"Євробляхи" в законі: Скільки українцям коштуватиме розмитнення авто

Парламент підтримав законопроект, який дав зелене світло розмитненню авто на єврономерах в Україні

"Євробляхи" в законі: Скільки українцям…

Багаторічна сага з питанням розмитнення "євроблях" добігла кінця. Нардепи проголосували за законопроект №8487, який знижує акцизи на розмитнення автомобілів. За проголосували 250 нардепів. Також був ухвалений законопроект №8488 щодо змін у митний кодекс. Попереду підпис президента.

Але вже зрозуміло, скільки обійдеться українцям розмитнення євроблях.

Обмеження Євро-5 знімаються

Нові законодавчі ініціативи зніматимуть обмеження на розмитнення в Україні автомобілів нижчих стандарту Євро-5 (не старші 2010 року). Зняті вікові обмеження як такі. Українцям дозволять ввозити машини стандарту навіть Євро-4 чи Євро-3. Тобто, стареньких, дешевих машин.

Якою буде формула розмитнення євроблях

До сплати акцизу за "євробляху" потрібно буде сплатити ввізне мито (10%), податок в пенсійний фонд (3-5%, при реєстрації авто) і податок на додану вартість (20% від суми вартості автомобіля, акцизу та ввізного мита).

Як розраховуватиметься акциз

Найдорожчою складовою розмитнення автомобіля завжди був акциз. "Євробляхери" виступали за його зниження і доступні автомобілі.

Базова ставка для авто з бензиновим двигуном дорівнюватиме 50 євро, для авто на дизелі - 75 євро.

Для дизельних авто об‘ємом більше 2,5 літрів коефіцієнт 150 замість 75.

Для бензинових з об‘ємом більше 3 літрів коефіцієнт 100 замість 50.

Тут момент зрозумілий, бо багатолітражки або ж вантажівки та буси часто використовуються "бляхерами" в комерційних цілях. Хочеш заробляти чи кататися на потужному конику - заплати більше.

Сам акциз дорівнюватиме базовій ставці помноженій на "Коефіцієнт двигуна" (відношення його обсягу до 1000) та "Коефіцієнт віку" (кількість повних років машини).

Формула: Коефіцієнт двигуна x Коефіцієнт віку x базову ставку = Акциз.

Розрахунок для бензинових авто

Наприклад, беремо авто з об'ємом двигуна 2000 см3 2012-го року випуску (5 років) і розраховуємо акциз.

50 євро x 2 (2000 см3/1000) x 5 років = 500 євро.

Для об'єму двигуна більше 3 літрів: 100 євро x 3 x 5 = 1500 євро

Або для меншого об'єму і старшого віку: 50 євро x 1,6 (1600 см3/1000) x 15 років = 1200 євро.

Акциз для старших авто планується вищий, що має стимулювати людей купувати та розмитнювати за зниженим акцизом новіші машини. "Євробляхери" виступали проти такої ініціативи, вимагаючи встановити коефіцієнт віку на рівні одиниці.

Розрахунок для дизельних авто

Беремо авто з об'ємом 1600 см3 2004 року випуску (13 повних років).

75 євро x 1,6 (1600/1000) x 13 = 1560 євро.

Для двигуна більше 2,5 л: 150 євро x 1,6 x 13 = 3 120 євро

Тут дорожче, але все зрозуміло.

Сьогодні ж бажаючим доводиться платити дуже багато. Для бензинового авто, до 5 років, об'ємом двигуна 2000 см3 акциз виллється у 3 286 євро. А на ті, що старші 5 років - 4 882 євро.

Знижки від Южаніної

Згідно із нововведень "бляхери", які будуть розмитнювати авто, отримають знижки на акциз.

Спочатку планувалося, що розмитнення у перші 30 днів з моменту початку дії закону буде зі знижкою 50%. Наступні 60 днів - знижка складала б 25%.

Але в Раді Южаніна зазначила, що знижка 50% надаватиметься на всі 90 днів. І тепер знижка 25% як така - зникає.

Якщо ми візьмемо приклад автомобіля, акциз якого, після розрахунку за формулою складе 500 євро, то якщо його розмитнити у перші 90 днів, сума зменшиться до 250 євро.

Розмитнення і що розглядатимуть далі

Коли буде проголосований законопроект №8488, ми отримаємо інструментарій розмитнення.

Як зазначала Ніна Южаніна, планується, що за новими правилами після перетину кордону і заповнення декларації водій вже опинятиметься під митним контролем. Але митницю для проведення оформлення ввезеного транспортного засобу він зможе обрати самостійно.

Важливо, що всі "євробляхи", які заїхали в Україну (а таких 2 млн 700 тис. в країні) зможуть розмитнюватися без виїзду за кордон і перезаїзду, що пропонували зробити на початках обговорення законопроектів. "Власнику"-іноземцю достатньо буде вислати необхідні документи "бляхеру" поштою.

На сьогодні розмитнення авто проводиться лише на митницях, визначених у затвердженому Міністерством фінансів переліку.

Покарання порушників

Через 180 днів після початку дії ухвалених законів починають діяти штрафні санкції з величезними штрафами за рух на нерозмитнених "бляхах".

Людина, яка ввезла авто в режимі транзиту чи тимчасового ввезення не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам, або розкомплектовувати його. Так само забороняється використання такого авто у підприємницькій діяльності чи отримання доходу (чимало таксують). Штраф за порушення чималий - 34 тис. гривень.

Особа, яка всупереч правилам отримає авто у користування чи для підприємницької діяльності - коротше кажучи, порушить вищезазначені заборони - також буде оштрафована. Якщо Нацполіція зловить вперше, то передбачене стягнення з порушника 8,5 тис грн, повторна фіксація - вже 17 тис грн, позбавлення права керування на рік та оплатне вилучення авто за кошт порушника.

За недотримання строків режимів транзиту та тимчасового ввезення передбачені штрафи, які будуть залежати від кількості днів перевищення встановлених строків. За один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника стягнуть 170 грн, за три дні відтермінування вивезення машини - 850 грн.

Зайвий місяць перебування автомобіля на митній території України обійдеться у 170 тис. грн або ж виллється у конфіскацію транспортного засобу за рішенням суду.

За перевищення терміну транзиту більш ніж на 10 діб передбачений штраф у 8500 грн (як і сьогодні). Але, якщо на сьогоднішній день після сплати 8500 тисяч жодних подальших санкцій не передбачається, то за новими правилами буде градація: 10-20 діб прострочення - 85 тис. грн, більше місяця - 170 тис. грн, як і за втрату чи розукомплектування авто. Так само передбачена конфіскація за рішенням суду.

За перевищення термінів в режимі тимчасового ввезення автомобілів за 10-20 діб прострочення штраф буде 17 тис. гривень, як і на сьогодні.

У законопроекті є чіткі правила взаємодії всіх профільних служб і відомств. Нацполіція, підрозділи органу доходів і зборів, Держприкордонслужба автоматично обмінюватимуться інформацією. Тому дані про авто, зафіксовані митником під час відкриття режиму транзиту або режиму тимчасового ввезення, одразу передаватимуться всім органам. Відповідно, і порушників буде зловити простіше.

Що не влаштовувало "євробляхерів"

"Авто Євро Сила" 7-го листопада зібрала мітинг під Верховною Радою. Меседжі, які лунали від активістів та лідерів - Ярошевича та Чернявського були не зовсім конкретними. За їхніми словами, Комітет відхилив всі їх "народні" правки. От тільки, що вони мають на увазі під "народними" хлопці якось не пояснювали. Навпаки, у ЗМІ та під час мітингів відкрито кричали, що влада їх не чує і захищає інтереси "автоолігархів" Святаша та Васадзе.

Серед вимог, про які сказали "бляхери" є важлива для них "зрівнялівка" коефіцієнту віку автомобіля при розрахунку акцизу. Простіше кажучи, акциз на стару і нову машину має бути однаковий. За формулою ж законопроектів для старших авто він буде більший.

Також базову ставку акцизу пропонували прив'язати до гривні, а не євро.

Окрім цього лунали і політичні вимоги. Наприклад, проти підвищення цін на паливо, а також припинення знищення доріг через бездіяльність голови "Укртрансбезпеки" Михайла Ноняка.

Паралельно з цим "євробляхери" пропонували правку стосовно вантажних автомобілів, бусів та ін, згідно з якою розмір податків був би зручним для них. Зокрема, тимчасово протягом року такі авто б звільнялися від оподаткування ввізним митом. Тільки правку цю зарубали. І цілком логічно.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme