Ми проти підвищення тарифів, доки не усвідомимо, яка рентабельність перевезення зерна "Укрзалізницею", - президент Української зернової асоціації

Найбільші вантажовідправники - оператори аграрного ринку та гірничо-металургійного комплексу України вважають, що заплановане "Укрзалізницею" підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення на 15% зробить їх бізнес збитковим і призведе до колапсу в економіці країни

Таку думку вони висловили під час громадських консультацій, проведених Державною регуляторною службою, інформує 24tv.ua.

"Ми проти підвищення тарифів до тих пір, поки не усвідомимо, яка рентабельність перевезення зерна "Укрзалізницею", яка рентабельність перевезення металу, яка рентабельність для різних видів вантажів", - сказав президент Української зернової асоціації Володимир Клименко.

Він зазначив, що термін служби всіх вагонів-зерновозів в Україні становить близько 20 років і вартість кожного вагона сьогодні дорівнює нулю. При цьому амортизація вагонів все ще закладається в тариф.

"У складовій тарифу амортизації вагонів вже не повинно бути. Нові вагони не побудовані. За розрахунками Світового банку, через сім років в Україні не залишиться жодного вагона. Ми в сільському господарстві збираємося збільшити урожай в два рази, збільшити експорт в три рази протягом найближчих десяти років, а вагонів досі у нас буде нуль. Питання: куди пропали кошти від амортизації за останні 15 років? За рахунок амортизації основних засобів повинні бути придбані нові вагони", - зазначив Клименко.

Генеральний директор комбінату "Запоріжсталь" Ростислав Шурма вважає, що найгірший момент для підвищення тарифу на вантажоперевезення, ніж зараз, важко придумати. За нинішньої кон'юнктури на зовнішніх ринках і важкої ситуації всередині країни промисловість і так працює в умовах виживання. Тому зростання тарифів стане непідйомним для українських металургів.

"За два роки ціни на метал впали в три рази. Залізничний тариф становить $30-40 від собівартості металургійного підприємства і після підвищення тарифу на 15% виросте на $5-6. Сьогодні ціна чавуну на заводі становить близько $140, ціна рулону - $190-200. Тому $5 - це 3-4% собівартості в металургії. Одна справа працювати в нуль, інша - в мінус 4-5%. Це призведе до того, що в сьогоднішній економічній ситуації мені доведеться відмовитися від 20-30% замовлень, оскільки це нижче перемінної собівартості", - пояснив гендиректор "Запоріжсталі".

Він також зазначив, що держмонополії слід зробити прозорим свій фінансовий план і зосередитися на підвищенні операційної ефективності.

"На жаль, у мене немає опції перевести свої збитки на моїх клієнтів. Чому автоматично "Укрзалізниця" переводить свою неефективність на нас?"
- додав Шурма.

На його думку, розглядати питання підвищення тарифів можна буде після поліпшення ситуації на зовнішніх ринках, але в найближчі півроку цього не станеться.

Про непідйомне навантаження тарифів на собівартість продукції говорять і українські коксохіміки.

"Ми знаходимося в стані війни. Ми в цих умовах працюємо. Але у нас є друга війна - економічна. Ми воюємо за те, щоб наша собівартість була прохідною. Сьогодні в нашій собівартості сировина становить 95%. У вугіллі перевезення становлять 15-20% від його вартості. Ми зараз говоримо не про розвиток, а про виживання. І підвищення тарифів стане черговим ударом для нас. Давайте не приймати необґрунтованих рішень, оскільки це може призвести до колапсу. Найнижчий рівень досягнутий. Далі буде дорога в нікуди", - сказав генеральний директор Авдіївського коксохімічного заводу Муса Магомедов.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme