"Хабарі в десятки тисяч доларів": експерт – про ризик можливих змін до закону України "Про дорожній рух"

Широке поле для корупційних зловживань, відсутність ліцензійного контролю та обліку – такі можливі наслідки введення в дію змін до закону

"Хабарі в десятки тисяч доларів": експер…

Нещодавно уряд підтримав законопроект Про внесення змін в Закон України "Про дорожній рух", одним із пунктів якого є передача виготовлення номерних знаків на автомобілі приватним компаніям, залишаючи за МВС лише облік та контроль таких підприємств. Держава в такий спосіб знімає з себе обов’язок видавати номерні знаки для транспортних засобів, покладаючи відповідальність за купівлю номерів та їх виготовлення на споживача та суб’єктів господарювання – виробників.

Гарна ініціатива, яка має на меті покращити "життя" автомобілістів, несе в собі й низку сумнівних перспектив. На думку експертів, головна – корупційні ризики та сірі "схеми". А законодавчі нововведення не спрощують ситуацію для споживача, а лише ускладнюють і породжують корупційну складову.

"Протягом десятиліть споживач звик до того, що отримавши реєстраційні документи він отримує і номерний знак – швидко і зручно, – розповідає експерт з автомобільного права Микола Рундик. – З введенням в дію нової редакції Закону виробник буде зацікавлений у розташуванні поблизу сервісних центрів або "оренду" майданчиків у самих сервісних центрах. Саме керівники цих центрів будуть вирішувати, кому бути поруч, а хто повинен шукати місце для виробництва у віддалених районах. Враховуючи наші реалії, право бути поруч із сервісним центром стане "об’єктом аукціону". Враховуючи, що автомобільний ринок у країні з населенням у 40 мільйонів активний і насичений,  а кількість операцій з перереєстрацією транспортних засобів велика, суми "ставок" за право працювати поруч чи у самих сервісних центрах можуть сягати десятків тисяч доларів. От тільки гроші за цей "аукціон" отримає не держава".

Інша прихована проблема – відсутність чіткого контролю за якістю та відповідністю номерних знаків. "Держава самоусувається від цих процесів, – вважає Рундик. – Навіть якщо продукція когось із потенційних виробників не відповідатиме стандартам, він все рівно може отримає право виготовляти та продавати номерні знаки сумнівної якості. Навряд чи власнику транспортного засобу сподобається раз на кілька років міняти номерні знаки лише тому, що вони прийшли у невідповідність. В підсумку, замість чіткого і прозорого механізму виготовлення та закупівлі державних номерних знаків за стандартними цінами нам пропонують новий механізм з незрозумілим ціноутворенням і відсутністю контролю за обліком номерних знаків".

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"