбільш поширені фактори, які не дозволяють стартапам розвинутися:

 

— Слабкі менеджери. Найчастіше стартапами керують їхні ж засновники. І найчастіше це неправильно. Люди, які займаються створенням унікальних IT-продуктів — це талановиті технарі і творчі особистості, але ніяк не менеджери. Спроби поєднувати дослідницьку діяльність з управлінською часто призводять до неправильних рішень, які згодом можуть стати причиною краху всього стартапу.

 

— Відсутність плану монетизації. Стартап — це не тільки розробки, а й бізнес. Отже, він повинен приносити прибуток. Найчастіше розробники втрачають цей важливий момент з поля зору і не прописують бізнес-план. Такий підхід інвестори розцінюють як несерйозний і занадто ризикований, тому побоюються вкладати гроші в подібні проекти.

 

— Відсутність довгострокового плану розвитку. Це один з найважливіших пунктів для інвесторів. Навіть маючи відмінний продукт, злагоджену команду і бізнес-план, управління повинне бачити перспективи розвитку як мінімум на кілька років вперед. На початковому етапі це може бути досить загальне бачення, однак повна його відсутність — дуже поганий знак для потенційних інвесторів.

 

"Після двох етапів з сотень проектів інтерес для інвесторів представляють одиниці, здатні своїми продуктами і грамотним баченням розвитку компанії залучити інвестиції, розвинутися і стати по-справжньому успішною компанією", — робить висновок Сергій Карташов.

 

Саме їхнім пошуком, детальним аналізом і надалі пропозицією інвесторам займається компанія Generation Partners, головний офіс якої розташований на Кіпрі. Як пояснює Сергій Карташов, ця локація зручна для роботи з партнерами зі Східної та Західної Європи. Також Кіпр є свого роду хабом європейської IT-спільноти, і багато стартапів вибирають острів для релокейта своїх штаб-квартир.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme