"Швидкість" портів стабілізує валютний ринок України, - експерти

Нинішній експорт сільгосппродукції поступово стає ключовим чинником стабільності валютного ринку України, з року в рік збільшуючи валютну виручку країни

Про це заявив віце-президент компанії-трейдера "Федкомінвест" (Монако) Марко Гарзона.

З його слів, раніше непідйомні для України обсяги зернового експорту сьогодні виходять на світовий ринок завдяки істотно поліпшеній логістиці в українських морських портах, що дозволяє набагато швидше обробляти вантажі і конкурувати з іншими постачальниками аналогічної продукції.

Марко Гарзона зазначив, що "Федкомінвест", що володіє найбільшою українською стивідорною компанією "ТІС-Зерно" (акваторія порту Південний), протягом останніх 5 років вибудувала логістику експортних потоків українського ячменю таким чином, що до 2015-го український експорт щільно закріпився на ринку Близького Сходу. Приміром, цього року український ячмінь становитиме більше половини споживання Саудівської Аравії. В цілому, "Федкомінвест" експортує більше як 80% українського ячменю через термінал "ТІС-Зерно".

"Ми вже можемо всього за кілька днів вантажити суду по 75 тис. тонн і більше, що дає величезні переваги. Швидкість перевалки зросла неймовірно і досягає 30 тисяч тонн на день. Для України - це дуже солідні показники, оскільки таких потужностей по сусідству більше ні у кого немає", - заявив пан Гарзона.

Між тим, зі слів генерального директора компанії-зернотрейдера "Сerebro" Бен ван Дельсона, Україна вже вийшла на третє місце у світі з експорту зернових.
"Сьогодні Україна поставляє ячменю, пшениці і кукурудзи більше, ніж будь-яка інша країна з числа великих світових постачальників сільгосппродукції, після США і Євросоюзу. Не так давно Україна практично не була представлена на світовому зерновому ринку. Але вже сьогодні регіон Чорного моря експортує 60 млн. тонн і велику частину обсягу - з України. Є звичайно також Болгарія, Румунія, Росія. Але Україна - лідер в цьому питанні", - запевнив Бен ван Дельсон.

З його слів, на значне збільшення обсягів експорту зернових вплинула якість логістики зернових вантажів. Істотно збільшена швидкість перевалки зерна в українських морських портах дає можливість трейдерам економити на фрахті і пропонувати країнам-імпортерам оптимальну ціну.

"Ще не так давно зернова логістика залишала бажати кращого, то вже сьогодні - це ключова перевага України. Вже цього року Саудівська Аравія імпортувала близько 2 млн. тонн українського ячменю. Це величезна цифра, враховуючи також те, що рік ще не закінчився. Темпи зростання експорту, починаючи з 2011 року не знижувалися", - наголосив Бен ван Дельсон.

В "Федкомінвест" впевнені, що саме логістика дозволяє Україні завойовувати позицію кращого постачальника зернових на планеті. Зі слів Марко Гарзона, логістика для України сьогодні - це туз на світовій економічній карті.

"Порти збільшують швидкість навантаження, з'являється більше зернових елеваторів. Україні потрібне це зростанння. Бо попереду перспектива зростання населення Землі до 9-10 млрд. людей. Мені здається, Україні слід подвоювати виробництво, оскільки її ресурси і можливості це дозволяють", - резюмував Марко Гарзона.

Довідка:

За інформацією, отриманою від незалежних трейдерів, обсяги імпорту ячменю Саудівської Аравією з країн Чорноморського басейну протягом останніх п'яти років поступово збільшувалися.

"Швидкість" портів стабілізує валютний ринок України, - експерти - фото 1

 

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme