Маріупольські підприємства просять владу припинити залізничну блокаду зони АТО

Директор Маріупольського морського торгового порту (ММТП) Олександр Олійник змушений констатувати, що в нинішніх умовах завантаження колись першого в Європі за вантажонапруженістю причалів порту складає всього лише близько 30%

Трудові колективи чотирьох найбільших підприємств Маріуполя просять міську владу вплинути на припинення блокування залізничного сполучення із зоною АТО. Про це йдеться у листах, направлених керівниками маріупольських підприємств і профспілок до мера міста Вадима Бойченка, депутатів Маріупольської міськради і її секретаря Степана Махсме.

"Жителі Маріуполя стали заручниками дій групи людей, які блокують енергетичне та сировинне забезпечення всієї області. Незаконна блокада торкнулася залізничних перегонів, якими доставляється сировина для металургійних підприємств. Більш того, виключно завдяки блокаді може загинути Авдіївський коксохім – головний постачальник коксу для наших комбінатів", - йдеться в листі, підписаному генеральним директором ММК ім. Ілліча Юрієм Зінченком, генеральним директором МК "Азовсталь" Енвером Цкітішвілі, а також головами профспілкових комітетів цих комбінатів Михайлом Під'яблонським і Миколою Леховим.

Наслідки дій учасників блокади можуть бути катастрофічними як для Маріуполя, так і для всієї країни, попереджають автори листа.

"Брак дефіцитного коксівного вугілля тільки на "Азовсталі" і ММК ім. Ілліча може спровокувати зупинку частини доменних печей та падіння виробництва мінімум на 20%. За оцінками експертів, при такому сценарії загальне скорочення обсягу виробництва української металопродукції складе близько 4 млн тонн на рік. Сукупне зниження валютної виручки може досягти 53 млрд грн валютного еквіваленту на рік, з яких 22 млрд грн припаде на "Азовсталь" і ММК ім. Ілліча", - йдеться в листі. У таких умовах вимушене скорочення персоналу металургійних підприємств неминуче: тільки в прифронтовому Маріуполі воно становитиме понад 3000 осіб, попереджають металурги. Під загрозою опиниться і реалізація програм розвитку Маріуполя, адже більше чверті міського бюджету – це податки металургів.

"Якщо перерветься зв'язок, і підприємства зупиняться хоч б на годину, масштаби лиха не тільки для Маріуполя важко уявити, оскільки вони є, по суті, цементуючими об'єктами економіки регіону", - пише генеральний директор "Азовського судноремонтного заводу" Олег Турський. Він закликає не допустити дестабілізації роботи металургійних підприємств Маріуполя. За його словами, головне сьогодні – "запобігти збиткам, яких зазнає українська економіка від блокади, зняти ризики втрати тисяч робочих місць не тільки на самих металургійних підприємствах, але і на підприємствах малого і середнього бізнесу, які є незмінними супутниками містоутворюючих виробництв".

У свою чергу директор Маріупольського морського торгового порту (ММТП) Олександр Олійник змушений констатувати, що в нинішніх умовах завантаження колись першого в Європі за вантажонапруженістю причалів порту складає всього лише близько 30%.

"Позбавляючи можливості стабільно працювати місцеві меткомбінати, блокувальники також ставлять на межу зупинки і Маріупольський порт", - пише Олійник. За його словами, якщо "порт зупиниться через брак вантажів, то від нас піде і вже наявний, і всі потенційні інвестори, які не будуть бачити чітких гарантій повернення своїх інвестицій. Таким чином, один з найбільших платників податків Маріуполя і всієї України – Маріупольський порт – позбудеться необхідних коштів для подальшого розвитку й остаточно програє боротьбу за вантажопотоки приватних терміналів. Тоді понад три з половиною тисяч портовиків залишаться без роботи. А це разом з безробітними металургами безсумнівно призведе до соціального вибуху", - йдеться в листі директора ММТП.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme