UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Чек зі смартфона. Український бізнес хочуть відв'язати від касових апаратів соратників Януковича

Кабінет Міністрів Володимира Гройсмана зробив ще один крок до детінізації бізнесу й полегшення навантаження на малий і середній бізнес, попутно ускладнивши життя деяким екс-"регіоналам"

Чек зі смартфона. Український бізнес хоч…

Про це пише "Деловая столица", передає Depo.ua.

На цьому тижні уряд запустив пілотний проект, який може стати невеликою революцією для бізнесу. Йдеться про постанову "Про реалізацію експериментального проекту про реєстрацію та експлуатацію новітніх моделей програмних і/або програмно-технічних комплексів, призначених для реалізації розрахункових операцій". За цією дещо хитромудрою назвою стоїть досить проста ідея. Тепер підприємства отримають можливість замість касового апарату встановлювати комп'ютер зі спеціальним софтом або обладнанням, за допомогою якого реєструвати розрахункові операції. Причому це може бути не тільки настільний комп'ютер, але й планшет або навіть смартфон.

Чим це корисно бізнесу

На сьогоднішній день всі підприємці повинні отримувати і реєструвати так звані РРО, тобто реєстратори розрахункових операцій або по-простому - касові апарати. Коштують вони від 5 до 20 тис. грн. До того ж, реєстрація вимагає часу до п'яти робочих днів, зусиль і грошей. Потрібно не тільки писати відповідні заяви і здійснювати візити до чиновників Державної фіскальної служби, а й додавати до заяви цілий пакет документів. Нова ж система передбачає не лише можливість використання побутової комп'ютерної техніки, а й онлайн-реєстрацію без надання контрольним органам будь-яких паперових документів.

Крім того, касові апарати недешеві в обслуговуванні. Кожен апарат вимагає сплати послуг інформаційних еквайєрів на суму не менше 200 грн на місяць. Не кажучи про техобслуговування і ремонті. Водночас нова система буде безкоштовною для користувачів і не буде вимагати абонплати.

"Чинна сьогодні система відвертає підприємців від того, щоб використовувати касові апарати, - великі штрафи, висока вартість РРО та їх обслуговування. Продаж та обслуговування касових апаратів - це завжди була монополія. Ми поставимо крапку в цій історії. Система, яку пропонуємо ми, дає можливість звільнитися від "касово-апаратного рабства". Для підприємців це крок уперед", - прокоментував нововведення прем'єр-міністр Володимир Гройсман.

Як бути тим, хто має касові апарати

Впровадження нової системи не передбачає обов'язкової заміни касових апаратів на нові системи. У підприємців буде вибір - або і далі працювати по-старому, або переходити на нові стандарти. У Кабміні впевнені, що рано чи пізно бізнес зробить вибір на користь нових систем, які не є лише дешевшими і зручнішими, але й дозволяють отримувати додаткові цифрові послуги.

Нова система буде інтегрована з електронним кабінетом продавця, покупцями і Державною фіскальною службою, бухгалтерськими програмами, що помітно оптимізує адміністрування, скорочує час на податкову звітність тощо.

Також потрібно відзначити, що пілотний проект не розширює коло підприємців, яким необхідно реєструвати касові апарати. На сьогоднішній день, нагадаємо, в Україні зареєстровано близько 283 тис. реєстраторів розрахункових операцій. Згідно з законом фізичні особи-підприємці, які сплачують єдиний податок і чий річний дохід не перевищує 1 млн грн, від необхідності встановлювати і реєструвати касові апарати звільнені. Все це буде також справедливо і щодо нової системи РРО.

Чим нова система вигідна державі

Не секрет, що тіньова економіка і низька підприємницька активність населення не надто сприяють наповненню державного бюджету, а будь-яке зменшення фіскального навантаження і спрощення адміністрування податків - це, по-перше, вихід бізнесу з тіні, а по-друге, стимул для приватного підприємництва. За словами прем'єра, у разі переходу на нову систему бізнес зможе заощадити близько 2 млрд грн. Це майже $ 77 млн, які підуть не виробникам касових апаратів і тим, хто їх обслуговує, зареєстрованим в офшорах, а дозволять більше вкладати в бізнес і отримувати, відповідно, більший прибуток і платити більше податків до бюджету.

Хто втратить від нової системи

Зрозуміло, нова система не сподобається тим, хто контролює ринок обов'язкових до придбання для підприємців касових апаратів. Список фірм, яким дозволено продавати сертифіковані касові апарати, обмежений приблизно двома десятками компаній. У багатьох з цих компаній кінцеві бенефіціари зареєстровані в офшорах.

Свого часу в ЗМІ було досить розслідувань, хто стоїть за цими компаніями і, відповідно, отримує максимальну матеріальну вигоду від обов'язкового придбання бізнесом касових апаратів. При цьому журналісти називали досить відомі в Україні прізвища. Так, компанії "Юнісістем" і "Фіскальні системи" пов'язують з екс-"регіоналом", а зараз нардепом з групи "Відродження" Віталієм Хомутинником, а підприємство "Універсальні інформаційні технології" з міністром палива та енергетики часів президентства Віктора Януковича Едуардом Ставицьким. Останній через корупційні кримінальних проваджень вже давно ховається за кордоном.

Чи правильні припущення розслідувачів чи ні, ми зможемо дізнатися досить скоро, адже вигодонабувачі "касового бізнесу" навряд чи будуть миритися з нововведенням Кабміну і будуть змушені організовувати своє лобі і проявити себе.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme