Контрабанда аварійних вагонів і фіктивні ремонти — як збагачуються ВІПи Мінінфраструктури та Укрзалізниці
Останнім часом розголосу набула практично детективна історія про насичення України імпортованими з Росії вантажними вагонами, які вже вичерпали свій ресурс. Фактично мова йде про безпрецедентну за масштабами контрабанду в інтересах високопосадовців
- Головна
-
15 жовтня 2020 16:27
Про це пишуть "Коментарі" з посиланням на "Контракти".
Починаючи з 2015 року, в Україні з порушенням законодавства було імпортовано більше 20 тис. б/в вантажних вагонів (з них понад 90% — з Росії). Для цього є обгрунтування: новий вантажний вагон коштує близько $60 тис., тоді як підставні фірми закуповують списані вагони в РФ і ОРДЛО за $ 1 тис., але по всіх документах такий вагон проходить як капітально відремонтований.
При цьому в Україні терміново потрібно оновити від 90 до 120 тис. вантажних вагонів (з вичерпаним нормативним терміном), а це близько половини всього номінального вантажного парку країни. Йдеться про фактично списані аварійні вагони, які також в порушення законодавства допускаються на залізничну мережу.
З боку громадськості все частіше звучать два питання: хто винен в такому стані справ і коли винні понесуть кримінальне покарання?
ЗМІ звинувачують "компанії-прокладки" в закупівлі вагонів в ОРДЛО в інтересах окремих чиновників з Мінінфраструктури (читай — Владислава Криклія) і підробці документів на вагони, придбані в РФ. У ряді публікацій описані схеми з реєстрацією фіктивних компаній в РФ, підробкою і т.п. За участю корупційної складової вагони з РФ і ОРДЛО "легалізуються" в Україні.
Ремонтні роботи на вагоноремонтних заводах та в депо виконуються неналежним чином, мають місце "фіктивні" ремонти, а також порушення в прийманні "Укрзалізницею" вагонів після таких вельми умовних ремонтів.
В результаті кількість пригод на залізниці України збільшується з року в рік. У 2019 на залізничному транспорті України мали місце 1202 транспортні пригоди, в тому числі 705 аварій (в яких загинули 354 і отримали травми 232 особи), 473 інциденти без постраждалих, 24 пожежі (звіт "Укртрансбезпеки"). У минулому році помітно зросла кількість аварій із загиблими і травмованими. В Україні щодня відбувається кілька невеликих НП — і кожне з них загрожує перерости в серйозну аварію, а 2-3 рази на тиждень з рейок сходять поїзди.
Причиною більшості НП є недотримання регламентних термінів експлуатації вагонів. Старі вагони фіктивно оформляються як "такі, що пройшли капітальний ремонт" і спрямовуються на залізничну мережу.
Аналіз оперативних зведень "Укртрансбезпеки" свідчить, що саме продовження і допуск рухомого складу з продовженими термінами експлуатації (всупереч нормативам) є причиною більшості випадків з вантажними вагонами.
При аналізі публічних звітів Мінінфраструктури про аварії на залізниці стає очевидним, що чиновники роблять все можливе, щоб приховати реальний стан справ з аварійністю. Будь-які аварії розслідуються без розголосу.
У минулому році з УЗ були звільнені лише шість співробітників, яких визнали винними в аваріях. Понад 700 співробітників отримали догани. Інформації про притягнення до кримінальної відповідальності взагалі немає — вона є закритою.
Але за характером пропонованих звинувачень стає зрозумілим, що деякі із злочинних схем все ж набувають обрисів кримінальних справ.
За даними СБУ, протягом 2020 року регіональні підрозділи спецслужби оголосили 29 підозр посадовим особам УЗ і афілійованих підприємств за фактами вчинення кримінальних злочинів, передбачених статтями про державну зраду, розтрату майна, службову підробку і службову недбалість.
Нещодавно СБУ викрила посадових осіб УЗ на розкраданні понад 58 млн грн. при виконанні ремонтів тепловозів. Їхні дії могли призвести до виникнення надзвичайних подій, зокрема травмування пасажирів і працівників залізниці, уточнили в СБУ.
Співробітники спецслужби повідомили, що наступні на черзі після тепловозів — описані вище в цій статті схеми з вантажними вагонами, за якими вже повним ходом йде оперативне відпрацювання. Низці посадових осіб Мінінфраструктури та УЗ можуть бути пред'явлені звинувачення в зв'язку з імпортом в Україну фактично аварійних вагонів з РФ і допуском їх на залізничну мережу без проведення належних ремонтних робіт.
Але як підкреслює глава ФРУ Дмитро Олійник, смак корупційної складової для окремих осіб в УЗ настільки сильний, що навіть численні кримінальні справи не дають належного ефекту, а аварійні вагони продовжують курсувати по залізниці.
Поки ж проти високопоставлених чиновників УЗ готуються кримінальні справи, всередині держкомпанії відбуваються масштабні кадрові ротації. З січня цього року держпідприємством керує вже четверта людина — на думку ряду експертів, метою цієї гри є не що інше, як прагнення Владислава Криклія і співтовариші заплутати правоохоронців.
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 21:26 Тиждень вичікували: Буданов розповів, як вдалося "вполювати" ворожий Ту-22М3
- 20:15Бізнес-партнерка з рф нардепа-слуги Безгіна виявилася "причетною до СВО", а в нього досі є доступ до держтаємниці, - екснардеп
- 19:30Українських поранених бійців, які прибули до Берліну на протезування, зустрічав мер міста Кай Вегнер, - Кличко ФОТО
- 18:00У Києві відкривається другий кінофестиваль Sunny Bunny: організатори обіцяють низку цікавих картин ФОТО
- 17:45 російський терор на Дніпропетровщині: кількість загиблих зросла до 7, ще 35 людей постраждали ФОТО
- 16:44Окупанти атакували Миколаївщину: загинула жінка
- 16:42Танцювальні суботи, вар’єте, рок, ска-панк і вистави: Caribbean Club анонсує події квітня-травня
- 16:08У Тейлор Свіфт вийшов новий альбом: фактично подвійний
- 15:23Лавров: росія продовжить вбивати навіть під час можливих переговорів про мир
- 14:54Офшори і завищені ціни: Попередні дані аудиту в Українській асоціації футболу шокують
- 14:03У Польщі заявили, що не дадуть Україні "Патріоти", бо "немає необхідної кількості"
- 13:30ЗМІ: Україні вдалося створити дрон, який долітає до Сибіру
- 12:51Захист критичної інфраструктури обговорили на РНБО
- 12:46 Хлопчика вдалося врятувати: Лисак спростував інформацію генпрокуратури про третю загиблу дитину
- 12:17Внаслідок удару по Дніпру загинула працівниця "Укрзалізниці". Ще 7 залізничників поранені
- 11:58Через обстріли Донеччини минулої доби загинуло 4 людини
- 11:34В Криму скасували парад до 9 травня
- 10:47Ракетна атака на Дніпропетровщину: В лікарні померла третя дитина
- 10:40Ракетно-дроновий удар по Одещині: Є влучання в критичну інфраструктуру